A remek filmművészet gyakran vezet remek zeneművészethez: összeszedtünk öt nagyon jó számot, amelyekben kedvenc filmjeinket gondolták tovább az előadók.
1. Nosferatu (1922) – Bonnie Tyler: Total Eclipse of the Heart
A Nosferatunak azért muszáj szerepelnie ezen a listán, mert a meghatározó vámpírfilm az elmúlt évszázad során ezerféleképp hatott ki a popkultúrára, legyen szó filmről, zenéről, irodalomról, bármiről. A Total Eclipse of the Heartról például azt mondta el Bonnie Tyler, hogy eredetileg egy kukázott Nosferatu-musicalhez készült, tehát Jim Steinman szövegíró konkrétan a film világába álmodta bele a dal sorait.
2. 2001: Űrodüsszeia (1968) – David Bowie: Space Oddity
Valószínűleg nem kell túlmagyarázni, hogy a rosszul sikerült űrsétáról szóló Space Oddity mennyi mindenben visszhangozza Stanley Kubrick remekművét. Az emberi faj esetlenségét a világűrben roppant, kozmikus témákkal ellensúlyozó hozzáállás ugyanúgy megtalálható a filmben, mint a dalban, amely viszont Bowie zsenialitásának köszönhetően a saját jogán is klasszikussá vált. Bowie be is vallotta, hogy a 2001 pörgött a fejében a dal írása közben.
3. A texasi láncfűrészes mészárlás (1974) – Ramones: Chain Saw
A legendás punkbanda, a Ramones már 1976-es dala címében is lehivatkozta Tobe Hooper két évvel azelőtti, meghatározó horrorját. Az is elég egyértelmű utalás, hogy az énekes a dalszövegben is folyamatosan ismételgeti a film címét, illetve többször is elpanaszolja, hogy feldarabolták az ő babáját.
4. E.T. – A földönkívüli (1982) – Neil Diamond: Heartlight
A film számtalan rajongójához hasonlóan Neil Diamond énekes-dalszövegírónak is segített megtalálni belső gyermekét az E.T., ő pedig a felindulásból össze is hozta a Heartlight című, remek kis nótát. A dolog olyan jól sikerült, hogy a filmet gyártó stúdió pert indított érte a szerzői jog megsértése miatt, mert a földöntúli lénnyel megismerkedő kisfiúról szóló ballada szerintük picit túlságosan visszhangozta Steven Spielberg filmjét.
5+1: Léon, a profi (1994) – Alt-J: Leon / Matilda
A 2010-es évek elején felfutó fura hipszterkorszak meghatározó bandájának, az Alt-J-nek annyira beütött Luc Besson, Jean Reno, Natalie Portman és Gary Oldman klasszikus bérgyilkosos krimije, hogy nem is egy, hanem rögtön két dalt is írtak a két főszereplőről, Léonról és Matildáról. Első, 2012-es lemezükre csak az utóbbi nóta került fel, amelynek “My defeat sleeps top to toe with her success” sora tényleg tökéletes végszó a film utánra. De azért a Léon sem rossz.
(via Cinemablend)