Kötelező színházi előadások. Jövő heti tanulságunk: ami komoly, nem feltétlenül nehéz, és ami könnyű, nem biztos, hogy komolytalan.
Hamlet (Örkény Színház, rendező: ifj. Bagossy László)
Nem elég, hogy Shakespeare, de hogy még ráadásul éppen a Hamlet?! Aki megnézi ezt a Hamletet - ezek között a beszédes díszletek között, a színpadra vitt nézőtérrel és a székekbe ültetett csontvázakkal - rá fog jönni, hogy nem a dráma bonyolult, hanem az élet. Ahogy Csatádi Gábor fogalmazott a 7óra7-en: ha megkérdezzük, kicsoda Hamlet, azt is kérdezzük egyben, hogy mi kik is vagyunk. Márpedig minden rejtvény csak addig nehéz, ameddig meg nem oldjuk. Van, akinek három évtizedbe telik, míg rájön, hogy a Lenni vagy nem lenni-monológ egyszerűen az öngyilkosságról gondolkodik - míg másoknak ez már elsőre adja magát. Az Örkény Hamletje azonban azonnal egyértelmű.
Az előadás november 3-án, 4-én és 5-én 19:00-tól látható az Örkény Színházban.
Francia rúdugrás (Orlai Produkció, Manna, rendező: Mohácsi István)
Habkönnyűnek számító előadásokkal, nem ritkán operettekkel szokott megtörténni, hogy Mohácsi István és Mohácsi János átírják, senki máshoz nem hasonlító módon megtekerve és ki-befordítva az eredetit. Ezután pedig Mohácsi János megrendezi. Most nem ez történt: Mohácsi István írta - többek között a Boccaccio erotikus novelláinak az ihletésére - és ő maga is rendezte ezt az előadást. A pikáns, pikánsabb és legpikánsabb történetek során a páros élet bugyraiba nézhetünk bele csalókról és megcsaltakról, konyhakész pszichológiáról és józan észről, miközben azt is megtudhatjuk, hogy milyen is az a francia rúdugrás. Annyit előre elárulhatunk, hogy veszélyes dolog. Talán Turbuly Lilla fogalmazta meg a 7óra7-en legpontosabban azt, hogy miért érdemes az előadást megnézni: sokan azért mennek színházba, hogy pár órára elfeledkezzenek a gondjaikról. Számukra a Francia rúdugrás ideális választás lehet. Olyan, mint egy jó desszert: nem fekszi meg a gyomrot és nem is émelyít.