Négy nő, négy párkapcsolati probléma. A történet párhuzamos szálakon fut és mindegyik középpontjában a szex áll. Szajki Péter megírta és megrendezte 2008-as debütáló filmjének, az Intim fejlövésnek mondjuk úgy, a női változatát. Az Intim fejlövést anno azért szerettük, mert benne volt minden amitől jó egy film: eredeti történet, kidolgozott karakterek, jól megírt dialógusok és a film nagyon ügyesen egyensúlyozott a dráma és a vígjáték határán. Sajnos a Nejem, nőm, csajomból ezek legtöbbje hiányzik.
Az igyekezet a 2008-as Filmszemlén is sikeres film megismétlésére egyértelműen látszik. A történet szerkezete ugyanaz, csak most a párkapcsolati problémák női szemszögből tárulnak elénk. A sztereotipizálás azonban már a főcím előtti animációban ott kísért, csupa "csajos" dolgot látunk, leginkább szépségápolást. Ez a kis etűd jó eséllyel pályázhatna a Cosmo következő reklámfilmjének. Mi mással is foglalkozna egy 21. századi nő, mint önmaga szépítgetésével? A történet négy hőse egy szépségszalonban gyűlik össze, hasonlóan az Intim fejlövéshez, ahol a férfi sztereotípiának megfelelően a gyűjtőhelyszín a sztriptízbár volt.
A szerkezet szempontjából nehezen érthető, hogy miért akkor villan fel az első önálló szállal rendelkező főszereplő neve, mikor már jó ideje benne vagyunk a történetben. Kicsit hosszúra sikerült az enumeráció. Ennél nagyobb problémája a filmnek az, hogy nem mélyíti el kellőképp a szereplők jellemét. A négy nő női archetípusok felé hajló karakterekkel sztereotipizált: az öntudatos karrierista tévébemondó (Helga), a főállású anyuka (Vera), a szende hittantanár feleség (Flóra) és a rebellis menyasszony (Szilvi)… Elég zavaró, hogy a női karaktereken lévő hangsúly ellenére, a tévébemondó Helgán kívül egyik nőről sem tudjuk meg, hogy mivel foglalkozik. Azon kívül, hogy a szépségszalonban csinosíttatják magukat, egyedül a partnereiken és a hozzájuk kapcsolódó problémákon keresztül definiálódnak. Helga kétségbeesetten próbál párt találni a gyors családalapításhoz, Vera fiáról titkot rejteget, Flóra attól fél, hogy a férje megcsalja, míg Szilvit az zavarja, hogy a vőlegénye másokat is beengedne az ágyukba.
A színészi alakítás minden esetben rendben van, mind a négy főhősnő (Schell Judit, Gubík Ági, Tompos Kátya, Lovas Rozi) meggyőzően alakítja a szerepét. Ugyanígy az őket kiegészítő férfiak is hitelesek, Stohl András remekül borul ki, Rudolf Péter meggyőzően adja a félénk férfit. A mellékszerepekben játszó színészek is remek alakítást nyújtanak, például a túlbuzgó exrendőr Thuróczy Szabolcs kifejezetten vicces. A történet arányaival van a probléma. Hiába jók a szereplők, nem lehet velük igazán együtt érezni, mert amikor felsejlik a valódi dráma, az alkotók mintha megijednének saját mondanivalójuktól és rögtön agyonütik valami bugyuta poénnal.
Míg az Intim fejlövés remekül egyensúlyozott a dráma és a vígjáték határán, itt egyértelműen az olcsó szórakoztatás felé billen el a mérleg. A filmet az alkotók vélhetőleg a szélesebb közönség számára szánták, de az, ahogy az erkölcsi tanmesét gyakran a bohózat szintjéig butítják, jócskán visszavesz a történet értékéből. Nevetni azonban lehet. Egyes jelenetek tényleg az abszurdba hajlanak, például a szexparti szadomazo jelmezben előadott táncjelenete fül ellövéses drámába fullad… de nem akarok minden poént lelőni.
Egy film esetében az érdeklődést felkeltő cím már félsiker. Az Intim fejlövés telitalálat. Ezzel szemben a Nejem, nőm, csajom cím nem ígér többet egy gagyi vígjátéknál. A szerzők valószínűleg ezzel akarták érzékeltetni a kapcsolatok minőségbeli különbözőségét. De ha már női filmet csinálunk – kérdem én – a címet miért férfi szemszögből fogalmazzuk meg?
A filmnek ezen kívül vannak apróbb, kínos hibái. Az utószinkron tökéletlensége bizonyos helyeken bántó, a gyerekszereplő castingjára pedig több energiát is fordíthattak volna. A film végén lévő slusszpoént pedig – miszerint a lányokat intimgyantázó kozmetikus valójában leszbikus – egyáltalán nem értem. Vagy ez csak a férfiaknak szól?
A történet egyébként – ismét csak az Intim fejlövéshez hasonlóan – négy nagyon rövid snittel zárul, amikben felvillan a happy end lehetősége. A történetek valódi lezárását azonban nem kapjuk meg. Annyi azért felsejlik, hogy a női boldogság kulcsa, ha képesek vagyunk megbocsátani vagy áldozatot hozni a szeretett férfiért…
Értékelés: 5/10