Bár a vegyileg előállított orvosságok akár függőséget is okozhatnak és nem kevés mellékhatással járnak, ebben a filmben mégsem drogokról van szó. Az eredeti cím inkább arra utal, milyen gyógyerővel bír az igaz szerelem.
Kék pirula és rózsaszín álmok
Jamie-t (Jake Gyllenhaal) külseje és személyisége egyaránt arra predesztinálja, hogy szinte minden nőt levegyen a lábáról. Persze valódi kapcsolatot egyikükkel sem alakít ki, úgy váltogatja őket, mint a munkáit. Az orvosi egyetemet félbehagyta, hogy néhány egyéb kitérő után gyógyszerügynökként kamatoztassa vonzerejét és rábeszélő képességét. A kezdet persze ezúttal is nehéz, ám a történet nem véletlenül játszódik 1997-ben: piacra dobják a lankadt férfierőt megacélosító kék pirulát, Jamie pedig a nők után a gyógyszerpiacot is meghódítja. Közben megismeri az öntörvényű Maggie-t (Anne Hathaway), aki szépségével és nem hétköznapi reakcióival leveszi a lábáról. A lány azonban nem akarja érzelmileg közel engedni magához, ugyanis súlyos beteg és tudja: vagy teherré válik, vagy elhagyják. Az eddig kötődni képtelen Jamie mégis szerelmes lesz, és komoly dilemma elé kerül.
Kettő az egyben
Edward Zwick olyan jól sikerült mozidarabok rendezője, mint Az ötvennegyedik hadtest, a Szenvedélyek viharában, Az utolsó szamuráj és a Véres gyémánt – neve mégsem cseng túl ismerősen a nagyközönség számára. Márpedig ha ez eddig nem történt meg, nem a legújabb rendezése hozza el az áttörést. A Szerelem és más drogok sok szempontból élvezhető film, a legnagyobb problémája azonban az, hogy alkotói nem döntötték el, mit is akarnak vele. Így aztán egybegyúrtak egy szórakoztató és sikamlós sikersztorit enyhe társadalomkritikai felhangokkal, valamint egy könnyfakasztó drámát a beteg lány és a nőcsábász gyógyszerügynök szerelméről. A különböző fajsúlyú elemek azonban elegyedésre képtelenek.
Kapargatjuk a felszínt
[img id=277325 instance=1 align=left img]A sikersztori lendületes, vicces, és néha még olyan kényes kérdéseket is felvet, mint hogy az óriási gyógyszeripari vállalatok elhallgatják a számukra kedvezőtlen vizsgálati eredményeket a profitmaximalizálás érdekében, vagy hogy az orvosok azokat a gyógyszereket írják fel, amelyeknek forgalmazói több pénzt, külföldi konferenciát, könnyű erkölcsű nőt és ingyenes potencianövelőt juttatnak nekik.
A dráma a könnyzacskók ellen indít támadást, de a problémákat épp hogy felvillantja, aztán érdemi feltárás nélkül napirendre is tér felettük. Nélkülözi a valódi mélységeket, így szinte alig indít meg. Az érzelgős jelenetek pedig inkább kényelmetlen fészkelődésre késztetik a giccsfaktorra érzékenyebb nézőket. Az embernek az az érzése támad, hogy ez a szál csak ürügy a kék pirulát forgalmazó, számos alkalommal néven nevezett gyógyszercég reklámozására.
A csupasz keblek ereje
Ami a két elütő cselekményszálat mégis összeköti, az a mindkettőben gyakran előforduló fedetlen testrészek és pajzán aktusok. Nemtől és habitustól függően a nézők vagy Jake Gyllenhaal kidolgozott izomzatában, vagy Anne Hathaway pucér kebleiben gyönyörködhetnek. Tény, hogy Gyllenhaalnak jót tett az elmúlt néhány év, mert bánatos kutyaszemű, kölyökképű srácból sármos férfivá érett, akiről nem nehéz elhinni, hogy bárkit levesz a lábáról. Eme szereppel pedig Anne Hathaway is tett egy lépést afelé, hogy ne csupán tündibündi lánykaként jusson eszünkbe a Neveletlen hercegnő 1-2. és Az ördög Pradát visel című filmek alapján. Érdemes még megemlíteni a mellékszerepekben domborító Oliver Plattet, Hank Azariát, Judy Greert, George Segalt, valamint a Jamie dagadt öccsét megformáló Josh Gadet.
Kinek ajánljuk?
- Gyógyszerügynököknek, orvoslátogatóknak.
- Jake Gyllenhaal és/vagy Anne Hathaway bájaira ácsingózóknak.
- Akik szerint a szerelem gyógyszer és nem méreg.
Kinek nem?
- Aki mélyreható karakterábrázolást vár.
- Aki alaposan szeretne szétnézni a gyógyszergyárak háza táján.
- Aki azokra a problémákra kíváncsi, amelyek ott kezdődnek, ahol a történet véget ér.
5,5/10