A Forbes megvizsgálta, hogy a legértékesebb magyar celebek tavaly mennyire tudták értékesíteni énmárkájukat. Elképesztő összegek!
Nemrégiben mi is szemléztük a Forbes listáját, amelyben a magyar celebeket rangsorolták népszerűségük, hitelességük és üzleti értékük alapján – most pedig megnézték, hogy a listavezetők tavaly mennyit tudtak profitálni személyes brandjükkel, azaz
mennyit kerestek?
2022 legértékesebb celebje, Majka fő cége, a televíziós műsorgyártással és előadóművészeti tevékenységgel foglalkozó Dyma MM Kft. bevétele a koronavírus idején a megszorítások miatt jóval kevesebb volt, ám azok megszűnése után a cég ismét szárnyalt: a 2020-as 50 milliós árbevételt 2021-ben már 302 millió követte. (A vírus előtt, 2019-ben 374 milliós bevétellel zárta az évet.) Ebből a 302 millióból a cég egyetlen, százszázalékos tulajdonosaként 80 millió forintos osztalékot tudott kivenni a vállalkozásból.
A tavalyi nyertes, idén második helyezett Sebestyén Balázs rádióműsor-szolgáltatással foglalkozó Phova Kft.nevű cége már 2017-ben is 285 millió forintos árbevétellel működött, amit az elmúlt ötéves időszakban még a koronavírus ellenére is tudott tartani. 2018-ban 297 millió, 2019-ben kiugró 459 millió, 2020-ban 303 millió, 2021-ben pedig 316 millió forint bevétele lett. Balázs Majkához hasonlóan szintén százszázalékos tulajdonosa a vállalkozásnak, így már jó ideje százmilliós osztalékot tud kivenni a cégéből (2019-ben például 247 milliót).
Rúzsa Magdi dalait hazai csúcstartóként tavaly több mint ötvenhétezerszer játszották a rádiók, így az Artisjus vastagon fizetett a jogdíjakért. Az énekesnő cége, a Plagiguel Kft, hanglemezkészítéssel és -kiadással, valamint előadóművészettel foglalkozik, legfontosabb bevételei Rúzsa lemezei, fellépései, megjelenései és márkaegyüttműködései. Tavaly 192 millió forint árbevétel mellett 67 millió profittal, tavalyelőtt pedig 209 millió forintos árbevételhez tartozó 14 milliós nyereséggel zárta az évet a több platinalemezt szállító vállalkozás.
A covid előtt egy kiszivárgott lista alapján kiderült, hogy Rúzsa stábja kérte a legmagasabb fellépti díjat: az énekesnő 3,4 millió forintot keresett egy másfél órás műsorért. A járványhelyzet után a gázsik szinte minden előadó esetében megugrott,
így 2022-ben az élmezőny tagjai 5-7 milliót kaszálhatnak egy-egy alkalommal.
Ördög Nóra, férjével, Nánási Pállal együtt Voiceforce Kft. nevű közös vállalkozásuk 2020-as, 212 millió forintos árbevételt 2021-ben már 314 millió forintra emelték. Az előadóművészettel foglalkozó Voiceforce bevételeinek megoszlásáról tavaly Nánási azt mondta: nagyjából fele a Nekem a Balatonos kiskereskedelmi tevékenységükből jön, a másik fele pedig a médiamegjelenésekből, szponzorációkból származó bevétel. Ördög az egyik legkeresettebbb celeb, ha szponzorációról van szó, ő hirdet a legtöbbet, az elmúlt évben közel negyven cég reklámozott vele.
Kasza Tibi Challenge nevű étrendkiegészítőjével és a köré szervezett mozgalommal robbantott:
2021-ben 783 millió forint profitot termelt, amiből feleségével együtt 780-at fel is vett osztalékként.
tavaly közel kétmilliárd forintos bevételt könyvelhetett el.
2021-ben 783 millió forint profitot termelt, amiből feleségével együtt 780-at fel is vett osztalékként.
A Gazdasági Versenyhivatal közben vizsgálatot indított, ugyanis a Challenge-termékeknél felmerült, hogy jogsértően megtévesztették a vásárlókat, azt sugallván, hogy azok alkalmasak lehetnek betegségek megelőzésére, kezelésére vagy gyógyítására.