Látványfilm

Be kell vallanom nem ismerem a PC játékot, aminek alapján készült a film, de akármerre kérdezősködtem róla, mindenki teljesen odáig volt érte. Sajnos én ezt nem mondhatom el magamról a mozi tekintetében.

A sztori tökéletes sablon: a jó rendőr arra megy haza, hogy imádott feleségét és babáját megölték. Max Payne-t (Mark Wahlberg) ezentúl nem élteti más, csak a bosszú, sötét berkekben kutat családja gyilkosai és a bűn forrása után. Kiderül, hogy a bűnösök egy új fajta, pusztító drog hatása alatt álltak és a szálak végül elvezetik hősünket élete tönkretevőjéhez...

Nem mondanám, hogy halálra izgultam magam a történeten, pláne, hogy a kezdeti zavarosság után szépen kibontották a cselekményt, és onnantól kezdve szinte minden előre megjósolhatóvá vált. Azt se igazán tudom eldönteni, hogy jó vagy rossz pont, hogy az egész mű igen nyomasztó hatású. Méghozzá azért nem, mert azt mondják, a játékról is ez a hír járja. Egy-két vélemény szerint azonban az is igaz, hogy a film nem adja vissza azt a film noir-os hangulatot, amitől PC-n annyira különleges lesz a játékvilág.

Térjünk át a jó dolgokra. Az alkotás látványossága vitathatatlan, ugyanúgy, ahogy a játékosok is áradoznak róla. A virtuális világ életre kel, megelevenednek a remekül megformált valkűrök és sötét árnyak. A Mátrix-szerű lassításokkal nagyon jól bánik John Moore rendező és Jonathan Sela operatőr.

A színészek jól alakítják szerepeiket, Mark Wahlberg a magányos, szörnyű tragédiát átélt zsarut, Mila Kunis pedig a szintén bosszúra szomjazó nővért, akinek húgát ugyanaz a banda ölte meg, mint Max Payne feleségét. Egy fontos mellékszereplő karakterét formálja meg a Batman és Robinból ismert Chris O'Donnell. Kicsit furcsa volt ilyen szerepben látni, de megoldotta a feladatot.

Összefoglalva, egyszer mindenképp megéri megnézni a filmet. Látványvilágának zsenialitása szerencsére kompenzálja a sztori gyengeségét. A játékot végig játszó kollégáktól hallottak alapján úgy érzem, kicsit hasonlít a helyzet a Tomb Raider megfilmesítéséhez, valahogy itt se tudták az alkotók visszaadni a játékosok által megszokott és elvárt stílust.