Jodie Fostert több mint 250 tinilány közül válogatták ki, a barátnőjét pedig egy igazi prostituált alakította.
Scorsese klasszikusáról, a Taxisofőrről egyszer már összeszedtük az alapvető érdekességeket, de bőven maradtak még a castinggal és a forgatással kapcsolatos izgalmas triviák.
- Bár ma már nehéz bárkit is elképzelni a rendezői székben Scorsesén kívül, a producerek első számú jelöltje Brian De Palma volt, de miután egy privát vetítésen megnézték az Aljas utcákat, meggondolták magukat. Scorsesével ugyanakkor közölték, hogy csak akkor övé a meló, ha Robert De Nirót is hozza magával.
- De Palma verziójában Irist, a fiatalkorú prostituáltat Melanie Griffith alakította volna, aki állítólag az anyja, Tippi Hedren nyomására lépett vissza. Scorsese első körben Linda Blairre gondolt, de ő sem vállalta. Ezt követően egész Amerika-szerte keresték a jelölteket, több mint 250 tinilányt hallgattak meg. Tatum O'Neal neve is felmerült, aki azzal utasította vissza a lehetőséget, hogy „Túl kicsi a szerep! Én végül is Oscar-díjas vagyok, ha nem tudnátok.” (1973-ban, a Papírholdért kapta meg 10 évesen a díjat.) Helyette a Gáz van, jövünk!-ben vállalt el egy szerepet – pont azt, amit Jodie Foster visszautasított a Taxisofőr miatt.
- Olyan nevek kerültek még szóba Iris szerepére, mint Carrie Fisher, Mariel Hemingway, Bo Derek, Kim Cattrall, Rosanna Arquette, illetve teljesen újoncok is, mint Ellen Barkin, Kim Basinger, Geena Davis, Michelle Pfeiffer, Brooke Shields és Debra Winger. Az öt finalista közé Jodie Foster, Mariel Hemingway, Jennifer Jason Leigh, Heather Locklear és Kristy McNichol került be.
- De Niro előtt még Dustin Hoffman is esélyes volt a főszerepre, de visszautasította, mert teljesen őrültnek tartotta Scorsese-t. Burt Reynolds is nemet mondott, és utólag mindketten úgy nyilatkoztak, hogy eléggé megbánták a döntést. Maga az író, Paul Schrader eredetileg Jeff Bridgest képzelte el Travis Bickle-ként.
- Noha Schrader részben saját magáról mintázta Bickle-t, Oliver Stone később azt állította, hogy ő ihlethette meg Scorsese-t, aki akkoriban a tanára volt a New York-i filmiskolában. Travishez hasonlóan Stone is taxisofőrködő vietnami veterán volt, és fuvarozás közben ugyanolyan katonai dzsekit viselt.
- Harvey Keitelnek eredetileg a kampányszervező szerepét ajánlották fel, de ő inkább a stricit választotta, annak ellenére, hogy a forgatókönyvben a karakter fekete, és nagyjából 5 mondata van csak. A színész ugyanakkor komolyan vette a szerepet, igazi stricik segítségével készült fel rá.
- Foster utólag úgy nyilatkozott, hogy Scorsese nem tudta, hogyan kellene instruálnia egy 12 éves lányt, és inkább De Nirót használta közvetítőnek. A színész felkészülés gyanánt elhívta őt egy étkezdébe, ahol addig gyakorolták a közös jelenetüket, amíg Foster meg nem unta. De Niro ekkor elkezdte improvizációkkal vegyíteni a leírt szöveget, a fiatal színésznő pedig megtanult ezekre reagálni.
Foster később De Niro életműdíj-átadóján azt mondta, hogy neki köszönhetően ismerkedett meg a színjátszás és a karakterépítés valódi művészetével.
- Az étkezdei jelenetben Iris a lekvárral borított kenyerére még cukrot is tesz. Sokan úgy értelmezték ezt a momentumot, hogy a karakter gyerekmivoltára utalnak vele az alkotók. Foster valójában a barátnőjét alakító, igazi prostituáltat utánozta, aki a heroinfüggését enyhítendő minderre extra cukrot tett.
- De Niro a felkészülés részeként maga is dolgozott éjszakai taxisként 1975 elején. Egyik utasa, egy kezdő színész felismerte benne A keresztapa 2. Oscar-díjasát. Ez volt a reakciója:
„De most nyertél egy Oscart... Te jó isten, ennyire nehéz munkát kapni?”
- De Nirónak az Oscar-díj után 500 ezer dolláros gázsikat ajánlottak, de a Taxisofőrért a még korábban megkötött szerződés alapján 35 ezer dollár járt csak neki. Schrader is belement abba, hogy kábé ugyanennyit kap, noha a Jakuzák szkriptjét korábban 350 ezerért adta el. A többi stábtag is a megszokottnál kevesebbért dolgozott, Cybill Sheperdnek is 35 ezer, Scorsese-nek pedig 65 ezer járt. A teljes büdzsé 1.8 millió dollár volt, amiből kevesebb mint 200 ezret költöttek gázsikra.
- A híres zeneszerző, Bernard Herrmann (Aranypolgár, Psycho, Vertigo, Cape Fear, Az ember, aki túl sokat tudott, Amikor a Föld megállt) reakciója az volt, amikor a még kevésbé ismert Scorsese megkereste, hogy nem vállal „autós filmeket”, és csak azután mondott igent, hogy elolvasta a forgatókönyvet. A filmzene rögzítése után a rendező felhívta azzal, hogy szüksége lenne még egyetlen, ijesztő hangeffektusra, ezért Herrmann visszarendelte a teljes zenekart azért az egyetlen hangért. A felvétel után a 64 éves zeneszerző még aznap éjjel meghalt.
- A jelenet, amelyben felső kameraállásból látjuk, ahogy Travis felold egy tablettát egy pohár vízben, utalás a Jean-Luc Godard-féle 2 vagy 3 dolgot tudok csak róla (1967) című filmre. A nyitójelenet pedig, ahol vezetés közben Travis a visszapillantó tükörbe néz, Nicholas Ray Magányos helyen (1950) című rendezését idézi.
- De Niro taréjos fizurája nem valódi, utána ugyanis még rögzíteniük kellett korábban játszódó jeleneteket. A sminkesek helyette leszorították a haját, a taréjhoz pedig vastag lószőrt használtak. A műhaj ma az Astoria stúdió múzeumában látható New Yorkban.
- 5 évvel a film bemutatója után, 1981-ben John Hinckley Jr. az akkori amerikai elnök, Ronald Reagan ellen kísérelt meg merényletet. Azt állította, hogy a Taxisofőr inspirálta tette elkövetésére, amivel imponálni szeretett volna a női főszereplőnek, Jodie Fosternek, akit rendszeresen követett is a Yale Egyetemen. Börtön helyett végül elmegyógyintézetbe került, ahonnan 34 év után, 2016-ban szabadult.
- A premier idején a Roger Ebertnek adott interjújában Scorsese úgy fogalmazott, hogy a Taxisofőr „feminista film”, mert a macsóizmust a végletekig viszi, és ezzel tükröt tart neki. Megmutatja, hová vezet ez a gondolkodás, és milyen problémát okozhat, ha egy férfi csak két szerepben, istennőként vagy kurvaként tudja elképzelni a nőket.
A Port.hu zenés sorozata első évadának utolsó részében Király Attila színész és szinkronszínész ült be a dobok mögé.