Mi történhetett a Daredevil - Fenegyerek és A szellemlovas rendezőjével, amikor romkomkészítésre adta a fejét? Elfogytak a megfilmesítésre váró Marvel képregények? A válasz valószínűleg örök rejtély marad, de az biztos, hogy mindenki jobban járt volna, ha marad a kaptafánál.
Róma, Róma, Róma
Ha a szerelem fővárosára gondolunk, többségünknek Párizs jut az eszébe, ám nem sokkal lemaradva Róma is ott van a sorban. Itt Vespázott boldogan Audrey Hepburn és Gregory Peck a Római vakációban, itt fürdött Anita Ekberg egy gyönyörű szökőkútban az Édes életben, és itt (is) élte világát az igazi aranyifjú, Dickie Greenleaf A tehetséges Mr. Ripleyben. Meglehetősen közhelyes dolognak számít egy romantikus vígjáték történetét Rómába helyezni, de még ennél is nagyobb bűn az, hogy nem használják ki a helyszínben rejlő lehetőségeket. Bár Mark Steven Johnson filmje a várost még a címbe is belecsempészte, ehhez képest a filmben mindössze egy festői terecske, és az ott található csodaszökőkút erejéig jelenik meg, hiszen a sztori nagy része New Yorkban játszódik, és olasz színészek még csak véletlenül sem kaptak komolyabb szerepet benne.
Mindenki egyért
A film egy túl szingli New Yorki lányról szól, aki kurátorként dolgozik a Guggenheim múzeumban (vagyis igazi nagymenő szingli), és éppen csúnyán dobbantja a pasiját nagy nyilvánosság előtt, hogy aztán magányosan kelljen elrepülnie a húga esküvőjére Rómába. Itt aztán megismerkedik egy minden ízében jó pasival (a Las Vegas sorozatból ismert Josh Duhamelnél kevés rosszabb színész akad a szakmában), csakhogy kiderül róla, hogy foglalt. Hősnőnk elkeseredettségben beáll egy csodatévő szökőkútba, és a bedobott szerencsepénzek közül kiszed párat, amivel komoly lavinát szabadít magára. A szerelem kútjából kiszedett érmék tulajdonosai mind a szerelmükkel kezdik üldözni őt New Yorkban. A film olyan, mintha Carrie Bradshawra rászabadítottak volna egy rakás antiszociális őrültet, azzal a különbséggel, hogy Kristen Bell jóval fiatalabb és szemrevalóbb Sarah Jessica Parkernél.
Summa
A film két fő karaktere, és az őket alakító színészek egyáltalán nem viccesek. Josh Duhamelből a rendező úgy próbál vígjátékszínészt faragni, hogy folyton leessen, vagy nekimenjen valaminek, de a csávónak annyi a humorérzéke, mint egy szolgálatban lévő buckinghami palotaőrnek. A vicceket így a mellékszereplők szállíthatnák, de hiába szerződtettek ügyes komikusokat (Danny De Vito, Jon Heder, Will Arnett...), ha egyiküknek sem írtak valódi szerepet, vagy valóban vicces párbeszédeket. Karikatúraként marad nekik a bohóckodás, amiből az esetek többségében kínosan jönnek ki. A Minden kút Rómába vezet a középszerűnél kicsit gyengébb romkom, amiben leginkább a szép helyszíneket és a viszonylag rövid játékidőt lehet dicsérni.
Kinek ajánljuk?
- Aki bolondul Rómáért.
- Aki szereti, ha egy film főszereplői színészek helyett inkább modellekre emlékeztetnek.
- Az igaziról ábrándozó szingliknek.
Kinek nem?
- Aki nem akarja látni Danny De Vito-t élete legcikibb szerepében.
- Igazi romantikára, és igazi humorra vágyóknak.
- Aki azt hiszi, hogy az egész film Rómában játszódik és csak ezért váltana rá jegyet.
4/10