Minden idők egyik legélesebb médiakritkáját fogalmazza meg Jake Gyllenhaal nagyszerű filmje, amely kedvéért a színész igen komoly áldozatokat hozott.
1. Az Éjjeli féreg történetét részben Arthur "Weegee" Fellig pályafutása inspirálta: ő volt az első fotóriporter, aki arról volt ismert, hogy a rendőrségi rádióadásokra kapcsolódva gyakorlatilag a járőrkocsikkal egy időben, néha azokat megelőzve jutott el a tetthelyre vagy egy baleset helyszínére. Az egyébként fotósként is rendkívül tehetséges Weegee élete és munkássága köszön vissza a Joe Pesci főszereplésével készült Gyilkosság villanófényben (1992) című krimiben is.
2. Dan Gilroy is eredetileg Weegee-ről akart filmet készíteni, de mivel a Pesci-film megelőzte, más szögből próbálta nézni az egészet. Los Angelesbe költözve ismerkedett meg a szabadúszó híradós hiénákkal, akik elleptek minden helyszínt, ha valami tragédia történt, ezt kapcsolta aztán össze az eredeti ötlettel. A forgatókönyvet elküldte a nála ismertebb és tapasztaltabb bátyjának, Tony Gilroy-nak átnézésre, akinek tetszett az anyag, és producerként beszállt a projektbe, míg a vágó Dan ikertestvére, John Gilroy lett.
3. Jake Gyllenhaal 20 fontot, vagyis nagyjából 14 kilót fogyott le: hetekig csak salátán és rágógumin élt. A fogyás az ő ötlete volt: úgy képzelte el Lou-t, mint egy folyton éhes prérifarkast. A prérifarkas téma olyan erőssé vált, hogy egy darabig ez volt a film munkacíme is. Lou "kiéhezett" megjelenésének érdekében Gyllenhaal napi 8 órát edzett, és mindennap futott vagy biciklizett a forgatás alatt, illetve csak pár órát aludt – az örökké karikás szem nem a sminkesek érdeme.
4. Jake Gyllenhaal és Riz Ahmed valódi "éjjeli férgeket" kísértek el munkájuk során Los Angelesben éjszakánként, hogy felkészüljenek szerepükre. A három Raishbrook testvér közül kettő egy rövid jelenetben meg is jelenik, amikor Louis túl későn érkezik ki egy épülettűzhöz – ők azok, akik utolsóként hagyják el a helyszínt, és akik később a Netflix Shot in the Dark (2017) című sorozatában szerepeltek.
5. Riz Ahmed egy barátja esküvőjén vett részt Los Angelesben, amikor az ügynöke azt javasolta neki, hogy találkozzon Dan Gilroy-jal. A rendező ismerte Ahmed korábbi munkáit, és nem tartotta alkalmasnak a szerepre. Két perccel azután, hogy Ahmeddel beszélgetni kezdett, teljesen meggondolta magát. Az angol Ahmad úgy 70 amerikai színészt előzött be ezzel.
6. Abban a jelenetben, amikor Jake Gyllenhaal elordítja magát a tükör előtt, Gyllenhaal annyira belelovalta magát ebbe a rögtönzött jelenetbe, hogy a tükör eltört, és elvágta a kezét. Egy tizenkilenc órás forgatási nap után a közeli kórházba szállították, és egy négyórás műtét során negyvenhat varrást kapott,
majd hat órával a hazabocsátása után vissza is tért a dolgozni.
Ez az oka annak, hogy Gyllenhaal a háta mögé tette a kezét abban a jelenetben, ahol elmondja mottóját a roncstelep tulajdonosának.
7. A növény, amelyet Lou öntöz a lakásában, eredetileg egy kutya volt a forgatókönyvben. Mindkettőnek az volt a célja, hogy Lou ne legyen túlságosan ellenszenves, de azért változtattak a dolgon, mert a kutya folyton útban volt.
8. Jake Gyllenhaal úgy memorizálta az egész forgatókönyvet, mint egy színdarabot, vagyis a többi szereplő szövegét is megtanulta.
9. A film készítői arra törekedtek, hogy Lou Bloom ne menjen át egy "karakteríven", mert úgy érezték, ő fiatalon is egy bizonyos típusú ember volt, és felnőttként is az maradt. Ez volt az oka annak, hogy a kezdeti jelenetben Lou megtámad és kirabol egy biztonsági őrt; fontos volt ugyanis, hogy a közönség ne érezze azt, hogy Lou az éjszakai munkája miatt válik rosszabb emberré, hanem már eleve az volt.
10. Robert Elswit operatőr Jake Gyllenhaal keresztapja, de nem a filmben produceri szerepet is vállaló színész ajánlotta be, ő és Dan Elroy már korábban ismerték egymást és dolgoztak együtt.
11. Elroy Nina Romina hírproducer szerepét kifejezetten Rene Russo számára írta, aki teljesen véletlenül a felesége. 1992 óta házasok, van egy lányuk is, Rose.
12. A filmet 28 éjszaka alatt forgatták mintegy 80 különböző Los Angeles-i helyszínen. A korai híradós jeleneteket a KTLA hírcsatorna stúdiójában forgatták. Ami kicsit macerás volt, mert amikor bejött egy-egy fontos hír, akkor gyorsan kitessékelték a stábot.
13. Dan Gilroy fontolóra vette, hogy megírja Lou Bloom háttörténetét, amely segít megmagyarázni, hogyan vált a férfi azzá az erkölcstelen és sérült túlélővé, akit a filmben látunk. Végül az egész megkezdett ötletet kivágta a forgatókönyvből, mert nem akart sok időt elfecsérelni Lou hátterére és nem akarta őt túl szimpatikussá tenni.
14. Miután Louis kihívja a rendőröket az étkezdében lévő gyanúsítottakra, a rendőrségi szkenneren hallható, hogy "3-as kódként" azonosítják a helyzetet. A Louis által a film elején kikeresett, és a számítógép képernyőjén megjelenő kódok alapján a 3-as kód leírása „segélyhívás, fények és sziréna". Csakhogy a járőrök sziréna és villogó nélkül érkeznek, ami a „2-es kódnak” felel meg, és ezt sokan hibaként írják fel. Lehetséges azonban, hogy a rohamkocsit szirénákkal küldték ki, hogy minél gyorsabban érjenek oda, de hogy ne keltsenek feltűnést, a helyszínre érkezés előtt kikapcsolták a megkülönböztető jelzéseket.
15. A filmnek elkészült egyfajta folytatása is, a semmiféle visszhangot nem keltő Bársony körfűrész (2019), ahol újra összeállt, Dan Gilroy rendező, Rene Russo és Jake Gyllenhaal. A történet ezúttal nem a híradók és a média, hanem a művészetkereskedelem világában zajlik, de itt is a gátlástalanság és mohóság a hajtóerő. A filmet így jellemezte egy kommentelőnk:
„Izgalmas szereposztás, rohadt jó színészi játékok és szexi fényképezés jellemzi. Azonban elfelejtettek sztorit írni hozzá. Olyan a film, mint egy Louis Vuitton táskába csomagolt vajas kenyér :(”