Egy óriási bukás, rossz szerepválasztás képes tönkretenni egy sikeres színész karrierjét.
Eddie Murphy - Pluto Nash
Murphy az egyik legnagyobb és legjövedelmezőbb hollywoodi sztár volt a 80-as években, és a 90-es években már érezni lehetett, hogy népszerűsége csúcsán már túl van. Filmjei már korántsem voltak annyira sikeresek, több meg is bukott (Bumeráng, Két túsz között, A szentfazék), és noha a Shrek Szamaraként továbbra is igen jól keresett, a 2002-es év teljesen megsemmisítette Murphy filmes karrierjét. A Pluto Nash – Hold volt, hol nem volt méregdrága, 100 millió dolláros költségvetésének töredékét, mindössze 7 millió dollárt hozott világszerte, és azóta Murphy azért fel-felbukkan (Norbit, Az üresfejű, Hogyan lopjunk felhőkarcolót?), de ezek már olyan filmek, amikre néhány év múlva senki nem fog emlékezni.
Geena Davis - A kincses sziget kalózai
A Karib-tenger kalózai meglepő siker volt, mert a Hollywood aranykora után készült kalózos filmek kapásból rendre elbuktak. Az 1995-ös A kincses sziget kalózai is 98 millió dolláros büdzséjéből tíz milliót kalapozott össze a pénztáraknál. Davis akkori férje Renny Harlin volt, aki a 90-es évek elején csinált néhány tisztességes akciófilmet (Még drágább az életed, Cliffhanger, sőt, a csak Magyarországon népszerű Ford Fairlane kalandjai is az ő munkája), és a kalózos kalandfilm után egy évvel a házaspár még leforgatta az Utánunk a tűzözönt, ezt a méltatlanul elfeledett, vicces akciófilmet, de már az sem menthette meg kettejük karrierjét. Daviest még láthattuk a Stuart Little kisegér filmekben az anyuka szerepében, Harlin pedig még ma is próbálkozik, de már csak olyan borzalmak fűződnek a nevéhez, mint a Herkules legendája, vagy a Halálhegy – A Gyatlov-rejtély).
Kevin Costner - Waterworld
Costner a 80-as évek végén már jól jövedelmező név volt, ám az 1990-es Farkasokkal táncoló után gyakorlatilag bármit megtehetett. És meg is tette: a Waterworld a klasszikus posztapokaliptikus Mad Max-receptet ültette át vízre. És még csak nem is stúdióban forgatták, építették fel a hatalmas, káprázatos díszleteket és járműveket, hanem a Csendes-óceánon, Hawaii partjaihoz közel. Vízen forgatni pedig mérhetetlenül drága: 175 millió dollárba került – 1995-ben! Akkoriban ez volt minden idők legdrágább filmje. Ugyanakkor a munkát a helyszín mellett jócskán nehezítette a szeszélyes időjárás, egy hurrikán, ami díszleteket rombolt le, és Costner gyakorlatilag átvette az irányítást a hivatalos rendezőtől, Kevin Reynoldstól, ez pedig további feszültségeket szült. És ugyan a film korrekt bevételt hozott a maga 264 millió dollárjával, a költségvetéshez képest szerény hasznot jelentett, így bukásnak könyvelték el. Costner utána még leforgatta másik posztapokaliptikus filmjét, A jövő hírnökét, ami azonban 85 milliós költségvetésének mindössze a negyedét hozta vissza. Az egykori sztár ezután hosszú évekre eltűnt, és felejthető, sikertelen filmek után most épp a Yellowstone című kiváló sorozatban bizonyítja be, hogy ugyan már oda az amerikai hős-imidzse, de színészként talán jobb mint valaha.
Halle Berry - Macskanő
A színésznő 2001-ben kapott Oscart a Szörnyek keringőjéért – majd három év múlva gajra is vágta a karrierjét. A 2004-es Macskanő egy olyan anomália, amire képtelenség logikus megoldást találni, mert nem egyszerűen rossz film, egyenesen szürreálisan az. Borzalmas. Kezdve azzal, hogy alapjaiban változtatták meg Batman komplikált jellemű ellenségének/szövetségesének/szerelmének karakterét, Berry karakterének semmi köze a képregényeredetihez, folytatva a gyagyás sztorival és a leggányabb videojátékokat is alulmúló trükkökkel, befejezve... nem lehet befejezni, mert tovább tartana elsorolni, mint maga a játékidő. Vannak filmek, amik teljes joggal buknak meg, mintegy büntetésként, hogy óva intsenek mindenkit, alkotót és nézőt egyaránt, hogy van egy határ, ami alá nem megyünk – mert a Macskanő ilyen. De nem csak Halle Berry került vele a padlóra, hanem a jobb sorsra érdemes, kétségkívül egyéni látásmóddal és stílussal rendelkező látványtervező, a film rendezője, a francia Pitof is.
Cuba Gooding Jr. - Kutyabajnok, Hajó a vége
Emlékszik még valaki a fekete srácra, aki a legjobb mellékszereplő Oscarját nyerte a Jerry Macguirerrel? Pedig rengeteg filmben és sorozatban játszott azóta is – csak épp nem valami jókban. Goodingnak a 2002-es esztendő hozta el a bukást, amit azóta sem tudott kiheverni: a Kutyabajnok és a Hajó a vége tökéletes példái a rossz szerepválasztásnak. Hollywood pedig nem nagyon osztogatja a második esélyeket, ha valaki nem jövedelmező, mehet a kukába.