Az Alien vs. Predator 2-t, a Macskákat és az Alice Csodaországbant is borzasztó volt anno nézni – már ha egyáltalán láttunk bármit is a sötét jelenetekből...
1. Macskák (2019)
„CGI rémlátomás, neonszínű pokol” – ilyen kritikák jelentek meg anno Tom Hooper musicaljéről, amelynek állítólag létezett egy olyan változata, amelyben minden macskát játszó színész fenekére CGI s*gglyukat animáltak. Mindez úgy derült ki, hogy a stábból valaki elárulta: volt egy olyan időszak, amikor minden animátornak az volt a feladata, hogy eltüntesse a szereplők hátsó feléről a túl feltűnőre sikerült végbélnyílást.
Az esetre úgy derült fény, hogy rákérdeztek a feltűnő s*gglyukkal ellátott macskákat tartalmazó verzióra a VFX stáb egyik tagjánál.
TovábbPedig akár lehetett volna egy jó film is a végeredmény, hiszen Andrew Lloyd Webber 1981-ben debütált musicalje azóta is minden színpadon hangos közönségsiker, ráadásul a moziváltozatban olyan sztárokból varázsoltak CGI segítségével éneklő-táncoló cirmosokat, mint Taylor Swift, Idris Elba, Judi Dench, Ian McKellen, James Corden, Rebel Wilson és Jennifer Hudson.
2. Háború a Földön (2000)
Roger Christian ugyan Oscar-díjat kapott a Star Wars speciális effekteseként, de ebben a grandiózus blockbusternek szánt sci-fijében alig van olyan felvétel, ami ne lenne ferde... Ráadásul azon túl, hogy az egész sztori a Szcientológia Egyház égbekiáltóan pofátlan propagandája (nem véletlenül, hiszen John Travolta volt a főszereplője és a producere, aki maga is buzgó szcientológus), borzalmas kékesszürke színárnyalatban úszik az egész produkció.
Az ízléstelen látványvilág hátterében az állt, hogy el kellett fedni azt a sajnálatos tényt, hogy a díszletek olyanok, mintha kartonból készültek volna – ami valószínűleg tényleg így volt,
tekintve, hogy az egyik gyártócéget, a Franchise Picturest a bemutató után beperelték csalás és mesterségesen felduzzasztott költségvetés miatt, és végül hosszadalmas jogi kálvária után 2007-ben csődöt jelentett, majd lehúzta a rolót.
3. Alien vs. Predator - A Halál a Ragadozó ellen 2. (2007)
Paul W.S. Anderson Alien vs. Predator-filmje nem volt jó, de legalább voltak benne alienek meg predátorok. A komoran baljós hangulatú folytatásban azonban Greg és Colin Strause ugyanazt a hibát követte el, amit később a Trónok harca stábja is:
olyan sötétre sikerült minden éjszaka játszódó jelenetet, hogy végül senki sem látott ezekből semmit!
Hogy mi történik az AVP2-ben? Fogalmunk sincs, mert minden képkocka éjfekete és nyomasztó. Mintha senki nem vette volna a fáradságot arra, hogy a fényeket is beleszámítsa a költségvetésbe, aztán amikor mindenki megjelent a forgatáson, és kiderült, hogy nincs jelen egyetlen világosító sem, úgy döntött a rendezőpáros, hogy akkor majd fények nélkül forgatnak...
4. Alice Csodaországban (2010)
Csupán egy oka van annak, hogy a Tim Burton-féle Alice Csodaországban 1 milliárd dolláros bevételt ért el annak idején a kasszáknál: ez volt az első olyan blockbuster, amit James Cameron Avatarjának nyomdokaiba lépve 3D-ben dobtak piacra.
Ez a gigaköltségvetésű fantasy igazából a szegényes fantázia legnyomorúságosabb példája!
Az operatőri munka egydimenziós, a látvány pedig vagy szürke, vagy fekete, vagy barna, a neves színészek (Johnny Depp! Helena Bonham Carter! Alan Rickman! Anne Hathaway!) pedig egészen nyilvánvalóan nem voltak ott fejben, amikor az adott szerepüket eljátszották a zöld háttér előtt sétafikálva...
5. Cápasrác és Lávalány kalandjai (2005)
Írta, rendezte, vágta, fényképezte, zenéjét szerezte: Robert Rodriguez.
Tessék, ez történik akkor, ha egy producer saját magának oszt ki minden részfeladatot, és senki sincs, aki határozottan rácsapna a kezére, hogy ezt azért már csak nem kéne. Lehet, hogy a Cápasrác és Lávalány kalandjai egy könnyed mókázás volt, amelyet kifejezetten a fiatalabb generációnak szántak, de sajnos a szülőknek is végig kellett ülniük – és a retinájuk olyan fokú károsodást szenvedett ezalatt, hogy talán már soha többé nem lesz a látásuk a régi ettől az audiovizuális atomcsapástól!
6. Polar Expressz (2004)
Lehet, hogy az elmúlt 20 évben a karácsonyi időszak kellemes nosztalgiabombája lett ebből a filmből, de azért ne felejtsük el, hogy Robert Zemeckis grandiózus blockbusternek szánt animációs filmjében
a bajszos Tom Hanks a halott tekintetével pont olyan, mintha a legrosszabb téli rémálmunkból ugrott volna elő!
Nem csoda, hogy a Polar Expressz forgatásán használt motion capture technológiát biztosító ImageMovers (ami ráadásul Zemeckis saját cége és szerelemprojektje volt!) 2011-ben, kudarcok hosszas sorozata után csődbe ment... Ez a negédes mese ugyanis azóta is igen megrázó élmény a szemnek és az agynak egyaránt.