Vannak köztük klasszikusok és egészen friss bemutatók is.
Az IndieWire nemrég összeszedett 23 olyan emlékezetes meztelenkedést, amely maximálisan a történetet szolgálja, sőt nyugodtan nevezhető művészi színvonalúnak. Ebből nyolcat már feldolgoztunk, most következzen még nyolc izgalmas cím, köztük klasszikusokkal és egészen friss bemutatókkal.
Ne nézz vissza! (1973)
Nicolas Roeg klasszikusának köszönhetjük a hetvenes évek egyik leghírhedtebb szexjelenetét, amely eredetileg nem volt benne a forgatókönyvben. A rendező azért találta ki, mert túl egyrétűnek találta a házaspár kapcsolatát, amelyből hiányzott minden intimitás. A jelenet nemcsak a kontextus miatt lett emlékezetes (Donald Sutherland és Julie Christie karakterei a hónapok óta tartó gyászukra keresnek „gyógymódot”), hanem mert ez volt az egyik első ágyjelenet, amiben egy férfi kényeztet egy nőt.
A cenzorok éberségét végül egy nagyon ötletes vágással sikerült kijátszani – a szeretkezés és az utána való öltözködés képei összefolynak -, de a jelenet annyira őszinte és hiteles lett, hogy elterjedt a pletyka, hogy a színészek élesben csinálták, amit csináltak. Ebből lett az igazi botrány, mert Julie Christie későbbi barátja, Warren Beatty is tudomást szerzett a feltételezésről, és minden követ megmozgatott, hogy ezt a részt kivágassa a filmből.
Boogie Nights (1997)
Paul Thomas Anderson filmje a pornóipar fénykorában játszódik, a középpontjában pedig a Mark Wahlberg által alakított naiv és fiatal Eddie áll, aki extrém méretű férfiasságának és egy tapasztalt producer (Burt Reynolds) mentorálásának köszönhetően szupersztárrá válik, de a siker és a drogok a fejébe szállnak.
A filmben többek közt Julianne Moore és Heather Graham is levetkőzik, de a legtöbb nézőben a film utolsó pillanatai maradtak meg, amikor
Wahlberg karaktere megvillantja méretes szerszámát a tükörben.
A Vulture 2014-es cikke feltárta, hogy a protézis gipszből készült, és Wahlberg egy madáreleséggel töltött harisnyából készült egyedi "dudort" viselt. A protézis végül valamivel kisebb volt, mint a filmbéli karakter 33 centis pénisze, de a nézőknek ez aligha tűnt fel.
Tágra zárt szemek (1999)
Stanley Kubrick utolsó filmje elég ártatlanul indul. A Tom Cruise és Nicole Kidman által alakított pszichológus házaspár részt vesz egy karácsonyi partin, ahol mindketten flörtölnek – valaki mással. A helyzet akkor fordul komolyabbra, amikor Alice bevallja a férjének, hogy lefeküdt egy szállodai portással. A csalódott William bosszúból beleveti magát az éjszakába, először egy örömlánynál köt ki, de akkor még meggondolja magát. Később viszont
egy álarcosbálon találja magát, amely hamarosan orgiává fajul.
Kubrick a végső vágat leadása után mindössze hat nappal elhunyt, a Warner Bros. illetékesei pedig úgy döntöttek, visszavesznek az explicit jelenetekből, és digitálisan hozzáadott furcsa, köpönyeges figurákkal takarták ki az éles szexet. Az eredeti, cenzúrázatlan verzió szerencsére nem veszett el, a DVD-re az került fel később.
Szörnyek keringője (2001)
Halle Berry lett az első fekete nő, aki 2002-ben elnyerte a legjobb női főszereplőnek járó Oscar-díjat ezért a fajsúlyos drámáért. Nem itt vetkőzött le először, hanem az ugyanebben az évben bemutatott Kardhalban, a Szörnyek keringőjében látható jelenet mégis sokkal emlékezetesebb. Karaktere, a megözvegyült Letitia Musgrove barátságot köt Hankkel (Billy Bob Thornton), a büntetés-végrehajtási tiszttel, aki felügyelte elítélt férje kivégzését. A film során mindketten elveszítik egyetlen gyermeküket, és a gyász egymás karjaiba taszítja őket, a szexjelenet pedig, ahol érzelmileg is levetkőznek egymás előtt, egyszerűen katartikus.
Álmodozók (2003)
Az Utolsó tangó Párizsban rendezője, Bernardo Bertolucci sosem riadt vissza a meztelenségtől vagy a szexualitástól, amire ez az idén 20 éves film is kiváló példa. A fiatal Eva Green meztelen testének látványa valószínűleg sokak számára maradt meghatározó élmény, de nem emiatt döntöget tabukat a film: Isabelle ugyanis nem csupán egy fiatal amerikai srácnak adja magát oda 1968 tavaszán egy csodás párizsi lakásban, de saját bátyja oldalán is megismeri a testi örömöket.
A sztori szerint a nagy, majdnem forradalmi felfordulásban egy testvérpár, Isabelle és testvére (a szintén pályakezdő Louis Garrell) egyedül marad szüleik tágas, belvárosi lakásában, és hozzájuk csapódik egy véletlenül megismert amerikai diák. Ők hárman határozzák meg az együttélés játékszabályait, amelynek segítségével felfedezik saját érzelmi és szexuális identitásukat. Bernardo Bertolucci számos filmes és politikai referencia közé ágyazza meg hősei pikáns kalandjait, amiből egyfajta különc művészfilmes ínyencség jött létre.
Eastern Promises - Gyilkos ígéretek
Bár nem olyan szexi, mint sok más film ezen a listán, David Cronenberg thrillerének, és persze Viggo Mortensen börtöntetkós testének köszönhetjük a filmtörténelem egyik legjobb meztelen közelharcjelenetét. Miközben két bűnöző egy fürdőházban próbál titkos találkozót tartani, két csecsen bérgyilkos támad rájuk. A törülközők gyorsan lehullanak, és a nézők egy abszolút brutális, meztelen akciójelenetet láthatnak. Öncélúságról itt szó sem lehet, sőt így a hiteles: amikor a bérgyilkosok lesből támadnak rád egy szaunában, nincs időd egy stratégiailag elhelyezett törölközőt keresni, mert az életed a tét.
Ellenséges vágyak (2007)
Ang Lee a melodráma nagy mestere, olyan filmeket köszönhetünk neki, mint az Étel, ital, férfi, nő, az Értelem és érzelem, a Jégvihar vagy a híres-hírhedt meleg cowboyfilm (Brokeback Mountain – Túl a barátságon),
de legerotikusabb, legkendőzetlenebb rendezése egyértelműen az Ellenséges vágyak.
Az 1938-ban induló cselekmény szerint a fiatal Wong jelentkezik az iskolai drámacsoportba, mert megtetszik neki egy diák, Kuang. A hazafias érzelmektől fűtött fiú veszélyes tervet eszel ki a japánokkal együttműködő kínaiak megbüntetésére: a magas beosztásban lévő Yee-t akarja megölni, és ebben az akcióban Wongnak is szerepet szán. A lány feladata, hogy Yee feleségének bizalmát elnyerve a férfi szeretője legyen, előkészítve a terepet az ellenállók merényletének. Wongnak szűz lányként egy csábító férjes asszonyt kell alakítania, miközben egyre inkább vonzódni kezd az ellenséghez tartozó férfihoz.
A két főszereplő, Tang Wei és Tony Leung Chiu utólag elmondták, hogy érzelmileg megterhelő volt számukra a forgatás, ami nem is csoda, hiszen sok kendőzetlen szexjelenet van a filmben. A legtöbbet a kínai cenzúratörvények miatt kivágták a Kínában bemutatott verzióból, de a nemzetközi forgalmazásba a csonkítatlan változat került.
Vörös rakéta (2021)
Sean Baker (Tangerine, Floridai álom) filmjében egy lecsúszott pornósztár, Mikey Saber hazatér Los Angelesből szülővárosába, Texas Citybe. Visszakönyörgi magát a feleségéhez, azt állítva, hogy megváltozott, és hajlandó új életet kezdeni. Anyósa sem örül újbóli felbukkanásának, de hajlandó ideiglenesen befogadni. A helyi fánkozóban megismer egy Strawberry nevű tinilányt, aki a reményei szerint a nagy visszatérést jelentheti számára a pornóiparba.
A Red Rocket különlegessége, hogy a Tangerine-hez és a Floridai álomhoz hasonlóan Baker most is főleg amatőrökkel dolgozott; a Strawberryt alakító, énekesként is nagyon tehetséges Suzanna Sonnal például egy plázában futott össze, de a főszerepet játszó Simon Rexet is csak kisebb szerepekben lehetett eddig látni (például a Horrorra akadva-sorozatban), korábban inkább modellként, illetve rapperként volt aktív Dirt Nasty néven. Filmes karrierjét amúgy pornósként kezdte (az IMDb szerint két szóló maszturbációs videóban szerepelt), így testhezálló volt számára a szerep.
Hasonlóan a Boogie Nightshoz, itt is megvillan a főhős addig csak emlegetett szerszáma, de amíg Wahlberg péniszének látványa elismerést vált ki a nézőből, itt inkább komikus, ahogy Mikey meztelenül kénytelen menekülni az éjszakában. (A Port kritikája itt olvasható.)
via: Indiewire