Addig szemétkedett, amíg sikerre vitte a filmet

Bevált A Grincs gonoszkodó reklámkampánya, a film pár nap alatt 66 millió dollárt hozott.

Törték a fejüket A Grincs marketingesei, lett egy ötletük, bejött, és most elégedettek lehetnek. Az volt a fő kérdés, hogyan lehet népszerűsíteni egy olyan animációs filmet, amelynek történetét Amerikában mindenki kívülről ismeri. Dr. Zeuss klasszikus meséje, A Grincs, aki ellopta a karácsonyt minden háztartásban megvan, az 1966-os klasszikus rajzfilmet pedig (mint nálunk a Reszkessetek, betörők!-et) minden karácsonykor leadják a tévéállomások. De nagyon népszerű a Jim Carrey-vel forgatott 2000-es élőszereplős változat is.

Az Illumination stúdió most készített egy felturbózott, 3D-s, a család minden generációját megszólító animációs változatot, de ez talán még kevés lett volna ahhoz, hogy a film 3 nap alatt 66 millió dollárt hozzon Észak-Amerikában. Kellett tehát egy ötlet.

Az ötlet pedig az lett, hogy ha a Grincs egy undok, cinikus zöld manó, akkor legyen undok és cinikus a plakátokon is – a köztéri óriásposztereket ráadásul testre szabták a kampány során, legalábbis az Egyesült Államokban. Így aztán a mufurc Grincs a mindig bedugult manhattani Times Square-en például azt üzente hetekkel a premier előtt, hogy „dudálj csak, attól majd biztos előbbre jutsz”.

Forrás: Universal

 

A „szeles városnak” becézett Chicagóban a figura azon poénkodott, hogy „vannak ám szelesebb városok is”, a New York-i metróban pedig azzal gúnyolódott a sietős utasokkal:

„Nem baj, a következőt biztos elkapod”.

Hősünknek az iszonyatosan drága lakbérekkel operáló San Franciscóban és környékén is volt mondanivalója: „Olyan olcsó itt a lakbér”. Végül Los Angeles legforgalmasabb és mindig bedugult kereszteződésében azt olvashatták a járókelők és az autósok, hogy „imádom, amikor zöldre vált a lámpa, és senki nem moccan”.

Forrás: Universal

 

A plakátkampány hatalmas kommentcunamit váltott ki az interneten, és valószínűleg ennek köszönhető, hogy a magyar mozikba majd december 6-án érkező filmre olyan nézők is szép számmal beültek (a 18–24 éves korosztály), amely egyébként kevésbé hajlamos animációs családi filmeket nézni. A filmet forgalmazó Universal marketingfőnöke, Michael Moses elismerte, hogy a kampány drága és időigényes volt, mivel minden nagyvárosra külön szlogent kellett kitalálni, ráadásul októberben kellett trükkösen reklámozni egy tipikus karácsonyi filmet – de végül mindenki szerint megérte a fáradság. Erre a linkre kattintva további vicces Grincs-plakátokat láthatunk.


(via UIP-Duna Film)