Megpróbáltuk összeszedni legismertebb zenéit, de nehéz dolgunk volt, hiszen annyi kedvencünk van.
Nem mintha az lenne a mérce, de hihetetlen, hogy Ennio Morriconét mindössze hatszor jelölték Oscarra, amelyek közül egyet nyert el, az Aljas nyolcas zenéjéért 2016-ban - bár 9 évvel korábban kapott egy életműdíjat az Amerikai Filmakadémiától. De temérdek díjjal rendelkezik, megszámolni is nehéz, ahogy hihetetlenül gazdag életművét is már-már lehetetlen nyomon követni - az Imdb szerint 552 filmhez és sorozathoz komponált zenét, továbbá temérdek zenekari művet írt, színházi munkáiról nem is beszélve.
De lássuk - illetve hallgassuk - azokat a muzsikákat!
A profi
Belmondo egyik legjobb filmje, Morricone egyik legjobb zenéje. A jó filmzene egyébként sokat tesz hozzá a történethez, nem csupán valami egyszerű aláfestés, és szerencsés esetben önmagában is fantasztikusan élvezhető. A profié épp ilyen. Tökéletes.
Egy maréknyi dollárért
Morricone és Sergio Leone első együttműködése, Kuroszava Akira A testőrének feldolgozása rögtön egy kikerülhetetlen klasszikust eredményezett, amit utána még öt közös munka, azaz Leone összes további filmje követett (illetve hat, ha a Nevem: Senkit is beleszámoljuk), Clint Eastwood pedig poncsóban, szottyos szivarkát rágcsálva megindult a legendává válás felé.
Pár dollárral többért
A Dollár-trilógia második darabjában Lee Van Cleef is megjelent, és Morricone zenéje is jóval változatosabb. Emlékezzünk csak, amikor megszólal az orgona!
A Jó, a Rossz és a Csúf
Volt egyszer egy Vadnyugat
Ez az a film, amiről csak áradozni lehet, egy igazi klasszikus, egy legenda, Morricone legismertebb zenéivel.
Volt egyszer egy Amerika
Nevem: Senki
Bíbor és fekete
A Róma, második világháború alatti német megszállás idején játszódó, igaz történet alapján készült filmben a nácik karmai közül embereket mentő Monsignor Hugh O'Flaherty (Gregory Peck) és Herbert Kappler SS ezredes (Christopher Plummer) feszült macska-egér játékához Morricone szokás szerint tökéletes zenét komponált.
Polip
Az olasz maffiáról szóló zseniális sorozat első évadának zenéjét még Riz Ortolani szerezte, Morricone a másodiktól csatlakozott, és a két visszatekintő minisorozatot kivéve, egészen a befejező, kilencedik szezonig kitartott.
Cinema Paradiso
Egyik legszebb munkája a Giuseppe Tornatore csodálatos filmjéhez készült muzsika - az alábbi felvétel egy 2007-es velencei hangversenyen készült.