Hörcher Gábor Emma és Eddie – A képen kívül című dokumentumfilmjében lehull a lepel a szexuális tartalmat szolgáltató platform egyik népszerű párjáról. Kritika.
A függetlenfilmes szenzáció, a Drifter és a Ricsi című rövidfilm rendezőjeként ismert Hörcher Gábor új alkotásáról annyit lehetett tudni előzetesen, hogy kendőzetlenül mutatja be egy amerikai szexmunkás páros, az OnlyFans platformra videókat gyártó amerikai Emma és Eddie Lovett történetét. Minderre az adott lehetőséget a magyar alkotónak, hogy a házaspár még a Covid előtt hazánkba költözött, mivel azt hallották, hogy ez a pornó fővárosa, gyönyörűek itt a lányok, és legális a prostitúció.
A hét éven át forgatott doku első percei pedig azonnal sokkolják a nézőt, mivel a kendőzetlenség itt nem egyszerűen azt jelenti, hogy a közösségi médiában mindenki a szebbik arcát mutatja, hogy ők is csak emberek, hogy ez a könnyűnek tűnő munka sem fenékig tejfel, hanem azt, hogy amit ez a két ember mutat magáról, az színtiszta hazugság,
mivel egészen konkrétan gyűlölik egymást.
Szóval aki a profi pornófilmek hamisságára ráunva azért megy az OnlyFansre, hogy valami igazit lásson, azt nem Emmánál és Eddie-nél fogja megtalálni,
mivel a számos webkameráspornós-verseny legjobb párosának díját elnyerő pár aktusaiban csak annyi az igazi, hogy tényleg ők csinálják.
De minden más csak színlelés, szóval valójában csupán az különbözteti meg őket a pornószínészektől, hogy kevésbé előnyös a külsejük, és szemmel láthatóan civilek.
A sokkoló felvezető után pedig megnézhetjük, hogyan jutott odáig ez a két ember, hogy teljesen hétköznapi módon azt ecsetelik a kamerának, hogy mennyire utálják a másikat, és hogy milyen különböző ízléstelen módokon kívánnak (stílszerűen) kib*szni vele – azaz a hétköznapjaikat figyelhetjük onnan kezdve, hogy megérkeznek Budapestre, egészen odáig, amikor már csak webkamerán keresztül, illetve egy-egy külön leszervezett interjú keretében nyilatkoznak a filmeseknek a későbbi életükről.
Az Emma és Eddie legkönnyebben emészthető részei azok a pillanatok, amikor munka közben láthatjuk őket, mivel kapunk egy kis bepillantást egy olyan világba, ami a legtöbbünk számára ismeretlennek és kissé idegennek számít. Sőt, ezek a mozzanatok annál is inkább érdekesek, mivel nem egyszerűen a webkamerás szex kulisszatitkaiból kapunk ízelítőt, hiszen a pár tagjai egyúttal üzletemberek is, akik bővíteni akarják a szolgáltatásukat, azaz fel akarnak venni Emma mellé további lányokat is.
Csakhogy a magyar lányok castingja csakhamar Emma és Eddie közötti visszatetsző játszmázásba torkollik, és azt figyelhetjük, hogyan használják fel a szereplők ezt is arra, hogy bántsák egymást. Az például, hogy a férfi azzal szívatja a feleségét, hogy lecseréli az egyik fiatalabb „modellre”, meg hogy ilyeneket kérdezget tőle, hogy mi lenne, ha az új jelölt szülne neki gyereket,
És akkor ez még „csak” a lelki és verbális bántalmazás része – a filmben sajnos néhányszor azt is (vagy annak nyomait is) láthatjuk, hogy Emma és Eddie fizikailag is bántalmazza egymást. És bárcsak azt írhatnánk, hogy csak a kapcsolat toxikus, és egyszerűen ez a két ember nem passzol össze, nem kéne együtt lenniük
– de a játékidő során rá kell jönnünk, hogy Emma és Eddie maga is toxikus személyiség, nem csak együtt, egymással működnek így.
Számtalan példát látunk rá, hogy a szereplők másokkal is rettenetesen viselkednek. Emma például többször zaklatja üzenetekkel azokat, akikkel csak ideiglenes, hivatalos kapcsolatba kerül (például a szállásadóikat), rengeteg SMS-t küldve a másik félnek, melyekben nem egyszer fenyegetőzik is. Eddie pedig hiába ügyel jobban a látszatra, ő is kiállítja magáról a szegénységi bizonyítványt: például akkor, amikor mit sem törődve a többi közlekedővel, gördeszkájával vígan gurulgat az úttesten, besiklik keresztbe az autók elé, majd kigúnyolja azokat, akiknek ez – teljes joggal – nem tetszik.
De többször láthatjuk azt is, hogy Emma folyamatosan agresszívan és passzív agresszívan viselkedett a doku rendezőjével is, nem egyszer lemondva megbeszélt találkozókat, majd hazugságaival és alakoskodásával egészen méltatlan módon majdnem megfúrva magát a film elkészültét is. Manapság mindenki nagyon könnyedén dobálózik a nárcizmus pszichológiai fogalmával, szóval nem akarunk mi is ebbe a hibába esni, de nagyon nehéz nem nárcisztikus személyiségzavarban szenvedőként tekinteni Emmára és Eddie-re.
Nem tudjuk, hogy (anti)hőseink milyenek voltak azelőtt, hogy pornózni kezdtek volna, ahogy azt sem tudhatjuk, a többi OnlyFans-es párra mennyire jellemzőek az általuk előadott dolgok, szóval az Emma és Eddie – A képen kívül nem általános helyzetjelentést ad, csupán erről a két emberről nyújt nagyon részletes pszichológiai profilt.
Azt azonban annál kíméletlenebbül.
Egy hasonló leleplezés egy hasonló platformmal kapcsolatban
A Rocco Siffredi-sorozat után bejelentettek egy dokumentumfilmet, ami a Pornhubról fog szólni.
Tovább