A Vincentnek meg kell halnia című francia filmben abba a helyzetbe kell beleélnünk magunkat, hogy mit tennénk, ha random emberek minden ok nélkül ránk támadnának. Főhősünkkel ugyanis épp ez történik. Kritika.
Hörcher Gábor Emma és Eddie – A képen kívül című dokumentumfilmjében lehull a lepel a szexuális tartalmat szolgáltató platform egyik népszerű párjáról. Kritika.
Molly Manning Walker Cannes-ban díjazott első filmje egy egész generációról fest látleletet – meglehetősen kiábrándítót. Kritika a Hogyan szexeljünk című brit filmről.
Hajdu Szabolcs független filmes mester ismét minimál költségvetésből varázsolt kis magyar valóságot – színpadról a vászonra. Kritika a Kálmán-napról.
Kerek húsz évvel az azóta kultfilmmé vált első Bajos csajok után szerencsére a magyar mozikba is befutott a Z-generáció ízlésére szabott musicalverzió – nem csak fiataloknak! Kritika.
A Kerülőutak rendezőjeként ismert Alexander Payne egy csendes (utó)karácsonyi filmmel talált újra magára, miközben Paul Giamatti végre főszerepben remekel. Kritika a Téli szünetről.
Kritika a zsidó közegben játszódó, de szívhez szóló, egyetemes történetével mindenkit megszólító Lefkovicsék gyászolnak című filmről.
Boross Martin bemutatkozó nagyjátékfilmje úgy beszél aktuálpolitikáról, hogy egy szó sem hangzik el benne pártokról vagy a NER-ről.
Jonathan Glazer cannes-i nagydíjas filmje olyan nézőpontból mutatja be a halálgyárat, ahogy még sosem láthattuk. Kritika az Érdekvédelmi terület című alkotásról.
Az Elvis című Baz Luhrmann-film után bő másfél évvel újabb, szokatlan szemszögből elmesélt életrajz érkezett a Királyról – ezúttal az énekes élete asszonyát főhőssé téve. Kritika Sofia Coppola Priscilla című alkotásáról.
Az Előző életek című amerikai-dél-koreai romantikus dráma az év legszebb filmje. És ezt azért lehet már most, így 2024 elején kijelenteni, mert bármelyik évé az lenne. Kritika.
Einspach Gábor csodálatos felgyógyulását egy olyan rákból, amibe szinte mindenki belehal, és amely felgyógyulásról Nem halok meg címmel készült dokumentumfilm, mindenkinek látni kéne. Kritika.
Bár ezúttal többször szöknek könnyek a szemünkbe a nevetéstől, mint a sírástól, ahogy a két, egy harcos környezetvédő csoportba a potyalesés és a csajozás reményében beépülő szélhámos és szívük hölgye kalandjait figyeljük. Kritika az Ennél csak jobb jöhet című francia filmről.
Fájdalmasan aktuális az 1973-as, Izrael és egy arab koalíció között zajlott háborúról, illetve az országot akkor vezető Golda Meir miniszterelnökről szóló film. Kritika.
Kritika az Egy zuhanás anatómiája című francia tárgyalótermi drámáról, ami nem véletlenül hozta el idén az Arany Pálmát a Cannes-i Nemzetközi Filmfesztiválról.
A pályája során már többször is Oscar-közelbe került Tóth Barnabás ezúttal A besúgó főszereplőjével, Váradi Gergellyel és olyan nevekkel forgatott, mint Péterfy Bori, Hajduk Károly vagy Mácsai Pál. Kritika a Mesterjátszma című filmről.
Szeleczki Rozália bemutatkozó nagyjátékfilmje úgy beszél mély, sőt súlyos témákról, hogy közben egy percre sem veszíti el bűbájos és játékos vonásait. Kritika a Cicaverzum című romantikus vígjátékról.
A sztár egy nagyszabású európai történelmi-életrajzi filmben tért vissza a bulvárlapok hasábjairól a nagyvászonra, a sokoldalú francia művész, Maïwenn oldalán. Kritika a Jeanne du Barry – A szerető című kosztümös filmről.
Kérdés persze, hogy pozitív vagy negatív csalódás lesz a számukra, hogy hőn szeretett franchise legújabb felvonásában a rafinált kínzáspornó helyett jórészt haldoklásdrámát kapnak. Kritika a Fűrész X-ről.