Íme a Marvel-filmek 5 legviccesebb stáblista utáni jelenete

Baby Groot táncikálása vagy a közös kajálás a Bosszúállók végén mind-mind szívmelengető jelenet a szuperhősös blockbusterek szerelmesei számára.

Még mielőtt Nick Fury (Samuel L. Jackson) a 2008-as Vasember végén előbújt volna az árnyékból, és elmondta Tony Starknak (Robert Downey Jr.), hogy más szuperhősök is léteznek, a filmvégi stáblista egyszerűen csak egy csupa ismeretlen névből álló, se vége, se hossza felsorolás volt, ami jelezte, hogy vége a mókának, a jegyszedők nyugodtan felsöpörhetik a padlót ellepő popcornmaradékot. Most azonban, közel másfél évtized elteltével, és egy szekérderéknyi Marvel-film elkészülése után a stáblista már egészen mást jelent: bónusz jeleneteket a türelmes nézőknek, vagyis egy-egy extra poént, egy-két nem várt cliffhangert vagy valami furmányos utalást a franchise következő fejezetére. Ezekből a stáblista utáni bónusz jelenetekből szedtük most össze (az Uproxx listája nyomán) a legviccesebbeket. Íme:

1. Groot A galaxis őrzői végén

Dave Bautista karaktere, Drax, a Pusztító állandó vicc tárgyát képezte a 2014-es A galaxis őrzőiben – nem volt ez másképp abban a stáblista utáni jelenetben sem, ahol a franchise legkedveltebb karaktere, Baby Groot egy régi Michael Jackson-számra táncikál egy virágcserépben, de rögtön mozdulatlanná dermed, amikor a mafla Drax kiszúrja a szeme sarkából. Egyértelműen ez a rövid klip James Gunn szuperhősös űrkalandjának legviccesebb jelenete! 

 

2. Amerika Kapitány a Pókember - Hazatérés végén

2017-ben régi vágya teljesült a rajongóknak: a Marvel hivatalosan is visszafogadta a Marvel-univerzumba legnépszerűbb képregényhősét, Pókembert, akinek a mozifilmes kalandjait addig kizárólag csak a konkurens Sony stúdió forgathatta le (mivel a Marvel annak idején a '90-es években elkótyavetyélte bagóért a filmes jogokat). Az első ilyen közös Marvel-Sony Pókember-filmben lehetőség nyílt egy kis viccelődésre is: Amerika Kapitány például jó néhányszor felbukkant a történetben a kamerába mondott, elcsépelt üzeneteivel, amelyeket többek között azért játszanak le, hogy kötelességtudóbb állampolgárokat neveljenek Peter Parker középiskolájának renitens diákjaiból. A Kapitány természetesen a stáblista utáni jelenetben is belekezdett a szentbeszédbe...

 

3. Tony Stark a Vasember 3. végén

Tony Stark (Robert Downey Jr.) mindig is az a fajta fickó volt, aki imádja hallani a saját hangját. Épp ezért volt nagyon vicces az a jelenet a 2013-as Vasember 3 végén, amikor terápiás jelleggel elkezdi mesélni a nyűgjeit szuperhős-kollégájának, dr. Bruce Bannernek (Mark Ruffalo) – csakhogy Hulk nem terapeuta, hanem atomfizikus, ezért elszunyókál Stark stresszes történeteinek felelevenítése során. Ez persze nem akadályozza meg a léha életű feltalálót abban, hogy belekezdjen egy másik sztoriba, ami egy furcsa anekdota arról, hogy 14 évesen dadust kapott maga mellé... Ami igazán nagyszerű ebben a jelenetben, az az, hogy a két őrült zseni, akik csak a tudománynak élnek, milyen jó barátok.

 

4. A közös kajálás a Bosszúállók végén

Mit tesz az ember, ha sikeresen megvédte New Yorkot egy földönkívüli támadástól, és egy atombombával a hóna alatt még az űrbe is kijutott egy térkapun keresztül? Tony Stark, a milliárdos playboy például összetrombitálja a szuperhős cimboráit, hogy degeszre tömhessék magukat egy közel-keleti ételkülönlegességeket kínáló kajáldában. A látvány, ahogy ezek a félisteni lények Loki sikertelen inváziójának romjai között falatoznak, önmagáért beszél – igaz, ebben a jelenetben egyáltalán nincs párbeszéd, de ez csak még különlegesebbé teszi az egészet.

 

5. A musical a Sólyomszem végén

A Disney+ Sólyomszem címen futó tévésorozatának egyik stáblista-jelenete pont olyan giccses és színes gagyi, mint ami miatt sokan a mai napig gyűlölik a régi, éneklős-táncolós Disney-meséket. Mégis, talán pont ez a szkeccs a filmvégi stáblista műfajának eddigi legkreatívabb felhasználása a mozgókép-történelemben. Több mint négy percen keresztül ugyanis egy Broadway-színészekből álló csapat teljes erőbedobással (értsd: hátraszaltókkal, forgásokkal és folyamatos énekléssel) adja elő a színpadon az első Bosszúállók-filmben lezajlott New York-i csatát. Minden szuperhős megkapja a magáét ebben a röhejes varietéműsorban: de legjobban nyilván magát Sólyomszemet piszkálják, aki a félistenek árnyékában tényleg „csak egy nagyon kedves srác”. De bármennyire is nevetséges a Bosszúállók moziváltozata, nem lehet gyűlölni – ellentétben mondjuk a Macskák musicallel, amit anno a fél világ kutyázott.