Itt vannak az első vélemények A Gucci-házról

Elég vegyesek: Lady Gaga alakítását a többség dicséri, de az abszurd módon vicces film sokak szerint teljesen szétesik, nem találja a fókuszt.

Kedden oldották fel a közösségi médiára vonatkozó embargót, most már szabadon lehet nyilvánosan véleményt nyilvánítani Ridley Scott legújabb filmjéről. A Gucci-ház a család történetének hírhedt eseményét dolgozza fel: 1995 tavaszán Milánóban

egy bérgyilkos az utcán agyonlőtte

Maurizio Guccit, a divatház alapítójának unokáját.

Noha az indíték felől csak sejtéseink lehetnek, a férfit a felesége, Patrizia Reggiani ölette meg, és ezért 29 év börtönre ítélték, amiből tizennyolcat le is ült, majd 2016-ban szabadult. A szereplőgárda Scott-filmhez illőn egészen impozáns: Adam Driver, Lady Gaga, Jeremy Irons, Al Pacino és Jared Leto játszik benne – utóbbit (nem először karrierje során) lehetetlenség felismerni, annyira elmaszkírozták. 


A Fandango és a Rotten Tomatoes kritikusa, Erik Davis áradozott a filmről, hangulatát tekintve egyenesen A keresztapához hasonlította.

Lady Gaga hihetetlen, ahogy Jared Leto is, a történet pedig VAD! A részletekre kifogástalanul odafigyeltek.

A We Live Entertainment alapítója, Scott Menzel azonban sokkal kevésbé volt lelkes:

A Gucci-ház egy felfújt és egyenetlen zűrzavar, olyan, mintha két különböző film lenne egyben. Minden egyes szereplő úgy viselkedik, mintha egy másik filmben játszana, kivéve Al Pacinót, aki úgy tűnik, megértette a feladatot, és a film legértékesebb játékosaként játszik.

Az Entertainment Weekly írója, Joey Nolfi „szaftos kaviáros camp”-nek, „abszurd módon élvezetes olasz szappanoperá”-nak nevezte a filmet, amelyben „a kopasz Jared Leto egy Gucci-sálra pisil”. Kiemelte Lady Gaga erőteljes alakítását, komolynak és vadnak nevezte, amelyben kiteljesedhet „filmsztárból hatalmas drámai színésznővé válása”.

Brandon Katz, az Observer vezető szórakoztatóipari riportere így summázta csalódottságát: a film „túlhajtott vánszorgás mindenféle érzékelhető irány nélkül”.

Túl sok narratív fókusz van egymásra halmozva. A ragyogóan tehetséges színészek, akik ebben a »vagyonpornóban« pojácáskodnak, akár szórakoztatóak is lehetnének, de ahhoz nem eléggé, hogy megmentsék a filmet saját zűrzavarától.


A Los Angeles-i, ezer férőhelyes David Geffen Theaterben egyébként tartottak egy zártkörű vetítést,
 zömmel az Amerikai Televízió- és Rádióművészek Szövetsége tagjainak, és utána afféle közönségtalálkozó formájában a színészek beszéltek is a filmről.

Kiderült, hogy Lady Gaga kilenc hónapon át olasz-amerikai akcentussal beszélt, hogy szerepben maradjon, de szó volt a teljesen más emberré maszkírozott Jared Letóról is,

akinek jó szándékú, ám szerencsétlen karakterét a nézők rögvest a szívükbe zárták. A színész egyébként tényleg átalakult, gyakorlatilag teljesen más emberré vált. Al Pacino visszaemlékezett arra is, amikor először jelent meg Leto sminkben, és papának szólította – nem értette, mi a fenét akar tőle ez a csapzott, kopasz fickó.

A Gucci-házat november 25-n mutatják be a magyar mozikban.

 

(Forrás: Variety, IndieWire)

A Port.hu SZESSÖN című sorozatának meghívott vendége Szabó-Kulcsár Edina, aki egy eddig ismeretlen oldalát mutatja meg. A tévében többször is láttuk már, a social médiában is sokan követik, de azt talán még a legnagyobb rajongói sem sejtik, hogy mennyire tud gitározni.