Jack Nicholson műpéniszt és kokaint kért egy jelenethez – és egyéb forgatási históriák

Hollywoodban változatos kérésekkel rukkolnak elő a színészek a forgatások során: szemrebbenés nélkül követelnek abszurd dolgokat.

A Kutyául vagyok, de gyógyíttatom magam című 2003-as, filmszerű tulajdonságokat szerényen tartalmazó vígjátékban Gary Busey egy Ebenezer Scrooge-féle milliomost alakít, aki meghal egy balesetben, de a mennyország kapujában lehetőséget kap rá, hogy kutyaként visszatérve helyrehozzon mindent, amit elszúrt az életében. A forgatáson a színész meglepően viselkedett – ahogy azt kollégája, Curtis Armstorng elmesélte: „(Busey) megjelent a díszletben, amit úgy alakítottak ki, mintha a mennyország lenne, majd körülnézett és így szólt: »Ezt a jelenetet nem tudom eljátszani.« Ekkor már három nap késésben voltak. De Busey azt mondta:

»Ez nem ilyen. Voltam már a mennyországban, és nem így néz ki.

Az a kanapé teljesen rossz. Az a tükör nevetséges. Még tükrök sincsenek!« Teljesen abszurd volt. Totál megőrült a mennyország berendezésével kapcsolatban.”

No de honnan ismerhette Busey a mennyországot?

1988-ban súlyos motorbalesetet szenvedett, és gyakorlatilag meghalt a műtőasztalon.

„Angyalokat láttam. Angyalok vettek körül. És nem úgy néztek ki, mint a karácsonyi üdvözlőlapokon. Nagy fénygömbök, amelyek lebegnek, és csak szeretetet és melegséget hordoznak” – mondta Larry Kingnek.


Ugyan nem sokat szerepel a Gravitációban, George Clooney mégsem fogta vissza magát, amikor a saját kényelméről volt szó: az angliai forgatásra kért a lakókocsija mellé egy strandkunyhót, egy pezsgőfürdőt és egy privát kosárlabdapályát.

Mindez százezer fontjába került a produkciónak, a színésznek ugyanis zokszó nélkül megadtak mindent.

Will Smith sem szerénykedett: a Men in Black 3. New York-i forgatására egy emeletes lakókocsit kért – és kapott. Ez még talán nem is lenne annyira extravagáns, ám ha hozzátesszük, hogy a lakása csupán néhány kilométerre volt a forgatási helyszíntől, máris értelmetlennek találhatjuk a követelését. A nevezetes lakókocsival aztán sikerült úgy leparkolni, hogy eltakarja a napfényt, így a forgatási helyszín közelében élőket is sikerült feldühítenie.

Paris Hiltonnak eredetileg volt egy rövidke szerepe a Pancser Police-ban. Mindössze egyetlen napot forgatott, de úgy állt hozzá, mintha ő lenne a film sztárja, és természetesen ennek megfelelően adta le nélkülözhetetlen igényeit is.

Élő homárokat kért, hogy ha megéhezik, menten elkészíthessenek neki egy kiváló homárlakomát, továbbá szomja oltására egy üveg Grey Goose vodkát.

Végül kivágták a filmből a jelenetét.

Köztudott, hogy a method acting jegyében Daniel Day-Lewis a végletekig komolyan veszi a munkáját, és akkor is szerepben marad, amikor nem forognak a kamerák. A Lincoln forgatása közben semmi olyat nem használt, ami a 19. században még nem létezett, de ami ennél is zavarba ejtőbb:

megtiltotta, hogy bárki is brit akcentussal szóljon hozzá, mert az állítása szerint kizökkentette volna a szerepből.  

Bruce Willis ezzel szemben mindössze pénzt kért. A The Expendables – A feláldozhatók 3-ban azért nem láthattuk, mert

a négynapos forgatás minden egyes napjára egy-egy millió dollárt kért.

Hárommilliót kínáltak neki, de ezt kevesellte a jó Bruce, így inkább otthagyta a produkciót.

Marlon Brando is szeretett magasról tenni mindenre: minél nagyobb név lett, annál kevésbé érdekelte, mi zajlik körülötte; a szövegeit sem tanulta meg, inkább csak a pénz érdekelte. Egyik utolsó filmje, az 1996-os Dr. Moreau szigete forgatása (egyébként itt sem tanulta meg a szövegét, fülesen keresztül súgták neki, bár olykor bezavart az adásba a rendőrségi rádió) az ő különcsége nélkül is hírhedten nehezen ment, így már-már szóra sem érdemes, hogy

egy ponton úgy döntött, hogy egy vödröt húz a fejére – és a filmben olykor tényleg a vödörrel a fején láthatjuk.

Közben összebarátkozott a 71 centiméter magas Nelson de la Rosával és kijelentette, hogy addig nem csinál semmit, míg apró barátját ugyanolyan ruhákba nem öltöztetik, mint őt, hogy aztán a filmben afféle mini Moreau-ként mindig ott legyen mellette. Némileg azért árnyalja Brando fura viselkedését, hogy egyik lánya épp a forgatás kezdete előtt lett öngyilkos.


Egy műpénisz és kokain a kurvák tomporáról. Jack Nicholson életét ismerve akár fiatalságának hétköznapi kellékei is lehettek, ezúttal azonban egyik filmjéről van szó. A színész  A tégla forgatása során vetette fel, hogy

az egyik ágyjelenetben jó hasznát tudná venni ezeknek a klasszikusoknak, és Martin Scorsese fejet hajtott a színész kérése előtt.

A Pokoli toronyban a tűzoltóparancsnok eredetileg jóval kisebb szerepet kapott, ám miután Steve McQueené lett a szerep, mindez alaposan megváltozott, hiszen Paul Newman mellett ő lett a másik abszolút főszereplő. A filmről szóló cikkünkben megemlítettük, hogy McQueen nem volt hajlandó elfogadni, hogy Newmannek több szövege legyen, mint neki, így a forgatókönyvet is át kellett írni; de a vágást is megnehezítette, hogy kettejüknek pontosan ugyanannyi szövegük legyen. McQueennek ezenkívül az sem tetszett, hogy a tűzoltósisak széles karimája árnyékolja a szemeit, ezért követelte, hogy alakítsák át.

Nem érdekelte, hogy olyat viselnek az igazi tűzoltók is, azaz mindegyiknek ugyanolyan sisakja van – egytől egyig az összes karimáját keskenyebbre szabatta.

Eddie Murphy-t sem kell félteni, ha díváskodásról van szó:

a forgatásokon semmit nem használ kétszer.

Ragaszkodik hozzá, hogy reggel vadiúj alsóneműt kapjon , majd a nap végeztével kidobja azokat, ahogy töménytelen mennyiségű piperecikkeit is: ha már felbontotta és akár egy icipicit használt is belőlük, este minden megy a kukába.

Végül, de nem utolsósorban Orson Welles az 1950-es A fekete rózsa című romantikus kalandfilm forgatásakor kikötötte, hogy jelmezének belsejét hihetetlenül drága nercbundával béleljék ki, annak ellenére, hogy a filmben semmi nem látszik belőle. A producerek valamiért mégis belementek és teljesítették a kérését.

A színész pedig olyan furmányos volt, hogy a forgatás után lenyúlta a jelmezt, majd kifordítva ezt viselte az Othello-adaptációjában.

(via CheatSheet, WhatCulture)

Ha ön is úgy érzi, segítségre lenne szüksége, hívja a krízishelyzetben lévőknek rendszeresített, ingyenesen hívható 116-123, vagy 06 80 820 111 telefonszámot! Kérjük, olvassa el ezt az oldalt! Amennyiben másért aggódik, ezt az oldalt ajánljuk figyelmébe.

 

A SZESSÖN különleges kiadásában ezúttal akasztjuk a hóhért: nem más püföli a dobot, mint a PORT.hu új videósorozatának munkatársa, a zenei és bulvár tévéműsorokat karcos hangon ekéző blogger, Péter Dávid!