Kedvenc filmes bérgyilkosnőink!

Nem szép dolog bérgyilkosnak lenni, de a filmek megtanítottak minket arra, hogy ha az ember lánya jól néz ki, profin és stílusosan csinálja, akkor egészen menő lehet ez a szakma. Íme, 10 példa erre!

Lady Snowblood (1973) - Yuki Kashima

Sok elhivatott bérgyilkost láthattunk a vásznon, de talán egyetlen egyet sem, aki szó szerint a bosszúnak él. Yuki Kashima, más néven Lady Snowblood (Meiko Kaji) kiskora óta erre a küldetésre készül, miközben bérgyilkosként dolgozik, igyekszik minél közelebb kerülni ahhoz a három férfihoz, akik megölték az apját és a testvérét, megbecstelenítették az édesanyját. Aprólékos munkával, türelemmel és minden lelkiismeret-furdalás nélkül jut egyre közelebb célpontjaihoz, hogy aztán hidegvérrel leszámoljon velük – csakhogy a bosszú bosszút szül. Toshiya Fujita gyönyörűen megkomponált, vérben fürdő meséje az egyik első női orgyilkos film, ami aztán a közvetlen inspirációt jelentette Quentin Tarantino számára a Kill Bill filmek megalkotásához.

Forrás: Toho Pictures

 

Nikita (1990) - Nikita

Ne szépítsük: Luc Besson filmjének elején Nikita (Anne Parillaud) egy kábítószeres prosti, aki betörés közben megöl egy rendőrt – és egyetlenként marad életben a bandájából. Miután elkapják, Bob, a kormány különleges ügynöke (Tchéky Karyo) választás elé állítja a lányt: vállalja a halálbüntetést vagy profi bérgyilkosként tovább élhet. Az erőt és ideget próbáló kiképzés során Nikita bizalmába fogadja Bobot, aki kihasználja a lány érzelmeit.

Az első bevetés egyben próba is, amit nyilvános helyen kell végrehajtania.

Semmi nem úgy alakul, ahogy azt a lány eltervezte, és bár végez a célponttal, menekülnie kell. Nikita megváltozott személyazonossággal megpróbál új életet kezdeni, de a múltja nem engedi el. Egy mellékszereplő, Victor, a takarító alakja annyira népszerű lett, hogy az őt alakító Jean Reno hamarosan saját filmet kapott Luc Bessontól Léon, a profi címmel.

Forrás: RTL Klub

Utánunk a tűzözön (1996) - Charly Baltimore

A több elemében is gyanúsan a Nikitára emlékeztető film nem elsősorban a rendezője, Renny Harlin miatt lett olyan jó, hanem a forgatókönyvíró Shane Blacknek köszönheti a sikerét. Aki ugyebár azóta nem csak forgatókönyvíró, de rendkívül sikeres rendező is – lásd Durr, durr és csók, Vasember 3. vagy Rendes fickók. Hősnője, Samantha Caine (Geena Davis) boldog családi életet élő gimnáziumi tanárnő, egészen egy autóbalesetig, amikor a trauma hatására egyrészt visszanyeri képességei egy részét

– a késforgatást, példának okáért -

, másrészt felfigyelnek rá a híradóban olyanok is, akiknek nem kellett volna. Merthogy ő valójában Charly" Baltimore, a CIA bérgyilkosa, és megkezdődik a rémálom vagy a nagy kaland, - nézőpont kérdése -, hősnőnknek pedig be kell fejeznie egy, nyolc évvel korábban kudarcba fulladt akciót, amiben csak egy lepukkant magánnyomozóra, Mitch Henessey-re (Samuel L. Jackson) számíthat.

Forrás: Flamex

 

Kill Bill (2003) – Beatrix Kiddo

Quentin Tarantino számára a Kill Bill első részében nem is egy, hanem négy elszánt bérgyilkost mutat be nekünk – még akkor is, ha közülük csak egy a főszereplő, aki már visszavonult. Vagyis csak vissza akart vonulni, de ismerjük mind a Menyasszony (Uma Thurman) történetét. Rajta kívül ott van Vernita Green (Vivica A. Fox), O-Ren Ishi (Lucy Liu) és Elle Driver (Daryl Hannah) is, a Halálos Viperák nevű „kivégzőosztag” egykori tagjai, akik

most egymással, pontosabban a Menyasszonnyal néznek szembe,

aki főnöküket, Billt (David Carradine) a legvégére hagyja. QT parádés bosszúfilmekből rakta össze zseniális munkáját, amelyhez megannyi filmes bérgyilkos szolgált mintául, így nem véletlenül láthatunk annyiféle tökéletesen megkomponált mészárlást – természetesen nagyszerű zenei aláfestéssel.

A film a GooglePlay-en nézhető meg

Forrás: Best Hollywood

 

Mr. és Mrs. Smith (2005) – Jane Smith

A látszólag átlagos életvitelű Smith házaspárnak van egy titka, amit takargat a külvilág elől: Jane (Angelina Jolie) és John (Brad Pitt) valójában jólfizetett, megbízhatóan hatékony munkát végző bérgyilkosok, akik ráadásul két, egymással szemben álló szervezetet szolgálnak.

A kissé nehezen hihető csavar az, hogy egyik sem tudja a másikról, mi az igazi munkája,

míg egy nap egymás meggyilkolására nem kapnak megbízást. Kénytelenek hát hazavinni munkájukat, és a békés külvárosi otthonban egyik pillanatról a másikra elszabadul a pokol. A megoldás nyilván egy közös ellenség megtalálása, és onnantól a film egy akció-romcomként kezd működni – ami a Branjelina jelenséget adta a világnak, a két főszereplő ugyanis a forgatáson egymásba habarodott.

A film az AppleTV-n nézhető meg

Forrás: Forum Hungary

 

Colombiana (2011 ) – Cataleya Restrepo

A kilencéves Cataleyának a szeme láttára ölik meg a szüleit. Miután megússza a mészárlást, gengszter nagybátyjához, Emilióhoz (Cliff Curtis) menekül az Egyesült Államokba. Tizenöt évvel később már profi bérgyilkosként dolgozik neki. Névjegye az áldozatai mellkasára rajzolt orchidea, amely egyben üzenet is a szülei gyilkosainak. Cataleya (Zoe Saldana) mindenáron bosszút akar állni, még ha ez azt jelenti is, hogy mindent elveszíthet. És ki gondolná, de ez valójában a Léon, a profi soha el nem készült folytatása, vagyis

annak a forgatókönyvnek az újrahasznosítása,

mivel az eredeti film jogaival gondok voltak, így Luc Bessonék kicsit átírták a karaktert, más háttértörténetet és némi egzotikus színezetet kapott, és kész is lett a Colombiana, amin cseppet sem érződik az, hogy az ötlet nem is olyan eredeti.

A film a Netflixen nézhető meg

Forrás: Pro Video Film & Distribution

 

Hanna - Gyilkos természet (2011) - Hanna Heller

Joe Wright filmje annyit csavar a műfaj alapvető elemein, hogy a címbéli bérgyilkosnő (Saoirse Ronan) még csak gyerek, de így is mestere a túlélésnek és bárkivel képes elbánni tisztességes harcban – de ért a tisztességtelen küzdelemhez is. Egykori kormányügynök apja (Eric Bana) képezte ki a finn tundrán, és szüksége is van minden képességére, mert apja egy kegyetlen küldetéssel bízza meg. Az egyébként főleg művészfilmekben játszó Saoirse Ronan

tökéletes választás volt a főszerepre, mert törékenysége megtévesztő,

másrészt van benne egy olyan fajta érzékenység, ami aztán fontos eleme lesz a történetnek, amikor hősnőnk szembesül azzal, hogyan élnek a vele egykori átlagos lányok. Az érzelgősségnek persze nincs helye, amikor végre szembekerül az igazi ellenféllel, egy titkos programot vezető magas rangú tisztviselővel, akit szintén meglepő, de remek választásként, az Oscar-díjas Cate Blanchett alakít.

A film a Netflixen nézhető meg

Forrás: InterCom

 

Kate (2021) - Kate

Ahogy az lenni szokott, egy bérgyilkosnál nics olyan, hogy egy sima utolsó meló. Ez történik Kate (Mary Elizabeth Winstead) esetében is: utolsó áldozata halálát végignézi annak tinilánya (Miku Patricia Martineau). Kate hamarosan konstatálja, hogy megmérgezték, a szálak pedig egy Kijima nevű jakuza főnökhöz (Jun Kunimura) vezetnek. Ám ahhoz, hogy Kate, akinek alig 24 órája maradt, a főnök közelébe férhessen, fel kell használnia előző áldozata nagyszájú tinilányát, és hamarosan mindketten felfedezik, milyen sok a közös bennük. A film az első perctől kezdve

teljesen hihetően ábrázolja a Tokióban fesztelenül mozgó, japánul folyékonyan beszélő bérgyilkosnő történetét.

Sőt, a neonfényes metropolisz világa és a jakuzavilág tradicionális elemei egy picivel magasabb szintre emelik a cselekményt, nyilván azért is, mert a filmet az akció és nem a cselekmény és a stílus viszi, így ritkán van időnk azon gondolkodni, hogy miért is történnek bizonyos dolgok.

A film a Netflixen nézhető meg

Forrás: Netflix

 

Lőpor turmix (2021) - Sam

Ahogy talán a cím is sejteti, ezt a filmet nem kell annyira komolyan venni, ami nem jelenti azt, hogy ne lenne benne megannyi véres trancsírozó akciójelenet. A sztori persze ismerős lehet, a magányos bérgyilkoslány öntudatára ébred és a munkáltatója ellen fordul, amikor egy gyerek élete forog a kockán.

Az elmúlt évek egyik legszórakoztatóbb, legeredetibb harcjelenete ehhez a filmhez fűződik.

Ebben főhősnőnk, Sam (Karen Gillan) egy kórházban találja magát védencével, egy kislánnyal, és volt főnöke három gyilkost küld rá – három olyan fickót, akiket a lány korábban már egyszer rommá vert. Az egyik tolókocsiban ül, a másik mankókkal jár, a harmadik felkötött kézzel és nyakmerevítőben van, de mivel nevetőgázt szívtak, nem érdekli őket a fájdalom. Sam helyzete sem előnyösebb: egy korrupt doki olyan injekciót adott be neki, amitől lebénultak a karjai. Csak úgy tudja őket használni, hogy az egyikhez egy szikét, a másikhoz a pisztolyát szigszalagozza, és ezeket lóbálva veszi fel a harcot a három kriplivel.

A film az AppleTV-n nézhető meg

Forrás: Prorom

 

Fekete özvegy (2021) – Natasha Romanoff

Saját, kissé megkésett spinoff történetében Natasha Romanoff (Scarlett Johansson) kénytelen lesz szembenézni múltja sötét epizódjaival, amikor egy veszedelmes összeesküvés hozzá is elér. Merthogy a szép orosz nő egykor egy sötét szervezet bérgyilkosa volt, és most nyomában egy, az életére törő, kérlelhetetlen erővel

számot kell vessen kegyetlen múltjával és családi kötelékeivel

– szintén bérgyilkosokról beszélünk -, amiket már jóval azelőtt felbontott, hogy Bosszúálló lett. Az (ál)család azonban (ál)család, és a Romanoffék - Florence Pugh , Rachel Weisz és David Harbour – összefognak a megannyi ellenséggel szemben, és közösen próbálják meg felkutatni azt a Vörös Szobát, ahol annak idején kegyetlen bérgyilkossá képezték ki őt. Ehhez leamortizálják fél Budapestet a Népszínház utcától a pesti rakparton át az Alkotmány utcáig.

A film a Disney+-on nézhető meg

Forrás: Fórum Hungary