Mit hoz a március a mozikba?

A rossz hír az, hogy nem lesz nagy szuperprodukció a tavasz elején, a jó, hogy kapunk egy sor különböző filmet mindenféle műfajban, és lesz Pixar mese meg magyar film is!

A hónap egy bájos Pixar mesével kezdődik, az Előrével, amelyben két elf testvér indul útnak, hogy újra felfedezzék a varázslatot – különben egy, a miénkhez hasonló világban élnek -, ami meghökkentő sztori, és ez jó. Ennél még meghökkentőbb a Talpig fegyverben, amiben Daniel Radcliffe arra ébred, hogy valakik mindkét kezéhez pisztolyt szögeztek, és halálos viadalra kényszerítik, pedig még a gatyáját sem tudja rendesen felhúzni – nagyon vicces, pedig fröcsög a vértől. Vicces a Mint egy főnök is, amiben Salma Hayek vet szemet nagymenő cápaként Rose Byrne és Tiffany Haddish apró kozmetikai cégére, és nyilván jól megjárja. Jól járnak viszont azok az olasz nyugdíjasok, vagyis a Világpolgárok, akik úgy döntenek, az Azori-szigetekre költöznek, mert ott többet ér a pénzük – és nyilván egy csomó más dologra csodálkoznak rá.

Az első áruló rendkívül izgalmas, valós történeten alapuló olasz maffiafilm, és ha valamiben az olaszok jók, az a maffiafilm – címszereplője az az egykori bérgyilkos, aki a szervezet ellen fordult, ma sem tudni pontosan, miért. 33 rokona bánta. A Bloodshot című képregényfeldolgozás is elég véres: Vin Diesel egy „feltámasztott” gengszter, akit egy kísérlet során kibernetikailag felturbóznak és akcióba küldenek, gyakorlatilag fegyverként használva őt, amit nyilván egy idő után megun. Diesel sosem veszít, nem fér bele az egójába, ami kicsit kiszámíthatóvá teszi a filmjeit. Aki olvasta az „eredetit”, annak az Emma is kiszámítható, Jane Austen klasszikus hősnőjét ezúttal Anya Taylor-Joy kelti életre – ő volt az elrabolt lány a Széttörvében. Szintén klasszikus a Lassie hazatér, amit most a németek dolgoztak fel. A Nyomorultak a 2005-ös párizsi lázadások alapján készült, azt a szikrát, ami a robbanást okozta – és végre jó francia filmeket is nézhetünk. A Tess és én - Életem legfurcsább hete holland családi vígjáték, amiben egy kissrác egy különc lánnyal találkozik nyáron, a tengerparton, aranyosnak tűnik.

Lesz magyar film is, a Boszorkányház áldokumentumfilm öt boszorkányról, akik egy rózsadombi villában élnek, és eléggé úgy hangzik, mintha a Hétköznapi vámpírok koppintása lenne, de egy próbát megér. Kétségkívül a Hang nélkül 2 lesz a hónap legfontosabb filmje, csak az a kérdés, hogy az első rész után, ami hihetetlenül izgalmas szörnyfilm volt, merre megyünk tovább: az előzetesek alapján arra tippelünk, hogy egy kicsit a The Walking Dead univerzum hangulata felé. Az Inkább lennék özvegyben Bill Nighy hagyja ott 29 év után a feleségét, és mindkettőjüknek meg kell tanulnia egymás nélkül élni, ahogy a Kémecskémben Dave Bautista a profi CIA ügynök létére kénytelen megtűrni egy cserfes kislányt, aki nyilván megváltoztatja az életét. A Nyelés pedig a hónap legfurcsább legfurcsább filmje: Haley Bennett luxusfeleségként kezd el lenyelni mindent, ami a keze ügyébe kerül, és nyilván nem kell pszichológusdiploma, hogy tudjuk, mi a baja.

A hónap végére két francia film maradt, A láthatatlanok négy szociálismunkásról szól, akik nőknek fenntartott hajléktalanszállót vezetnek, és igyekeznek védenceiket talpra állítani, míg a korábbra tervezett, de elnapolt A terápiában magával Gérard Depardieuvel találkozhatunk egy szanatórumban, ahol önmagát alakítja. A legnagyobb sikerre a hónapban a Mulan számíthat, bár kizárólag kínai szereplőkkel eljátszott mese sok szempontból idegen lehet nekünk, de mégiscsak egy Disney-produkcióról van szó, fantasztikus látvánnyal, izgalommal meg mindennel, amit a Mickey-egeres stúdió képvisel. Zárásként pedig itt a Vad erdők, vad bércek - A fantom nyomában magyar természetfilm, amely az Északi-Középhegység egy különös állatáról szól, és, bár nem mondják el, melyikről, de szerintünk a hiúzról.