Úgy tűnik, hogy Christopher Nolan nemcsak az időutazást értelmezte át legújabb filmjével, de az easter egg fogalmát is.
Amíg a legtöbb rendező a korábbi filmjeire szokott visszautalni az aktuális munkájában (ezeket hívjuk easter eggeknek a fűben elrejtett húsvéti tojások után szabadon), addig Nolan már az egyik korai sikerében, a Mementóban utalt az idén bemutatott Tenetre. A nyitójelenet legalábbis értelmezhető így is. A történetét visszafelé elmesélő Mementóban a legelső képsorokon azt látjuk, ahogy egy falba fúródott töltény visszarepül a fegyver csövébe. Egy friss interjúban Nolan elmondja, hogy a jelenettel a Mementó struktúráját akarta bemutatni, de megragadt a fejében ez a kép, és azóta szeretett volna egy olyan filmet készíteni, amelyben a szereplőknek ennek a jelenségnek a fizikai realitásával kell szembesülniük. A Tenet azért most készült el, mert az ötlet mostanra érett meg benne.
Az úgy nevezett invertálás technikáját bemutató Tenet amúgy sem jöhetett volna létre a rendező korábbi filmjei nélkül. Mint mondja, „létezik egy tanulási folyamat, és minden akciót vagy hatást, amit a Tenetben látunk, kipróbáltam már a korábbi filmjeimben más formában.
Arra tudsz építeni, amit a múltban már létrehoztál.”
Nolan reagált arra is, hogy sokak szerint Tenettel a kémfilmes műfajt idézi meg. A rendező elmondta, hogy valóban nagy James Bond-rajongó, de egy sokkal empatikusabb figurát akart teremteni. A kémkarakterek a filmekben szerinte sokszor ridegek és cinikusak, és szinte még büszkék is rá. Ezek után nehéz elhinni, hogy képesek lennének feláldozni az életüket az embertársaikért. Nolanék azt a kérdést tették fel, hogy mi lenne, ha az empátia is érezhetően megjelenne a figurában. Erre a szerepre szerinte John David Washington volt a tökéletes választás, mert „jól néz ki, minden szempontból menő és elképesztően atletikus is.”
via Complex