Odáig vannak Az oroszlánkirály remake-től a kritikusok

A valaha készült legcsodálatosabb látványfilm, paradigmaváltó mestermű, lélegzetelállító – szinte csak szuperlatívuszokban beszélnek róla.

Szerda este megvolt Az oroszlánkirály című Disney animáció „élőszereplős” (a filmben valójában csak egyetlen jelenet élőszereplős, a többi a megszólalásig valósághű CGI) remake-jének amerikai díszbemutatója, és az eseményen részt vett kritikusok már meg is írták első gondolataikat a filmről a Twitteren.

„Atyaég, ez a legjobb effektmozi, amit valaha láttam.

Mintha szintet léptünk volna vele, innentől kezdve aztán tényleg megváltoznak a játékszabályok. (…) Engem teljesen beszippantott” – írja az Uproxx újságírója, Mike Ryan, aki azt is leszögezi: nem volt benne nosztalgia az eredeti Az oroszlánkirály iránt, szóval nem homályosította el semmi az értékítéletét. A Collider-es Steven Weintraub szerint pedig a premieren akkora volt a taps, mintha csak rockkoncerten lettek volna.

A többi kritikus is nagyon lelkes a filmmel kapcsolatban: lélegzetelállítónak, vizuális mesterműnek, a vizuális effekteket pedig hihetetlennek nevezik. Sokan lelkesednek a szinkronért is: a Nala hangját kölcsönző Beyoncét valaki nemes egyszerűséggel királynőnek titulálja, és van olyan is, aki annak örült szerfelett, hogy Mufasa szerepében ismét hallhatta James Earl Jonest.

Az IndieWire-ön ugyanakkor azért árnyalják egy kicsit a képet, hiszen amellett, hogy elismerik: Az oroszlánkirály CGI animációja olyan fejlett, hogy szinte élőszereplős esztétikával dolgozik, a sztori és a dalok nagy része ugye nem a remake alkotóinak találmánya (bár Beyoncé írt új számot az új filmhez). A lap elemzése szerint ezenkívül gondot okozhat, hogy milyen kategóriában szeretné indítani a stúdió a művet az Oscar-versenyben, hiszen szigorú értelemben véve animációs filmnek számít, mégis más minőséget képvisel, mint egy szabályos animációs film.


(via Uproxx, IndieWire)