Ha izgalmasnak találtad, ahogy Pamela Anderson és Tommy Lee összegabalyodik, akkor nyilván érdekel kedvenc sztárjaink, színészek, zenészek és más hírességek nyilván komplikált magánélete a vásznon!
Sid és Nancy (1986)
Sid Vicious (Gary Oldman) és barátnője, Nancy Spungen (Chloe Webb) viszonya nem igazán nevezhető szokványos történetnek. Sid, a Sex Pistols gitárosa az együttes felbomlása után szólókarrierbe kezd, ám a kábítószeres és destruktív életmódja következtében kapcsolatuk óhatatlanul tragédiához vezet. Alex Cox rendező megrázó, naturalista ábrázolású filmje a 70-es évek punk-világába vezeti a nézőt ahol az erőszak, a szex és a kábítószer a mindennapok önkifejezési módjához tartozott. A film érdekessége, hogy a zenéjét a „rivális” punk banda, a The Clash frontembere, Joe Strummer rakta össze.
Én, Tonya (2017)
Tonya Harding (Margot Robbie) bulvártörténete a kilencvenes évek amerikai médiaeseményeinek egyik legnagyobb port kavart sztorija volt. A tehetséges fiatal műkorcsolyázó karrierje ragyogóan ívelt felfelé, amelyben a sportoló elszántsága mellett elvitathatatlan része volt a nem éppen finomkodó nevelési és edzői módszereket alkalmazó szabad szájú anyjának (Allison Janney, aki játékáért Oscart is kapott legjobb női mellékszereplőként). Aztán Tonya egy nap megismerkedett egy férfival (Sebastian Stan, akit most a Pam & Tommy főszerepében láthatunk), s az élete innentől meredeken más irányt vett. Például egy, legnagyobb riválisa elleni merényletig. Tonya egyszeriben a legnagyobb közellenséggé vált, pedig lehet, hogy ő is csak egy áldozat volt, neveltetése és ex-pasija áldozata. Az Én, Tonya az események szatirikus feldolgozása, de az is lehet, hogy az élet ennyire abszurd fordulatokra volt képes?
Az élet Ricardóéknál (2021)
Aaron Sorkin életrajzi filmje a nálunk nem annyira ismert, de az Egyesült Államokban igazi legendának számító Lucille Ball (Nicole Kidman) – Desi Arnaz (Javier Bardem) házaspár, az I Love Lucy című sitcom főszereplői egy sorsdöntő hetét meséli el. Egyéb vívmányai és technikai újításai mellett ez volt az első olyan sorozat, amit élő közönség előtt vettek fel, és mivel vegyes etnikumú párról szólt (Arnaz kubai származású), nagyon sokat tett az előítéletek és tabuk ledöntésében is. Csakhogy Lucille Ballt, a címszereplő Lucyt, Amerika kedvencét azzal vádolják, hogy kommunista – ami ebben a hidegháborús hangulatban nem csak karriereket, egész életeket tehetett tönkre. Ilyen nyomás alatt kell a színészeknek és az alkotóknak leforgatni a show soron következő epizódját, miközben Lucille és Desi magánélete is fordulóponthoz érkezik.
Szeretet és köszönet (2014)
A hatvanas évek közepén járunk, Kaliforniában. A 24 éves Brian Wilson (Paul Dano) a kreatív vezetője a Beach Boys zenekarnak. Az együttes már olyan világsikereket tudhat maga mögött, mint a „Surfin USA” vagy az „I Get Around”. Most teljesen új útra szeretnének lépni és egy művészileg kihívást jelentő albumot létrehozni. 20 évvel később Melinda Ledbetter (Elizabeth Banks) autókereskedő szalonjába belép egy zavarodott vásárló. Ő Brian Wilson (John Cusack). Több idegösszeroppanása is volt, s kezelését Dr. Eugene Landy (Paul Giamatti) pszichiáter végezte, aki egyben a gyámja is. Melinda hamar rájön, hogy Brianre nincs jó hatással ez az orvos, ezért megpróbálja megmenteni a férfitől. A film kettős szereposztása a fiatal és az már kiégett Wilsonnal rizikós megoldás, de végül bejött.
A nyughatatlan (2005)
1955-ben vézna gitáros sétált be a Sun lemezstúdió ajtaján. Ez a pillanat kitörölhetetlen nyomott hagyott az amerikai kultúrában.
A gitáros akkordjai ritmusosan zötyögtek, mint a tehervonat, hangja pedig mély és sötét volt, akár az éjszaka.
Dalai, melyek a szív fájdalmairól és az életben maradásról regéltek, merészek voltak és húsbavágóak, és nem hasonlítottak semmilyen addig hallott dalra. Ezen a napon kezdődött Johnny Cash (Joaquin Phoenix, aki a szerep kedvéért elhagyta az összes modorosságát) karrierje, és ekkor lépett rá személyisége átalakulásának rögös útjára is. Az egyik legjobb valaha készült zenés életrajzi film középpontjában Cash és szintén country énekes szívszerelme, June Carter (Reese Witherspoon) kapcsolata áll, amire érdemes odafigyelni!
Túl a csillogáson (2013)
Steven Soderbergh (Ocean’s Eleven – Tripla vagy semmi) történetének hőse a virtuóz zongorista és extravagáns előadóművész, Liberace (Michael Douglas) életébe nyújt bepillantást. A férfi az 1970-es évek második felében a legnépszerűbb előadóművészek egyike volt, Las Vegas, a színpadok és a képernyő csillaga. Miközben nők milliói rajongtak érte, a férfi mindenki előtt titkolta, hogy valójában meleg. Életébe váratlanul csöppen bele Scott Thorson, a fiatal, kisvárosi sofőr (Matt Damon). Bár egy világ – és negyven év - választja el őket egymástól, Liberace és Scott között viharos szerelmi viszony bontakozik ki. Soderbergh nem riad vissza sem a rizikós témától, amit egy stúdió sem vállalt be – végül az HBO állt a produkció mögé -, sem az irtózatos mennyiségű giccstől, de pont ettől lesz vicces a film.
A rock 'n' roll ördöge (1989)
Jerry Lee Lewis (Dennis Quaid) kétségkívül az egyik legnagyobb és legharsányabb rock n’ roll sztár volt, lenyűgöző zenei tehetsége, és a mindent elsöprő színpadi jelenléte a legnagyobb sztárok közé emelte. 1956-ban Memphisbe költözik, hogy letaszítsa trónjáról Elvist a „Királyt” és, ha ez nem is sikerült, de az egyik legismertebb előadó lett. Viszont kiállhatatlan, arrogáns viselkedése miatt Gyilkosnak becézett zenész elkövet egy komoly hibát, ami az egész karrierjét beárnyékolja: feleségül vette a tizenhárom éves másodunokatestvérét, Myrát (Winona Ryder). Dennis Quaid, aki maga is kiválóan zongorázik, lebilincselő alakítást nyújt Lewis szerepében – furcsa, hogy már évtizedek óta teljesen más szerepkörben látni őt.
Rocketman (2019)
A film azt a fantasztikus átalakulást követi nyomon, ahogyan a félénk zongorista csodagyerek Reginald Dwightból világszerte ismert szupersztár lesz Elton John néven. Az inspiráló történet – mely Elton legkedveltebb dalaira van felfűzve, a főszereplő Taron Egerton előadásában – nyomon követi a kisvárosi srácot azon az úton, melynek során a popkultúra egyik legikonikusabb figurájává nőtte ki magát állandó szövegírója és szerzőtársa, Bernie Taupin (Jamie Bell) oldalán. Felfedezi a világot és saját szexualitását, majd első menedzsere, John Reid (a hátborzongató Richard Madden) személyében állandó partnerre, de egy kiábrándító kapcsolatra talál, és persze jön az is, ami nélkül egy zenés életrajzi film meg sem születhetne: az állandó bulizás, a pia, a drog és a szex.
Piaf (2007)
Edith Piaf (Marion Cotillard) a sanzon királynője volt. Kevesen tudják, milyen személyes dráma húzódott meg a csillogás hátterében. A szülei alkoholisták voltak, a nagyanyja nevelte a kislányt,egy bordélyházban nőtt fel, és az utcán énekelt és koldult, hogy éhen ne haljon. Az egyik párizsi varieté igazgatója figyelt fel a törékeny teremtésre és megnyitotta előtte a színpadra vezető utat. Néhány év leforgása alatt az egész világ Piaf lábai előtt hevert. Boldogsága nem lehetett teljes, a szerelme, a bokszoló Marcel Cerdan (Jean-Pierre Martins) tragikus körülmények között meghalt. Az énekesnő az alkoholhoz és a droghoz menekült. Bár Marion Cotillard már a Piaf előtt is ismert és keresett színésznő volt, a szerep egy csapásra világsztárrá tette…
Control (2007)
A film a '70-es évek végén befutott posztpunk zenekar, a Joy Division énekesének és dalszövegírójának tragikusan rövid életét dolgozza fel. Ian Curtis (Sam Riley) mindössze 23 éves volt, amikor öngyilkosságot követett el. Depresszióra való hajlama már kamaszkorában elzárja a családjától és a világtól. Versekben próbálja kifejezni gyötrő életérzését, majd egy hirtelen jött szerelem felszabadítóan hat rá, és szinte még gyerekként összeházasodik Debbie Curtis-szel (Samantha Morton). A Warsaw nevű zenekart, amelyben énekel, időközben átkeresztelik Joy Division-re, és egyre sikeresebbek lesznek. A fiatal párnak gyereke születik, de kapcsolatukat már ez sem tudja megmenteni. Curtis egyre többet van távol, és beleszeret egy másik nőbe. Egészségi állapota romlani kezd, epilepsziás rohamaira nem kap megfelelő kezelést. A zenész képtelen feldolgozni a hírnév és a magánélet nehézségeit.