Tudj meg mindent a női orgazmus filmes ábrázolásáról!

A The Daily Show című amerikai talkshow zseniális videót készített arról, hogyan fejlődött a filmtörténelemben az évek és évtizedek során a nagy „Ó” megjelenítése. Hat röpke perc alatt el is érhetünk… a végéig.

A Desi Lydic komika által előadott kis filmtörténeti lecke a sort az Eksztázis című 1933-as, német nyelvű osztrák-cseh alkotással nyitja, hiszen a közönség ebben a műben láthatott először elélvezni egy nőt a vásznon. Annak idején természetesen hatalmas botrányt is keltett ez a filmtörténelmi jelentőségű aktus.

Lydic kitér arra is, hogy az ezt követő évtizedekben a világ filmgyártását meghatározó Hollywood erősen visszavetette a női orgazmus filmes ábrázolásának további fejlődését, mivel az ún. Hays-kódexnek megfelelően (ami, némi enyhítésekkel ugyan, de 1934-től egészen a hatvanas évekig volt érvényben) olyan szigorú cenzúrának vetették alá az alkotásokat, hogy azt is meghatározták, hány másodpercig tarthat egy csókjelenet, illetve a rendezők még házastársakat sem jeleníthettek meg közös ágyban.


Változást csak az 1968-as Barbarella, illetve az első, a mainstream filmforgalmazásban is sikert aratott pornó, a Mély torok (1972) hozott, a műsorvezető azonban nagyon helyesen felhívja a figyelmet arra, hogy az ezekben a filmekben megjelenített női szexualitás ugyan elsőre fejlődésnek tűnhet a korábbiakhoz képest, ám valójában csak a nőket kizsákmányoló férfi tekintet dominanciájáról van szó.

A paradigmaváltást a Harry és Sally című 1989-es romkom hozta el, amelynek éttermi jelenete mára ikonikussá vált, és ami több irányban is elindította a párbeszédet a témában. Ezután az olyan modern romantikus vígjátékok, mint a 40 nap és 40 éjszaka, A Minden6ó vagy A csúf igazság, egyszerre jelentettek előre- és visszalépést, mivel nyíltan beszéltek ugyan a dologról, de szóban forgó képsoraikkal téves képzeteket alakítottak ki a nézőkben.


A valódi változást a The Daily Show egyszerre hasznos és vicces videója szerint csak az olyan közelmúltbeli filmek és sorozatok hozták el, mint például A rabbi meg a lánya, illetve a Fleabaga csúcsot azonban egyértelműen A Bridgerton család érte el, ahol végre nemcsak megjelent és dominánssá vált a női tekintet, de a női orgazmust is előtérbe helyezték, és női szemszögből ábrázolták.


(via Uproxx)

 

Amennyiben értesítést szeretne kapni az olimpiával kapcsolatos Port.hu tartalmakról, kattintson ide és iratkozzon fel az értesítésekhez.

Adblock detektálva

Hirdetésblokkolód kikapcsolásával segíthetsz, hogy a PORT.hu továbbra is ingyenes, minőségi tartalmat biztosíthasson.

Rendben, kikapcsoltamHogy tudom kikapcsolni? Köszönjük, PORT.hu