Hogy Robert Eggers Nosferatu-adaptációja felkavarónak ígérkezik, az már az első teaser megjelenése előtt nyilvánvaló volt. Arra azonban nem számítottunk, hogy zaklatottságunk egyik fő kiváltó oka Orlok gróf Schuster Lórántot idéző partvisbajsza lesz. Lássunk néhány esetet, amikor a stylist hasonlóan alantas tanácsokkal látta el a vámpírokat!
A Nagyúr (Manos – A sors keze)
Az IMDB latrinájában csak a 2008-as Katasztrófafilm kapott hitványabb értékelést Harold P. Warren 1966-os trágyafilmjénél, melynek 1,7-es pontátlagát még hízelgőnek is találhatnánk. Bár a szóban forgó „horror” megtekintése után nemcsak a mozi tartalma, de komplett gyermekkorunk törlődött szürkeállományunkból, a frappáns nevű Nagyúr külseje egy életre retinánkba égett. Az ominózus karakter eleinte csak egy jól sikerült festményen tűnik fel két túltenyésztett dobermann (vagy retardált őzgida) társaságában, ám hamar kiderül, hogy élőben sem fest jobban. Leginkább egy Babits Mihályra maszkírozott parasztgazdát juttat eszünkbe fél kiló romlott disznósajt elfogyasztása után, szerencsére igen szuggesztív köpenye hamar elvonja figyelmünket képernyőképtelen külsejéről. (Mentségére szóljon azonban, hogy az sem zökkenti ki a rémisztgetésből, ha az egyik stábtag otthagyja a sörösüveget az ablakpárkányon.)
David (Az elveszett fiúk)
Barátok közt is szokatlan, hogy egy vámpír hajviselet terén egyszerre tekintsen követendő példaként Billy Idolra és Péti-Lakatos József Salétrom utcai vállalkozóra. Szerencsére öltözködése sokkal inkább a punk ikonét idézte, ellenkező esetben fennállt volna a veszélye, hogy övtáskával súlyosbított Budmil-mackóban látjuk őt lógni az ominózus hidas jelenetben. Kiefer Sutherland mellesleg utólag úgy nyilatkozott, élete hátralévő részének minden egyes napján elnézést kér a szóban forgó német sportfodrászati műremekért. (Az őt Rudi Völlerré varázsoló elkövető vélhetőleg ennek ellenére sem hagyott fel teljesen vérszívók átfazonírozásával, lásd a Vámpír Brooklynban c. művet!)
Edward Cullen (Alkonyat-franchise)
A 2000-es évek közepén a zeneipar döntéshozói rádöbbentek egy súlyos társadalmi igazságtalanságra: az instant világfájdalom nem lehet kizárólag a tinédzserek privilégiuma, ez a jog legalább ennyire megilleti az óvodásokat is. Így indult útjára az emo műfaj, idővel pedig a filmipar is megadta a maga csattanós válaszát a Tokio Hotelre. Edward Cullen személyében pedig megismerhettük az érzékeny lelkű, modern vámpírt, aki sutyiban minden karácsonykor megnézi az Igazából szerelmet, és örömmel áldozna vagyonokat egy meet and greet-re az ’N Sync újjáalakulása esetén. Amikor pedig a csaját ruhapróbára kíséri a plázába, a DM-ben fél évre beszerzi a chaos power gel fantázianéven futó hajformázó gélt.
„A” vámpír (9-es terv a világűrből)
Lugosi Béla keretes szerkezetű karriert épített fel: vámpírként kezdte és vámpírként végezte – igaz, ez utóbbi szerepben már a negatív csúcsokat ostromolta. A végzet épp a 9-es terv forgatása közben érte el, ám a direktor Edward J. Wood jr. egy vérszopó esetében amolyan munkaköri kötelességként tekintett a halálra. Lugosi helyettesítésével csontkovácsát, Tom Masont bízta meg, mit sem törődve vele, hogy Mason Louis Armstrongnak hasonlóan hiteles dublőre lehetett volna. A CGI-mentesített világban még nem jöhetett szóba holmi Brandon Lee-s feltámasztás, a hungarocell-temetők, másfél méter magas ravatalozók és horgászdamilon rángatott ufók szellemi atyjától pedig eleve blaszfémia lett volna a hasonló próbálkozás. Így aztán a tökéletes álcázás érdekében a csontkovács köpenyével takarta el arcát a vérfagyasztó(an pusztító) jelenetekben.