Tarantino filmjének hangmérnöke elmesélte az összes titkot, amit a gyilokjelenet hangkulisszájáról tudni kell. A téma jellegénél fogva sajnos erősen SPOILEResen.
Quentin Tarantino filmjeiben mindig is nagyon fontos volt a hang, és ha jobban megfigyeljük, ez nemcsak a rendező által különös gonddal összeválogatott soundtrackre értendő, hanem a háttérhangokra és zörejekre is. QT utolsó három filmjének a hangmérnöke egy Gary A. Hecker nevű szakember volt, akivel most a Vulture készített egy alapos interjút, amelyben elsősorban arra voltak kíváncsiak, hogy alkotta meg annak a jelenetnek a hangkulisszáját, amelyben a főhősök házába gyilkolni érkező hippik nagyon-nagyon csúnya halált halnak Cliff, majd Rick keze által.
Az újragondolt Manson gyilkosságokban nagy szerep jut a koponyatörés, a kutyaharapás és egy lángszóró hangjainak – Hecker pedig természetesen mindezt különféle jól bevált fogásokkal és trükkökkel érte el. A legtöbb esetben a szakember az „egyszerű, de nagyszerű” elvet követte. Amikor Cliff kutyája átharapja és széttépi áldozatai ruháit, akkor a hangmérnök egyszerűen ő maga tépett szét különféle farmeranyagokat és más vastag ruhadarabokat nadrágoktól a pulcsikig, majd a megtépett darabokat rángatta.
Van egy mozzanat, amikor Cliff egymás után többször is abba a falba veri az egyik hippi fejét, amelyikre fel van szerelve egy tárcsás telefon – ezt a hatást Hecker úgy érte el, hogy beszerzett egy hatvanas évekbeli telefont, és azt ütögette hozzá egy faasztalhoz. Mivel Tarantino „mindent nagyon erőszakosra akart”, a férfi megpróbálta minél erősebben csapkodni az eszközt. Még ennél is brutálisabb élmény volt ahogy képben, úgy hangban, amikor Cliff egy betonfalba veri bele az áldozata arcát és koponyáját – és ezt volt a legfájdalmasabb megvalósítani.
Hecker tudta, hogy arra a hangra van szükség, ahogy a bőr és a csont a falhoz ér. Ezért a saját öklével csapkodott egy betonfalat, és a lehető legközelebb helyezte el a mikrofont.
„Cliff úgy négyszer vagy ötször vágja oda a hippi fejét a betonfalhoz, szóval én is ennyiszer csaptam oda a kezem, és igazából eléggé fájt”
– mesélte a hangmérnök, aki egyébként Tarantino munkáin (Volt egyszer egy… Hollywood, Aljas nyolcas, Django elszabadul) kívül dolgozott A Birodalom visszavág, Az éhezők viadala és Az Igazság Ligája című filmeken is.
A fejodavágós jelenet hangjainak felvételekor ezenkívül fontos szerep jutott egy zellerszárnak is: ennek jó alapos elrágcsálásával érte el Hecker, hogy úgy halljuk, mintha tényleg recsegnének az illető fogai az ütésektől. Az egyetlen hang, amit a szakember nem saját maga alkotott meg különféle egyszerű eszközök felhasználásával, az Rick lángszórójának a hangja volt, mivel elvi kérdés, hogy a forgatási helyszínen nem csinál tüzet – szóval azt, ahogy hősünk felgyújtja az utolsó hippit, mesterséges hangeffektekkel érték el.
(via IndieWire)