Tiniromkom, horror, családi dráma, thriller, doku. Van minden, csak győzzük megnézni.
A streamingóriás olyan ütemben termeli az eredeti tartalmakat, hogy sokszor szinte észrevétlenül megyünk el egy izgalmasabb bemutató mellett. Ebben az összeállításban most az ilyen „elfelejtett” filmek közül válogatunk.
Ásatás
Az Ásatás valós eseményeken alapuló története 1938-ban játszódik, a II. világháború előtti Angliában, ahol egy gazdag özvegy felbérel egy amatőr régészt, hogy kiásson egy temetkezési dombot a birtokán. Kettejük együttműködése végül a híres Sutton Hoo névvel jelzett lelet megtalálásához vezetett. A feltételezések szerint a gazdag hajósírba Raedwaldot, a Kelet-angliai Királyság egyik uralkodóját temették. A két kulcsszereplőt Carey Mulligan és Ralph Fiennes alakítja, aminek köszönhetően ez a film a listában szereplőknél nagyobb hírverést kapott (plusz még 5 BAFTA-jelölést).
A mi kritikusunk is megnézte, nem lett rajongója, de azért úgy látta, hogy az Ásatás „lélegzetelállítóan szép, de valahol mégis kusza történelmi tabló”, amely a nyugat-európai középkor iránt érdeklődőknek, a kosztümös történelmi filmek szerelmeseinek és Ralph Fiennes rajongóinak abszolút jó szívvel ajánlható.
Eltitkolt szerelem
Megható dokumentumfilm két nőről, akik 65 éven keresztül titokban tartották a szerelmüket. Terry Donahue (az első női baseball-liga egyik sztárjátékosa) és Pat Henschel évtizedeken át sikerrel hitették el mindenkivel, hogy csak barátok, akiknek nem volt szerencséjük a férfiakkal, így egyedül maradtak, de legalább egymásra számíthatnak. Amikor azonban Terry megtudja, hogy Parkinson-kóros, túl a kilencvenen elmondja a családjának, hogy Pat nemcsak az egyik barátnője, hanem élete szereleme. Chris Bolan filmje öt éven át követi a szereplőket, és közben a múltjukat is megismerjük.
Tartsd bent a sötétséget
A Jeffrey Wright által alakított Russel Core farkasszakértő, ilyen minőségben hívja őt egy alaszkai faluba Medora Slone (Riley Keough), aki azt szeretné, hogy a férfi vadássza le a farkasokat, akik állítása szerint három fiatal gyerek, köztük a saját fia eltűnéséért felelősek. Core azonban úgy látja, hogy a történtek nem farkastámadásra utalnak, és a rejtélyek valóban egyre csak sokasodnak. A két magányos ember közel kerül egymáshoz, miközben a nő férje (Alexander Skarsgård) hazatér az iraki háborúból, készen rá, hogy megbosszulja a gyereke halálát.
I Don't Feel at Home in This World Anymore.
Macon Blair, a Tartsd bent a sötétséget írója, akit színészként legutóbb a Fontos vagy nekemben láthattunk, jegyzi ezt a sötét humorú thrillert, amelynek egy ápolónő a főszereplője. Ruth (Melanie Lynskey) éppen a depressziós korszakát éli, de amikor kirabolják a házát, úgy érzi, értelmet nyer az élete, és mindent megtesz, hogy a tolvajok nyomára bukkanjon. Csatlakozik hozzá a szomszédja, a harcművészet-rajongó Tony (Elijah Wood), de hamarosan rá kell jönniük, hogy egy kicsit talán túlbecsülték a saját képességeiket.
Private Life
Tamara Jenkins drámájában egy negyvenes éveiben járó pár (Kathryn Hahn és Paul Giamatti) küzd a meddőséggel. Az összes lehetséges megoldás felmerül bennük a bérterhességtől az örökbefogadásig. Már éppen feladnák a reményt, amikor az egyetemi tanulmányait otthagyó Sadie (Kayli Carter) belép az életükbe, és a segítségével talán megoldódhat a párkapcsolati válságuk is.
Ha tudnád
Alice Wu 16 évvel első filmje, a Jó, rossz, meg ami közte van után készítette el az önéletrajzi alapú másodikat. A Cyrano de Bergerac klasszikusából is merítő felnövéstörténet főszereplője a gimnazista Ellie Chu (Leah Lewis), aki nem tartozik az iskola legmenőbb diákjai közé, cserébe viszont jó tanuló, amit ki is használ: mások helyett ír dolgozatokat jó pénzért. Egyik kuncsaftjának, Paul Munskynak (Daniel Diemer) nagyon tetszik Aster Flores (Alexxis Lemire), a gimnázium talán legnépszerűbb lánya, és arra kéri Alice-t, hogy írjon a nevében szerelmes üzeneteket Asternek. Ezzel egy bonyolult szerelmi háromszög alakul ki, Alice ugyanis titokban szintén belezúgott Asterbe.
A tanítónő
Lisa tanítónőként dolgozik egy előkészítő iskolában, ám igazi szenvedélye a költészet. Kapcsolata férjével bár jónak nevezhető, ám korántsem kielégítő, hiányzik belőle a szenvedély, melyről Lisa oly sokat olvasott, két tinédzserkorú gyereke pedig rideg távolságtartással kezelik őt. Egy napon aztán egy látszólag apró dolog gyökeresen megváltoztatja a nő életét. Véletlenül meghallja egyik tanítványa, a mindössze ötéves Jimmy gyönyörű versét, és szinte a megszállottjává válik a kisfiú valóban lehengerlő tehetségének. Amikor pedig látja, hogy Jimmy szülei nem vesznek tudomást fiuk zsenijéről, radikális döntést hoz.
Sara Colangelo filmje egy 2014-es, azonos című izraeli film remake-je.
Kinek a háza?
A háború sújtotta Dél-Szudánból menekül Angliába egy házaspár, Bol (Sope Dirisu) és Rial (Wunmi Mosaku). Új életüket beárnyékolja egy trauma, lányuk út közben vízbe fulladt. De nem elég a gyászmunkával, a bürokráciával és a kisvárosi előítéletekkel megküzdeniük, kiderül, hogy az új (valójában borzalmas állapotú) házukkal valami nagyon nincs rendben. Sokasodnak a furcsa és ijesztő jelek, és egyre biztosabb, hogy a sötétben valami gonosz lapul.