A Pixar új filmje a Disney+-on debütált. De a Netflix sem panaszkodhat.
Mozik híján a karácsonyi nézettségi verseny a streaming szolgáltatók körében dőlt el, bár ezt nyilván nem lehet box office adatokkal nézni – helyette azt nézik, hogy a szolgáltató összes felhasználója hány percen át nézte a filmet.
Ezek alapján, a Nielsen felmérése szerint az Egyesült Államoban (csak ott mértek) a Pixar új animációs filmje, a Lelki ismeretek (magyar bemutató: február 18., hiszi a piszi) vitte a prímet a Disney+-on, 1,67 milliárd percnyi megtekintéssel, azaz, ha feltételezzük, hogy aki elindította, és végig is nézte a nagyjából 100 perces rajzfilmet, az 16,7 milló nézővel egyenlő.
A dobogó második és harmadik helyén a Netflix áll (illetve a friss tartalmak terén, mert a tízes listán látni fogjuk, hogy a valódi második helyezett egy már régen lezárult sorozat): a Bridgerton (1,2 milliárd perc, bár ez sorozat, valószínűleg máshogy mérik, mint a filmek megtekintéseit) és George Clooney szenvedős sci-fije, Az éjféli égbolt (1,11 milliárd perc) érdekelte a legtöbb nézőt. Ugyan karácsonykor mutatták be az HBO Maxon a Wonder Woman 1984-et is, de WarnerMedia nem hozta nyilvánosságra ba nézettségi adatokat, így vele a felmérésben nem tudtak számolni.
Karácsonykor nagyot ment még a The Mandalorian, az évadzáró több, mint egymilliárd percen át pörgött, és szintén igen népszerű volt A korona és a Karácsonyi krónikák 2, mindkettő a Netflixen.
Így néz ki a december 21 és 27 között mért streaming verseny top tízes listája (az Egyesült Államokban):
1. Lelki ismeretek (Disney+), 1,67 millárd perc
2. A hivatal (Netflix), 1,44 milliárd
3. Bridgerton 8Netflix), 1,2 milliárd
4. Az éjféli égbolt (Netflix), 1,11 milliárd
5. The Mandalorian (Disney+), 1,02 milliárd
6. A Grincs (Netflix), 705 millió
7. A korona (Netflix), 691 millió
8. A Grace klinika (Netflix), 691 millió
9. Karácsonyi krónikák 2. (Netflix), 660 millió
10. Gyilkos elmék (Netflix), 648 millió
(Forrás: The Hollywood Reporter)