De a Nielsen felmérése szerint előkelő helyen áll a streamingplatformok nézettségi versenyében a Bármit, csak ezt ne, A Bridgerton család, az Agymenők, A farm, ahol élünk és a Gunsmoke is.
A Nielsen felmérése szerint a Fallout és a Bármit, csak ezt ne lettek a legnézettebb streamingcímek 2024-ben dráma és vígjáték kategóriában. De a Netflixen futó A Bridgerton család és a Disney animációs filmje, a Vaiana is népszerűnek bizonyult, akárcsak az Agymenők, A farm, ahol élünk és a Gunsmoke. A Nielsen azt is kimutatta, hogy a streamingszolgáltatások népszerűsége összességében 10 százalékkal nőtt 2024-ben a 2023-as szinthez képest: az adatforgalom meghaladta a 12 trillió percet, ami 8,4 milliárd napnak vagy 23 millió évnek felel meg.
A Fallout a tavaly áprilisi debütálástól 2024 végéig 11,95 milliárd percet gyűjtött így össze, ebből 2,9 milliárd percet a premier utáni első napokban. Nem csoda, hogy az Amazon Prime Video szinte azonnal berendelte a második évadot. Az új eredeti dráma kategóriában a második helyezett a Netflixen látható Nem versz át lett 10,9 milliárd megtekintett perccel.
A Netflix Bármit, csak ezt ne című sorozata a tavaly szeptemberi debütálását követően 4,9 milliárd perc nézettséggel szerezte meg az első helyet az új eredeti vígjátékok között. Érdekesség, hogy a nézők 69 százaléka nő volt. A szintén a Netflixen Beépített öregúr című sorozat 2,94 milliárd perces nézettséggel a második helyen végzett ugyanebben a kategóriában.
A teljes streamingkínálatban a Bluey című animáció (a Disney+ kínálatában látható) 55,62 milliárd percnyi nézettséggel vezet. Érdekesség, hogy a Nielsen mérése a szerint ennek a kiugró nézettségnek a 43 százaléka a 2-11 éves gyerekeknek tulajdonítható. A második helyen A Grace klinika végzett 47,85 milliárd perccel, de ebben közrejátszott az is, hogy a népszerű kórházsorozat 400 korábbi epizódja a Netflixen és a Hulun is elérhető. A streamingplatformok eredeti sorozatai között a Netflix A Bridgerton családja vezet 21,42 milliárd megtekintett perccel, amihez persze nagyban hozzájárult az is, hogy tavaly tavasszal 8 új epizód érkezett hozzá.
A filmek rangsorában a Vaiana lett az első 13,03 milliárd pernyi nézettséggel (természetesen ez is a Disney+ kínálatában látható). A második helyre a Super Mario Bros. került 11,72 milliárd perces nézettséggel. Érdekesség, hogy ez az Universal animációs filmje, ami először a stúdió alá tartozó Peacockon volt látható, de végül a Netflixen kötött ki. A Vaiana és a Super Mario Bros. is sok spanyol ajkú nézőt vonzott a Nielsen felmérése szerint.
További érdekesség, hogy két ismert régi tévésorozat, A Farm, ahol élünk és a Gunsmoke is kimagaslóan jó nézettséget ért el a Peacockon és a Paramount+ platformon (13,3 illetve 10,23 millió perc). A Gunsmoke egy Magyarországon kevésbé ismert westernsorozat, ami 1955-ben indult és 20 évadon át ment a CBS-en, így A Simpson családig a televíziózás történetének leghosszabb ideig futó tévésorozatának számított. A jelenlegi népszerűsége alighanem annak köszönhető, hogy a Yellowstone és spin offjai visszahozták a vadnyugati témájú produkciókat a mainstreambe. A közönsége ma, 70 évvel a sorozat indulása után nem meglepő módon az 50 feletti korosztályból kerül ki, de a fekete nézők körében is igen népszerű: ők teszik ki a sorozat teljes nézettségének 36 százalékát.