A világ legnépszerűbb mangájából készült, szóval annyira nem is meglepő.
Oda Eiicsiró mangasorozata, az 1997 óta futó One Piece minden idők legnagyobb példányszámban eladott mangájának számít (megelőzve a Dragon Ballt), így aligha meglepő, hogy a Netflix élőszereplős adaptációt készített belőle. Ahogy az sem, hogy máris rekordokat döntöget, és nem csak azzal, hogy még a Trónok harcánál is drágább lett, mert 18 millió dollárból készült egy-egy epizódja.
A kalózkaland-saga főszereplője a tinédzser Monkey D. Luffy (Iñaki Godoy), aki régóta álmodik arról, hogy a "kalózok királya" legyen, és küldetése, hogy megtalálja a kalóz Gold Roger (Michael Dorman) titokzatos kincsét, a One Piece-t. Ehhez összegyűjt egy komoly kalóz-legénységet: Roronoa Zoro (Mackenyu) kardforgatót, Nami (Emily Rudd) tolvajt, Usopp (Jacob Romero) mesterlövészt és Sanji (Taz Skylar) szakácsot.
18 millió dollárból készült egy rész, ami még az HBO-sikersorozat és A mandalóri epizódonkénti büdzséjét is lekörözi.
Még többet az anyagiakról
A sorozat társalkotója, Steven Maeda szerint „Luffy az optimizmusnak az a kis jelzőfénye, akinek egyszerűen soha nem lehet nemet mondani vagy legyőzni. (…) Ez az, ami különlegessé teszi a történetet, hogy minden megpróbáltatáson keresztül Luffy az, aki kitart, és aki mindenkit a helyes úton tart. Még ha nem is tudják pontosan, hogy hová tartanak, tudják, hogy mit akarnak - sok szempontból Luffy a vezérfonaluk."
A FlixPatrol adatszolgáltató szerint a One Piece 1. évada máris megdöntötte a Wednesday és a Stranger Things 4. évadjának rekordját. Az élőszereplős adaptáció mostanra 84 országban került a Netflix listájának élére, míg a Wednesday és a Stranger Things 4. évada 83 országban végzett az első helyen a debütáló hétvégéjükön.
Az alkotók elmondták, hogy igyekeztek hűségesnek maradni a forrásműhöz. Maeda szerint a széria „tele van a karakterek háttértörténeteivel, születési dátumokkal és magasságokkal, a kedvenc ételeikkel. Átfésültük ezeket, és úgy gondoltuk, hogy csodálatos érzelmi alapot adhatnak a karaktereknek."
Matt Owens társproducer megfogalmazása szerint „Oda és a forrásanyagai, a tervei mindig a mi vezérlő csillagaink voltak”, de Diana Cilliers jelmeztervező is sorvezetőként használta a könyveket.
A kritikusok a Rotten Tomatoes-on jelenleg 83 százalékra értékelik a sorozatot, míg a közönség 96 százalékra.
Via: Unilad