Láttuk a béranyaság körül forgó krimithriller új évadának első részét.
Aki drámai sorozatot készít idehaza, az nem úszhatja meg, hogy ne kerüljön szóba az Aranyélet mint összehasonlítási alap, és így volt ez 2020 áprilisában is, amikor debütált az akkor még RTL Klubnak hívott RTL-en a Mellékhatás első évada. A párhuzam nemcsak az alvilági szál miatt, hanem azért is adta magát, mert idehaza szokatlan módon egyik sorozat sem riadt vissza az aktuális közéleti utalásoktól, vagyis azt érezhettük, hogy egy mai történetet látunk a mai Magyarországon.
A különbségek is látványosak voltak, az RTL első saját fejlesztésű szériáján érződött, hogy nem kábelre készült, az események gyorsabb tempóban eszkalálódtak, a színészek is direktebb stílusban játszottak, és a dramaturgiában is gyakrabban nyúltak szappanoperai fordulatokhoz. Ha a történet hitelességét vagy a karakterek döntéseit meg is lehetett emiatt kérdőjelezni, az alkotók „mindent bele”-attitűdje csak növelte a széria szórakoztatóértékét.
Az első évad vége részben lezárta, részben nyitva is hagyta a történetet, így akkor se lehetett volna hiányérzetünk, ha befejeződik a sorozat, de látva a második évad első részét – az RTL tartott egy mozis vetítést a sajtónak és a szereplőknek –, jó döntésnek tűnik, hogy mégis zöld utat adtak a folytatásnak. Kovács Dániel Richárd főrendező és Gasztonyi Kálmán vezető író szerencsére nem a lassításra szavaztak,
annyi minden történik a bevezető epizódban, mint máshol három rész alatt sem.
Az előző évad azzal ért véget, hogy a béranyaságot vállaló Móni (Barta Ágnes) erőszakoskodó exbarátja, Atesz egy kőfejtőben végezte, hála Széphelyi doktor (Adorjáni Bálint) és Ludmann Zsolt oligarcha / maffiózó közreműködésének. Míg Ludmann már rég elfelejtette az incidenst, és feleségével (Tenki Réka) együtt izgatottan várja, hogy megszülessen a gyereke, Széphelyi teljesen padlóra került. Feleségével (Borbély Alexandra) szétmentek, egyedül él egy garzonban, üres pizzásdobozok közt, ahogy illik, miközben az apósa menő klinikáját egy körzeti orvosi rendelőre kellett cserélnie. A lelkiismeret-furdalását pedig csak súlyosbítja, hogy Móni felkeresi azzal, hogy retteg a barátja visszatérésétől, Ateszt ugyanis állítólag látták Ózdon. A doktor eloszlathatná a nő aggodalmait, ha elárulná neki, hogy az exbarátja már felvette a néhai előtagot, Ludmann azonban megtiltotta neki, hogy bárkinek is beszéljen az incidensről. Közben Atesz tényleg előkerül, pontosabban egy része: egy építkezésen megtalálják az egyik ujját, így a rendőrség is nyomozni kezd.
Már az első rész alapján is egyértelmű, hogy az alkotók a „több néha több”-elvét alkalmazzák.
Most már nem Széphelyi a főszereplő, Móni és Anna (Sztarenki Dóra) szála több játékidőt kap, de az apjához visszaköltözött Berta (Borbély Alexandra) újrakezdési kísérleteit is követhetjük, sőt a nyomozás is több szálon fut, az Anger Zsolt által alakított rendőr mellett a folytatásban egy internetes újságíró (Balsai Móni) is belép a történetbe. Humorból is mintha több lenne, Sztarenki Dóra még mindig óriási lendülettel hozza a kocsis módjára káromkodó ózdi csajt, Anger nyugdíjazás előtt álló, kiégett nyomozója pedig, aki a lelkes újonc partnerét azzal hűti le, hogy
Ez nem a CSI: Miami, bazmeg”,
annyira pofátlanul sztereotip karakter, mintha egy Leslie Nielsen-filmből lépett volna elő.
Az első évadban a fordulatok mellé morális dilemmák is jártak, lehetett morfondírozni többek közt a béranyaság intézményén, az orvosi felelősségen, vagy azon, hogy hol vannak a szülői áldozatvállalás határai. Egy rész alapján még nem tudni, hogy a folytatásban a dramaturgiai izgalmak mellett lesz-e hely és idő hasonló kérdések feldobására - Herman Péter kreatív producer a vetítésen magabiztosan állította, hogy a második évad erősebb lett, mint az első –, a kezdés mindenesetre biztató.
A széria az RTL+-on látható, de április 8-án az első részt meg lehet majd nézni a tévében, az RTL műsorán.