A Rachel Stone: Mindent vagy semmit tisztességesen felvonultat minden ismert Bond-toposzt, de hiányzik belőle az a menőség, ami sikeres franchise-zá tette a 007-est, Jason Bourne-t és a Mission: Impossible-filmeket.
2021 óta nem tudjuk, ki lesz az új James Bond, vagyis az a stílusos és elegáns szuperkém, aki sokadszorra is megmenti a világot a galád mesterbűnözők és nemzetközi terrorszervezetek ármánykodásától. Önként jelentkező persze akad bőven: Tom Cruise például idén és jövőre a ketté bontott Mission: Impossible - Leszámolással igyekszik majd bemutatni, hogy szerinte a nyaktörőbbnél nyaktörőbb akciójelenetek sokkal fontosabbak egy kémfilmben, mint hogy egy titkos ügynök megőrizze az inkognitóját.
De a Netflix is látványosan ontani kezdte a „Bond-pótlékokat” az utóbbi időben: Schwarzi levitézlett CIA-ügynökként tért vissza a Fubarban, Chris Hemsworth pedig már a második Tyler Rake-filmet forgatta le, megirigyelve a Bourne-franchise sikerét.
Ehhez a trendhez csatlakozott – vagy hogy stílusosabbak legyünk: erre a száguldó vonatra ugrott fel – Gal Gadot, akit a geekek korábban már Wonder Womanként is a szívükbe zártak, és most, hogy úgy tűnik, a DC-képregények legendás hősnőjéből nem kér többet a Warner stúdió (ahogy korábban mi is megírtuk, a lasszós amazont is nyugdíjazzák Supermannel együtt), a karrierje csúcsán lévő, 38 éves modell-színésznő is ráér elszegődni más franchise-okba.
A Netflix pedig kapva kapott az alkalmon, hogy üres Gal Gadot naptára, és a Különösen veszélyes bűnözők után ismét őt tették meg főszereplőnek egy izgalmas akciókrimiben, ami ezúttal a Heart of Stone címet kapta (nálunk Rachel Stone: Mindent vagy semmitként érhető el a streamingplatform kínálatában), és már csak a színésznő ismertsége miatt is garantált volt, hogy az augusztus 11-i premier után egyenesen a Netflix TOP10 elejére fog katapultálni.
Azt már a Különösen veszélyes bűnözők idején is napnál is világosabban lehetett látni (lásd az idevágó PORT.hu-cikkünket), hogy Gal Gadotnak nagyon jól áll a „James Bond-stílus”, vagyis ha havas hegycsúcsokra épült erődökben és báli ruhás puccparádékon kell reprodukálni hol az Ocean-trilógia kriminalisztikai bravúrjait, hol pedig a Chuck Norris-féle kommandósfilmek túszmentő akcióit. Csakhogy a színésznő a Rachel Stone: Mindent vagy semmitben ezúttal nem egy különösen veszélyes bűnöző, aki femme fatale-ként borsot tör a férfi akcióhősök orra alá, hanem most már ő maga a szuperügynök, a címbéli Rachel Stone, aki ha bevetésre indul, akkor kő kövön nem marad!
Stone ugyanis egy titkosszolgálatok előtt is titkos nemzetközi bűnüldöző szerv aduásza, akit mindig akkor vetnek be, amikor mindenki más csődöt mondott, ide értve a legjobb ügynököket, a legagyasabb kütyüfelelősöket és a legkifinomultabb mesterséges intelligenciát is. Látszólag Stone is a brit kémszolgálat, az MI6 tagja, ám amíg ott „csak” egy kódfejtő háttéremberként van állományba véve, a közvetlen kollégái számára is titkos akciókkal kapcsolatban sokkal magasabb szintről kapja az utasításokat.
Semmiképp sem akarunk spoilerezni, legyen elég annyi, hogy Gal Gadot látványosan lubickol a kettős ügynök szerepében, a sodró lendületű sztori pedig jó pár meglepő dramaturgiai csavart tartogat!
Igaz, ezek a váratlan fordulatok aligha fogják meglepni azokat a nézőket, akik kívülről fújják a teljes Bond-, Bourne- és Mission: Impossible-filmográfiát... Ráadásul ezen nagy nevű elődök árnyékában Gal Gadot kémfilmje semmivel sem nyújt többet, mint a korábbi hasonló produkciók.
- A Rachel Stone: Mindent vagy semmit tisztességesen felvonultat minden ismert James Bond-toposzt a hófödte Alpokban megbújó luxusrezidenciától kezdve a motoros szános üldözésen és a sífelvonóban bunyózáson át a kártyaasztalhoz leülésig, a kanyargó szerpentineken való száguldozásig és a rossz kezekbe kerülő szuperketyeréig, Gal Gadot azonban sajnos csak alulról karcolgatja az elmúlt évtizedek 007-eseinek elemi erejű menőségét.
- Izgalmasak az akciójelenetek és csontrepesztőek a bunyók – de sehol sincsenek a Bourne-filmek mesterien megkoreografált verekedéseihez képest.
- Látványosan borulnak és törnek a járművek a hangulatos macskaköves mellékutcákban, és Gal Gadot elképesztően menő, ahogy több ezer méter magasan, szárnyasruhában siklik a gonoszok karmába került zeppelin felé, de Tom Cruise már réges-régen megcsinálta az összes ilyen kunsztot a korábbi Mission: Impossible-filmekben – ráadásul ő kaszkadőr nélkül!
Az ő esetében tényleg igaz, hogy vérét is adná a szórakoztatásért.
Tovább
Nagy kár, hogy a robbanásokkal alaposan megpakolt Rachel Stone esetében szó szerint igaz, hogy ennek a produkciónak nagyobb a füstje, mint a lángja, mert kicsit több odafigyeléssel és alapossággal (no meg persze bőkezűbb büdzsével) igazán nagyot üthetett volna Gal Gadot szuperkémes bemutatkozása. Pláne úgy, hogy a forgatókönyvíró nem kisebb sztár volt, mint Greg Rucka, a többszörös Eisner-díjas képregényes fenegyerek, aki számos remek Batman-, Rozsomák-, Megtorló- és Wonder Woman-sztorit tett le az asztalra az elmúlt évtizedekben.
A Rachel Stone: Mindent vagy semmit így egyszerre egy kihagyott ziccer és egy csiszolatlan gyémánt, amivel kapcsolatban most még egyelőre nem világos, hogy az elkövetkezendő évek legjobb vagy legblődebb női akciósztáros franchise-ává növi ki magát. Mert hogy folytatás az egészen biztosan lesz: egyrészt erre utal a zárójelenet is, másrészt Gal Gadot a Netflix marketingkampányában ugyanolyan komoly szerepet, afféle „akciófilmes márkanagyköveti pozíciót” kapott a streamingóriástól, mint pár hónapja Schwarzenegger.
Verdikt: 6/10
Kiknek ajánljuk? A fanatikus Gal Gadot- és Wonder Woman-rajongók mellett azoknak, akiknek nincs türelmük kivárni, mire évek múlva eldől, hogy ki lesz az új 007-es.