Rejtély, mit keres ez az ócska krimi a Netflix toplistáján

A Michael Fassbender főszereplésével készült Hóembert még a rendezője se szerette.

A Netflix heti tévés listáján ritkábban szerepelnek meglepő címek, jellemzően a saját gyártású újdonságok kerülnek fel, a filmek listája viszont kevésbé kiszámítható, itt a legújabb megjelenések mellett régebbi bemutatók és klasszikusok is felbukkanhatnak.

Ezen a héten a Hóember, Jo Nesbø norvég krimiíró azonos című regényének adaptációja újra bekerült sok helyen a top 10-be, van, ahol egyenesen az első helyre. Tomas Alfredson 2017-es rendezése annak idején óriásit bukott, a 34 millió dolláros büdzséből mindössze 6,7 millió dollárt hozott vissza az Egyesült Államokban.

Jelenleg hat százalékon áll a Rotten Tomatoes kritikai összesítésében, és a mi szerzőnk se szerette. Szerinte:

"(…) bár Fassbender mindig nézhető, most egy jó pillanata sincsen, mert az egész úgy lett megírva, leforgatva és összevágva, hogy nincsenek igazi csúcspontok, csak a sehová nem kifutó feszültségépítés. A női főszereplő Rebecca Fergusonnak például nincs is igazi története, csak izgatottan szaladgál, Charlotte Gainsbourg mintha egy másik filmben játszana, J.K. Simmonst pedig úgy csinálták meg, mint egy Bond-film főgonoszát, hogy aztán elfeledkezzenek róla.”

Később az is kiderült, hogy mi volt a probléma, a rendező utólag elárulta, hogy a forgatókönyv 10-15 százalékát nem forgatták le.

Nagyon kevés ideig forgathattunk Norvégiában, nem kaptuk meg az egész sztorit, és vágás közben jöttünk rá, hogy egy csomó jelenet hiányzik. (...) Olyan ez az egész, mint amikor egy puzzle-t raksz ki, de egy pár darab hiányzik, így nem látod az egész képet.”

Egy évvel később újra össze kellett trombitálni a stábot egy londoni pótforgatásra. A film azonban ettől nem lett koherensebb. A Harry Hole nyomozót alakító Michael Fassbender például jelenetről jelenetre teljesen más frizurát visel. Több cselekményszál elsikkad lezárás nélkül. Karakterek jönnek-mennek anélkül, hogy a történet szempontjából relevánsak lennének. Alfredson mentségére legyen szólva, hogy eredetileg Martin Scorsese rendezte volna a filmet, de visszalépett, és csak producerként vett részt a munkában, és mikor a svéd rendező átvette a stafétát, már jócskán haladt a film előkészítése, és gyorsan kellett dolgoznia.

A Netflix nézőit ez viszont látszólag nem zavarja, vagy csak nem tudtak semmit a film kálváriájáról, mielőtt kattintottak. Akik viszont már korábban látták a produkciót, a közösségi médiában értetlenkednek. Ben Dreyfuss újságíró ezt tweetelte ironikusan:

"A Hóember a tökéletes film ahhoz, hogy a mozis bukása után hat évvel vírusként terjedjen a Netflixen. Remélem, nagyon jól teljesít majd, és az emberek hashtageket indítanak, követelve, hogy a Netflix készítsen folytatást".
Forrás: UIP-Duna Film

 

Egy másik kommentelő meglátta az anomáliában a pozitívumot:

Nézzétek, ha ez kell ahhoz, hogy Tomas Alfredson visszatérjen, én készen állok. Tízszer is megnézem"

– írta, utalva arra, hogy a rendező nevéhez olyan kiváló filmek is fűződnek, mint az  Engedj be! és az Oscarra jelölt Suszter, szabó, baka, kém.

Via: Independent