A színésznő második egész estés játékfilmje igazi szerelem projekt volt, csak férfi szereplőket volt nehéz találni, pláne olyat, aki hegedülni is tud.
1. Pat Conroy azonos című, 1986-ban íródott regénye az író legismertebb műve, amelyet 1991-ben filmesített meg Barbra Streisand, magára osztva a pszichiáternő szerepét. A Hullámok hercegét hét Oscar-díjra jelölték, köztük a legjobb adaptált forgatókönyv kategóriában. A hét jelölés ellenére a film egy díjat sem kapott.
2. Bár a stáblistán nem tüntették fel ezen minőségében, de Barbra Streisand a film egyik forgatókönyvírója volt. A US Magazine egyik 1992-es cikkében Pat Conroy, a Hullámok hercege szerzője a következőket nyilatkozta: "Elképesztő volt az volt az a fajta megfeszített figyelem, amelyet Barbra a részletekre fordított. Mindenben részt vett, és még soha senkit nem láttam ilyen mértékben elmerülni az alkotói folyamatban, mint őt. Szerintem ő többet írt bele a forgatókönyvbe, mint én, és neki kellett volna érte learatnia a babérokat is." Igaz, mindez rejtett kritikaként is olvasható.
3. A regényt akkori barátja, Don Johnson ajánlotta Barbra Streisandnak, aki rajongott a könyvért és Pat Conroyért. Streisandnak nagyon tetszett az írás, és azt tervezte, hogy filmet készít belőle Tom Wingo szerepében Johnsonnal. Mire azonban eljutottak a film előkészületéig, a kapcsolatuknak vége szakadt, ami azt jelentette, hogy Johnson neve már nem merült fel a férfi főszerephez.
4. Ebben a filmben nyújtott szerepével Barbra Streisand lett az egyetlen női Oscar-díjas – azt az Oscart még a Csillag születikért (1976) kapta –, aki a legjobb film kategóriájában jelölt filmet készített és rendezett.
5. A filmjogokat eredetileg Robert Redford szerezte meg, és azt tervezte, hogy ő maga lesz a főszereplő és a rendező, és Susan Lowenstein pont Streisandot nézte ki, de nehezen tudta összehozni a megfelelő forgatókönyvet. Amikor kiderült, hogy Streisand mennyire szeretné megrendezni a filmet, akkor nagyon rendesnek bizonyult, és átadta neki a film jogait. Ők ketten korábban már játszottak együtt az Ilyenek voltunkban (1973).
6. Streisand eredetileg Jeff Bridgest kérte fel a férfi főszerepre, sőt, Bridges apját is felkérte, hogy a színész filmbeli apját játssza el, de előbb Lloyd Bridges mondott nemet, majd a fia is – igaz, Steisand később dolgozott vele a Tükrömben, tükröm... (1996) című drámában. Aztán jött Nick Nolte Tom Wingóként…
7. Barbra Streisand John Barryt bízta meg a filmzene megírásával, ám szinte mindenbe beleszólt – például azt követelte, hogy Barry költözzön New Yorkból Los Angelesbe, hogy minden nap személyesen találkozhassanak. Barry egy darabig tűrte, hogy a főszereplő/rendezőnő mindenbe belepiszkáljon, majd elege lett és felmondott, és azt mondta Streisandnak:
"Nem veszel kutyát azért, hogy aztán te magad ugass."
Erre Streisand úgy reagált, hogy imádja Barry minden szerzeményét, amire ezt az epés választ kapta: „Na ja, és mindegyiket nélküled írtam." Streisand végül James Newton Howardot bérelte fel zeneszerzőnek, Barry pedig a filmhez írt, fel nem használt zenéjét Moviola névre keresztelte, és 1992-ben ki is adta.
8. Eredetileg az akkor még ismeretlen Chris O'Donnell kapta meg Streisand tinédzser fia, Bernard szerepét, de az író, Pat Conroy – aki a jelek szerint legalább annyira belenyúlt mindenbe, mint Streisand – szerint nem ő volt az igazi. Mivel Streisand íróasztalán egy rakás, fiatal színészről készült fotó hevert, Conroy átfutotta azokat, majd kiválasztott egyet, és azt mondta, hogy inkább őt válasszák. A színész Streisand saját fia, Jason Gould volt.
9. Bár Jeroen Krabbé egy világhírű hegedűst játszik, ő maga nyilván nem hegedült, még alapfokon sem. Két hivatásos hegedűjátékosnak mutatta meg azt a darabot, amelyet a filmben játszania kellett volna, akiknek szintén nehézséget jelentett, hogy megtanulják. Amikor aztán begyakorolták, Krabbé végignézte, ahogy játszanak, és minden mozdulatukat fejből megtanulta, amit a jelenet forgatása közben tökéletesen leutánzott. Barbra Streisandot annyira lenyűgözte a teljesítménye, hogy a jelenet felvétele után spontán megölelte.
10. Amikor 1995-ben az NBC közvetítette a filmet, Barbra Streisand felhívta a csatornát, és azt követelte, hogy csökkentsék a reklámok hangerejét, amelyek rendkívül harsányak voltak a viszonylag csendes filmhez képest. Az NBC hétvégi üzemvezetője igazat adott neki, és 2 decibellel csökkentette a reklámok hangerejét.
10+1. Többen vélnek felfedezni szakmai hibákat a filmben, már ami Susan Lowenstein karakterét illeti. Először is a pszichiáter és a pszichológus között jelentős különbség van, de feltételezzük, hogy Lowensteinnek két diplomája is van. Ez azonban még mindig nem válasz arra, hogyan analizálhat valakit, aki erre nem kérte fel – még ha az az illető testvérének érdekében is történik?