A bukás tankönyvi példája: a Hotel Margaret utolsó részét nézték a legkevesebben

Múlt héten véget ért az RTL Klubon a Keresztanyu aktuális évada, valamint az elátkozott Hotel Margaret. Az előbbinek nincs oka búslakodni, az utóbbi viszont az elmúlt évek legnagyobb bukását könyvelheti el.

Sok-sok éve írok cikkeket a nézettségi adatokról, de nem emlékszem olyanra, ami a Hotel Margarettel, annak is az utolsó részével történt: a 18 és 49 év közöttiek körében negatív rekordot állított fel, vagyis ebben a célcsoportban

az utolsó részt nézték a legkevesebben a sorozat 13 hetes története során.

Persze nem lenne igazságos, ha elhallgatnánk azt a tényt, hogy a kezdetekben főműsoridőben futó széria a csapni való nézettsége miatt szép lassan átszivárgott a késő esti műsorsávba, de azért akkor is…

Hotel Margaret; Forrás: RTL Klub/Sajtóklub

 


Az első részt a teljes lakosság körében több mint 640 ezren nézték, a közönségarány 18 százalékos volt. A fiatalok körében az első epizód 177 769 nézőt vonzott, a közönségarány itt 15,5 százalék volt. A hét utolsó napjára a kereskedelmi célcsoportban mért nézőszám nagyjából megfeleződött, vagyis már az első héten lehetett sejteni, hogy nem lesz ez egy fáklyás menet. Pár hét után le is került a főműsoridőből a késő esti műsorsávba, ezzel együtt a csatorna el is engedte a sorozatot. A széria utolsó hete a második legrosszabb nézettséggel zárult, és – ahogy azt már a cikk elején megjegyeztük – beállította a negatív rekordját: csupán 26 856 nézőt érdekelt a kereskedelmi célcsoportban, hogy az írók milyen befejezést kanyarítottak a sorozatnak. A teljes lakosság körében az utolsó részt 152 200-an nézték meg.

A Keresztanyu is jócskán veszített januári nézettségéből, de ebben benne van az időjárás javulása, az egyre később sötétedő esték és persze az is, hogy általában januárban néznek a legtöbben tévét. Ekkor a kereskedelmi célcsoportban átlagosan még 230.000-en néztek egy-egy epizódot, a közönségarány 18,5 százalékos volt, a széria évadának utolsó hetében ez a szám 182 317 volt, a közönségarány 17,6 százalék. A közönségarányból látszik, hogy összességében tartani tudta magát a sorozat a végéig.

Keresztanyu; Forrás: RTL Klub/Sajtóklub

A sorozat utolsó hetében a kereskedelmi célcsoportban újra meg tudta verni a Kasza Tibi nevével fémjelzett, felújított Szerencsekereket:
Keresztanyu: 182 317 néző; 17,6% SHR – Szerencsekerék: 174 480 néző; 16,9% SHR

De a teljes lakosság körében már a TV2-es vetélkedő győzedelmeskedett, ha nem is sokkal:
Keresztanyu: 624 607 néző; 17,5% SHR – Szerencsekerék: 628 486 néző; 17,8% SHR.

A Szerencsekerék egyébként az előző héthez képest őrzi nézettségét mindkét célcsoportban, ezen a héten már A Konyhafőnök legújabb évadával kell felvennie a versenyt, rendkívül kíváncsiak vagyunk, hogy a nézők vajon az RTL Klubos főzős műsor vagy a TV2-es vetélkedő mellett teszik-e le a voksukat.

Mind az RTL Klub, mind a TV2 is legyártott egy-egy fikciós séfes sorozatot, az előbbi szombaton kerül képernyőre, míg az utóbbi vasárnaponként. Kijelenthetjük, hogy egyik széria sem a nézők kedvence, mindkét sorozat nagyot veszített az előző héthez képest (amikor egyébként feltűnően sokan néztek tévét), de azt a múlt hét számaiból is láthatjuk, hogy az RTL Klub sorozata, A Séf meg a többiek több nézőt vonz, mint a TV2 Pepéje: A Séf meg a többiek a kereskedelmi célcsoportban 153 149 nézőt és 16,2%-os közönségarányt ért el, ezzel szemben a Pepe 127 195 nézőt és 14,5 százalékos közönségarányt. A teljes lakosság körében az RTL Klub sorozatát 430 268-an nézték szombaton, ami 13,1 százalékos közönségarányt jelentett, a Pepét 423 857-en követték figyelemmel, a közönségarány 13,4 százalék lett. Ennél a célcsoportnál egyébként a különbség szinte elhanyagolható, sőt, a közönségarány a TV2-nél magasabb is lett, bár két különböző időpont közönségarányai aligha hasonlíthatók össze.

Pepe; Forrás: TV2

 

Múlt héten a kereskedelmi célcsoportban ismét A mi kis falunk lett a legnézettebb műsor 229 306 nézővel és nagyon magas, 20,4 százalékos közönségaránnyal, második helyezett lett a Keresztanyu csütörtöki, vagyis utolsó előtti része 201 407 nézővel és 19 százalékos közönségaránnyal. A képzeletbeli bronzérmet pedig a Szerencsekerék legnézettebb, szerdai adása szerezte meg 197 917 nézővel és 18,7 százalékos közönségaránnyal. A lista további részében a Keresztanyu és a Szerencsekerék adásai váltogatják egymást, de az első tíz helyezettbe befért egy A mi kis falunk ismétlés is, ami a Keresztanyu után következik az RTL Klub műsorán.


A teljes lakosság körében viszont teljesen másképp fest a nézettségi verseny, itt a TV2 műsorai dominálnak, azon belül is az első 5 legnézettebb műsor közül négy Tények adást találunk, a legnézettebb 729 077 nézőt és elképesztően magas, 28,7 százalékos közönségarányt ért el.
Vagyis a kereskedelmi célcsoport, azaz a 18 és 49 év közöttiek teljesen másra vágynak, mint a teljes lakosság (négy évnél idősebbek), míg az előbbi célcsoportnál az RTL Klub adásai a nézettebbek, addig az utóbbinál inkább a TV2-t követik figyelemmel.