Egy profi akciófilm mindig feldobja a hétvégét, és ezek tényleg profi darabok, olyan profi akciósztárokkal, mint Mark Wahlberg, Nic Cage, Jason Statham vagy Keanu Reeves.
Péntek: Con Air - A fegyencjárat (1997)
Nehéz elhinni, de volt idő, amikor Nicolas Cage volt a legnagyobb akciósztár, olyan okos, elegáns, vicces és baromi izgalmas filmekben játszva, mint A szikla vagy a Con Air! A kilencvenes évek második fele volt Cage legszebb időszaka, az aranykora. Az 1995-ös Las Vegas, végállomásért Oscart kapott, majd jött az Ál/Arc és A szikla, két remek koncepcióra épült, fordulatos akciófilm, majd a Con Air, egy klasszikus, de nagyon jól megcsinált Jerry Bruckheimer-film, sok robbanással, üldözéssel, kemény arccal. A rutinos producer mindezt némi meglepetésre egy elsőfilmes rendezőre, Simon Westre bízta. És persze nem csak Cage jó itt, ott van John Malkovich is, aki úgy hozza a pszichopata tömeggyilkost, hogy alig rezdül meg az arca, és ott van mellette Steve Buscemi különc sorozatgyilkosként.
Szombat: Az olasz meló (2003)
Az eredeti Az olasz munka a csodálatos Michael Caine főszereplésével készült még 1969-ben, a remake sztárja viszont Mark Wahlberg, aki azért egy másik színészi iskola, de ott van mellette Charlize Theron, Jason Statham és Donald Sutherland , a rosszfiú pedig ezúttal Edward Norton. Ami viszont nem változott, pedig a film a modern korban játszódik, hogy a címbéli rablást újra Mini Coopereken hajtják végre, fifikásan, látványosan és nagyon izgalmasan. És nem állítom, hogy ez az új verzió jobb, mint az eredeti, de az biztos, hogy pörgősebb! És csak érdekességként jegyezzük meg, az igazi meló nem Olaszországban játszódik – az csak a felütésben szerepel -, hanem Los Angelesben, pontosabban Los Angeles alatt, és a stúdió állítólag még ma sem vetette el a folytatás lehetőségét.
Vasárnap: John Wick (2014)
Kevés olyan akciófilm született mostanában, amire tíz, húsz év múlva is emlékezni fogunk, de a John Wick ilyen, még akkor is, ha az első folytatás nem tett hozzá semmit az eredetihez, sőt! Ehhez persze kellett Keanu Reeves, korunk talán legszerethetőbb színésze, aki valahogy semmit nem öregedett az elmúlt 15 évben, és akinek simán elhisszük, hogy képes egy egész night clubra való orosz maffiózót kinyírni úgy négy perc alatt. És ehhez viszont kellett egy olyan rendező, Chad Stahelski, akinek az eredeti foglalkozása kaszkadőr, és mindent tud arról, milyen mozdulatsorok néznek ki jól és hitelesen egy közelharc során, és mi áll jól Reevesnek. És végül kellett egy kiskutya, akinek a halála annyira felhúzta az egykori bérgyilkost, hogy jéghideg ámokfutásba kezdjen egy olyan furcsa világban, ahol a bűnözők egy furcsa erkölcsi kódex szerint élnek, és a szolgáltatásokért aranytallérral fizetnek.