Meg lábkörmöt lakkozott és harisnyát húzott – de nem csak fizikailag, agyban is kipróbálta (kénytelen-kelletlen), milyen lehet nőnek lenni. Avagy hétfőn este ismét a tévében nagy kedvencünk, a "Mi kell a nőnek?"
Nick Marshall (Mel Gibson) egy chicagói reklámügynökség kreatív igazgatója – és nem csak munkájában az élet császára: nagy csajozógép is, egyszerűen imádják a nők; annak ellenére, hogy gyakorló hímsoviniszta. A
„karma is a bitch”
mondás jegyében azonban egy szép napon hősünk főnöke úgy dönt, felvesz egy női alkalmazottat Nick fölé, mivel egy kutatás kimutatja, hogy a fiatal nők képviselik a legnagyobb vásárlóerőt.
A férfinak így attól kezdve női termékeket kell népszerűsítenie, és amikor hazavisz egy jó nagy csomaggal belőlük, bizarr baleset történik vele: miután a hajszárítóval együtt beborul egy kád vízbe, áramütés éri, amitől szokatlan módon nem hal meg, ellenben elkezdi hallani a nők gondolatait – az utcán mellette elhaladó kocogóktól kezdve a portásnőn át újdonsült feletteséig, Darcyig (Helen Hunt).
Új adottsága azonban az őrületbe kergeti Nicket (ráadásul arra is rá kell döbbennie, hogy legtöbb nőismerőse hímsovinisztának tartja), ezért felkeres egy pszichiátert (Bette Midler), aki azt tanácsolja, hogy örüljön neki, és használja ki ezt az adományt. A nő valószínűleg nem így értette, de
hősünk a csajozáson kívül arra használja különleges képességét, hogy ellopja Darcy ötleteit, hiszen már azelőtt értesül róluk, hogy a nő kimondaná azokat.
A nagy romkom-specialista, Nancy Meyers (Apád-anyád idejöjjön!, Holiday, Egyszerűen bonyolult, A kezdő) által jegyzett szerelmi vígjátéknak nemcsak az alapötlete irtó jó (ahogy arról a filmről szóló trivia cikkünkben már beszámoltunk, az alkotók egyébként az Alkonyzóna című sci-fi sorozat egyik epizódjából vették), de az amúgy nem épp komikus színészként ismert Mel Gibson is parádésan teljesít közben.
Nemcsak elhisszük neki minden szavát, legyen az akár valami macsó baromság, akár valami szívhez szóló vallomás, miután már a javulás útjára lépett, de a fizikai poénokat is kiválóan vezeti elő (lásd például a fenti jelenetet). Ráadásul a Mi kell a nőnek? egy olyan, boldogabb időben készült, az ártatlanság korában, amikor még „büntetlenül”, rossz szájíz nélkül rajonghattunk Mel Gibsonért, akiről utána sajnos kiderült egy s más.
Na de hagyjuk a múltat, és szórakozzunk inkább önfeledten az először csak cinikusan, poénból, majd kényszerűen női szerepbe helyezkedő Nick kalandjain, aki felnőtt élete legnagyobb részében csak azt hitte, hogy tudja, de a végére – és ezzel talán nem árulunk el nagy titkot –
tényleg rájön, hogy mi kell a nőnek.
Háttérinfók a filmről
A fura balesete után a nők gondolataiban olvasó Mel Gibsont egyszerűen nem tudjuk nem szeretni. Legfőbb ideje volt hát, hogy összegyűjtsünk a filmről néhány érdekességet.
Tovább