Érkezik az új kisképernyős videójáték-feldolgozás, amelynek ezúttal az EA és a BioWare klasszikus űroperájának rajongói örülhetnek elsősorban.
Már 2021-ben az Amazonhoz kerültek a Mass Effect című videójáték-sorozat adaptációs jogai, azonban a stúdió csak most jelentette be, hogy az Amazon-MGM égisze alatt el is indítja a produkciót egy sorozaton, amely a játékokat dolgozza fel, írja a SlashFilm. A hírt a stúdió illő módon a hivatalos Mass Effect-ünnepnek számító november 7-én (N7: a játékokban szereplő fikciós katonai kiképzőprogram neve) jelentette be.
A szériát Daniel Casey író jegyzi, aki korábban a Halálos iramban 9 forgatókönyvén dolgozott. A producerek közt ott van a játékokat kiadó EA részéről Michael Gamble, a Cedar Tree Productions színeiben Karim Zreik, valamint a híres Pókember-producer, Avi Arad fia, Ari Arad. Az Amazon a Fallout sikere óta egészen magabiztosnak tűnik a videójáték-feldolgozások terén: nemcsak a Mass Effect, hanem a God of War sorozatváltozatánál is komoly előrelépések történtek az elmúlt időszakban.
Gyilkos humor, látványos csaták, sötét titkok és sok-sok filmes kikacsintás – az ifjabbik Nolan bámulatosan jó 8 részes szériát kanyarított minden idők egyik legjobb videójáték franchise-ából.
Mit várhatunk a Mass Effect-sorozattól?
Az eredeti, BioWare által fejlesztett szerepjátékok világát valószínűleg csak egy CGI-jal bőven megfűszerezett szuperprodukció lesz képes visszaadni, ugyanis a jövőben játszódó űroperában bőven akadnak nagyszabású űrcsaták, számtalan, különleges látványvilággal rendelkező bolygó, és emberhez egyáltalán nem hasonlító idegen faj is.
A cselekmény Shepard kapitány és legénysége körül forog, akinek nem csak azt kell bebizonyítania, hogy a csillagközi fajok szövetségéhez újonnan csatlakozó emberek képesek megállni a helyüket a galaxisban, hanem egy ősi, minden lénynél veszélyesebb és kíméletlenebb AI-faj, a Kaszások fenyegetésével is meg tud birkózni. Ha sikeresen idézi meg a játékok szellemét a sorozat, akkor számíthatunk bőséggel Jézus-metaforákra, űrrasszizmusra, mesterséges intelligenciával kapcsolatos elmélkedésekre, különböző fajú lények közti románcokra, valamint újságírók elleni erőszakra is.
Az első játék 2007-ben debütált, majd 2010-ben és 2012-ben két folytatás vitte el a végkifejletig Shepard sztoriját, a 2017-es Andromeda pedig már egy teljesen új történetszálat kezdett. Időközben Drew Karpyshyn író és több más alkotó is regényekkel, valamint képregényekkel bővítették az űropera világát, így lesz bőven miből inspirálódnia Casey-nek és csapatának.