Az első hetek után mérleget vontunk, és kerestünk a 2022-es évből olyan műsorokat is, amelyeknek nagyjából megegyezett a nézettsége a most futó realityével.
Ahhoz képest, hogy nem az RTL főcsatornáján, hanem az RTL KETTŐN látható a műsor, jó számokat produkál, és ahhoz képest is, hogy 21.45-kor, tehát viszonylag későn kerül adásba a már 11. évadát taposó ValóVilág. Még csak pár hete kezdődött, de már több balhé is köthető a műsorhoz, kíváncsiak voltunk, hogy
hogyan alakult egy olyan műsor nézettsége, amit - tapasztalatunk szerint - a kommentelők általában beszántanának és sóval szórnák fel a helyét.
A számokból ítélve viszont csak megtalálja a nézőket a műsor, de hát mi is tudjuk, hogy sokan vannak, akiknek nincs tévéjük, és azon is csak a Mezzót nézik – ennek ellenére valahogy mégis léteznek ezek a műsorok (11. évad!!). És mivel kereskedelmi csatornákról van szó, biztosak lehetünk abban, hogy a reklámozók sem viccből költenek pénzt a műsoridő alatt – bíznak benne, hogy sok emberhez jutnak el a hirdetéseik.
Egy szó, mint száz – vannak, akik bevallják, vannak, akik tagadják, de azt határozottan kijelenthetjük, hogy erős nézettsége van a ValóVilágnak ahhoz képest, hogy az RTL KETTŐN, késő este kerül adásba.
A műsor első hetében születtek a legmagasabb nézőszámok
– ahogy az általában lenni szokott. Az év 46. hetében a fiatalok körében átlagosan 108 608-an néztek egy-egy adást, a közönségarány 8,7 százalékos volt. (Ez azt jelenti, hogy az éppen tévét nézők 8,7 százaléka kapcsolt a ValóVilágra.) A teljes lakosság körében 186 117-en követték figyelemmel a műsor első hetének adásait ez 5,3 százalékos közönségarány. Ebből pedig azt is láthatjuk, hogy a műsort elsősorban a fiatalok nézik, nem is kevesen. Összehasonlításképpen: az RTL-en futó A Konyhafőnök VIP múlt heti átlagos nézettsége a fiatalok körében 122 061 néző és 10,6 százalékos közönségarány volt. A főzős vetélkedő nem a legerősebb napjait éli, látszik is a számokon, hogy kicsi a különbség a két műsor nézőszáma között – már ami a fiatalokat illeti. A Konyhafőnök nézettsége a teljes lakosság körében természetesen sokkal nagyobb, mint a ValóVilágé: a főzős műsort átlagosan 327 318 néző követte figyelemmel a négy évnél idősebbek körében.
A ValóVilág második hetére nagyot csökkent a nézőszám mindkét vizsgált célcsoportban: a fiatalok körében 76 643-an néztek egy-egy adást, a közönségarány 7,5 százalék volt, míg a teljes lakosság körében 122 586-ra esett a nézőszám, a közönségarány 4,2 százalékon végzett. Ám a harmadik hétre nagyjából beállt a nézettség, itt már nem volt akkora esés, mint az előző héten: a fiataloknál 64 966-an, a teljes lakosság körében 116 788-an néztek egy adást, a közönségarány 6,6 illetve 4,1 százalékos volt.
Az első három hét átlaga tehát 83 405 néző a fiataloknál (7,6% SHR), 141 830 a teljes lakosság körében (4,5% SHR).
A számokból látszik, - ahogy tippeltünk is volna – hogy a ValóVilág elsősorban a fiatalok műsora. Összehasonlításképpen próbáltunk olyan műsorokat keresni az évből, amiknek nagyjából hasonló nézettsége volt: 2022 júniusában a Doktor Balaton című sorozatot a TV2-n nagyjából 81 ezren nézték, a közönségarány 8 százalékos volt – főműsoridő, az egyik legnagyobb kereskedelmi csatorna, az uborkaszezon kezdete. Ezeket a körülményeket mind figyelembe kell venni az összehasonlításnál, és persze az is hozzátartozik, hogy a többi műsorhoz képest ez kifejezetten gyenge nézettségnek számított.
Az RTL-es Hotel Margaret mélyrepülését viszont semmi nem tudta idén alulmúlni, a sorozat áprilisban ért véget, az utolsó héten a fiatalok körében egy-egy adást csupán 48 837-en néztek, a közönségarány 8,1 százalékos volt. A teljes lakosság körében 171 280-an néző szavazott bizalmat, ez 10,6 százalékos közönségarányt jelentett.
Vagyis ehhez képest a ValóVilágot a fiatalok körében majdnem dupla annyian nézik, és ez a szám a botrányok hatására még változhat is. Hogy milyen irányba, arról pár hét múlva beszámolunk.