Három fiatal vág neki az útnak, köztük az a Paul Walker, aki még nem világsztár, de következő filmjével az lesz, és unalmukban kamionsofőröket viccelnek meg. Csakhogy az egyik bepöccen, és innentől a címbeli Kéjutazásban semmi kéjes nincsen.
Miután Steven Spielberg fillérekből leforgatta a hihetetlenül egyszerű alaptörténetre épülő, mégis rendkívül hatásos első nagyjátékfilmjét, a Párbajt (1971), mindenki másként tekintett a kamionokra, az országutak behemótjaira és sofőrjeire. A hétköznapi áruszállítók potenciális sorozatgyilkosok lettek, legalábbis a filmesek szemében, és sorra készültek a jobb és rosszabb kamionos horrorok véres ámokfutással, zúzással és rendszerint a néző számára láthatatlan, mániákus kamionosokkal. A Kéjutazás (2001 ) is ilyen, ráadásul a jobbak közé tartozik, és egyben nyilvánvaló főhajtás Spielberg eredetije előtt: nem véletlen, hogy hősei pont egy 1971-es Chrysler Newportot vezetnek a hosszú és veszélyes úton.
Kikről is van szó? Az egyetemista Lewis (Paul Walker) Vennáért (Leelee Sobieski), a barátnőjéért indul egy régi autón, és bár nem tervezte, felveszi bátyját, Fullert (Steve Zahn) is, akit megint letartóztattak valami marhaság miatt, de öccse leteszi érte az óvadékot. Talán ez az első hiba, amit elkövet. A nyughatatlan Fuller ugyanis a CB-rádión elsütött durva poénokkal próbálja elűzni a hosszú út unalmát. A legjobban sikerült tréfa az, amikor egy kamionost lányhangon felcukkolnak, és randevút adnak neki egy út menti motelben, ahol ők is megszállnak. Csakhogy a vicc rosszul sül el, a megnevezett szoba lakóját, egy idegesítő üzletembert – a testvérek a bunkósága miatt választották pont őt - az éjjel brutálisan meggyilkolják, a kamion sofőrje pedig hamarosan újra jelentkezik. A helyzet cseppet sem javul Venna megjelenésével – így ugyanis a Rozsdás Szög hívójelű kamionos végre megkaphatná a neki beígért nőt.
A John Dahl (Pókerarcok, Felejthetetlen) rendezte, J.J. Abrams és Clay Tarver által írt horrorfilm meglepően sokáig, két éven át készült, beleértve az utólagos jelenetek leforgatását és főleg a vágást, ami rengeteg időt vitt el. Dahl ugyanis szokatlanul nagy szabadságot kapott a gyártó stúdiótól, és élt is vele – hogy ezt okosan tette vagy sem, az más kérdés -, és legalább háromféle befejezést forgatott le. Több különböző verzió született arra is, hogy a történelmi nevet viselő Leelee Sobieski kivel jön össze a testvérek közül, egy lányszereplő sorsára is több változat született, és azzal is kísérletezgetett a rendező, hogy ki adja a főszereplőket terrorizáló kamionos hangját. Még egy olyan verzió is volt, hogy Sylvester Stallone legyen az, de kipróbálták Eric Robertset is, majd Ted Levine-nál kötöttek ki, aki Buffalo Bill volt A bárányok hallgatnakban. Akárhogy is, a sok, nyilván elég drága próbálkozás jól sült el, a film rendkívül izgalmas lett, szült is két, felejthető folytatást, Paul Walker pedig az ugyanekkor bemutatott Halálos iramban (2001) révén egy csapásra hatalmas sztár lett. Azt viszont kicsit hosszú lenne elmagyarázni a mai fiataloknak, hogy mi is volt az a CB-rádió.