Kezdhet aggódni a TV2, még az eddigi legnézettebb műsorát is veri a Nyerő Páros

Az RTL nagyot gurított a Nyerő Párossal, ami hatalmas nézettséget hoz a csatornának minden hétköznap főműsoridőben, simán veri a konkurens Ázsia Expresszt. És még a Sztárban sztár leszeket is!

Az eddigi all time kedvenc, a megverhetetlennek tűnő Sztárban sztár leszek elsősége a múlté: jött, látott és győzött az RTL tévés párterápiája, a hétköznap főműsoridőben jelentkező Nyerő Páros simán veri a TV2 (egyik) legnagyobb showműsorát a fiatalok körében. Mondhatnánk, hogy nem lehet összehasonlítani a hétköznapi műsorok és a hétvégiek nézettségét, mert torzítaná az összképet, de mi most mégis megtesszük: jellemzően vasárnap este szoktak a legtöbben tévét nézni, és ha még így is veri a vasárnap esti műsort egy hétköznaponként jelentkező reality, akkor ott már igencsak rezeg a léc.

Sztárban sztár leszek; Forrás: TV2 Sajtószoba

 


Azonban a hét legnézettebb műsora címet mégsem a Nyerő Páros nyerte, mivel volt egy műsor, ami még a páros reality öt epizódjánál is nézettebb volt a héten a 18 és 49 év közöttiek körében: ez pedig a kedden az M4-en sugárzott

Litvánia-Magyarország EB-selejtező focimeccs volt, amit 337 002-en követtek figyelemmel ebben a célcsoportban, a közönségarány őrülten magas, 32 százalékos volt,

vagyis az éppen tévét nézők közül minden harmadik ember a focit nézte.

Nyerő Páros; Forrás: RTL Sajtóklub

 


Ezután következik négy Nyerő Páros-epizód, és csak a hatodik legnézettebb műsor lett a TV2-s Sztárban sztár leszek, ami ebben a célcsoportban már csak 221 ezer nézőt vonzott, a közönségarány 19,6 százalék volt. Ez pedig merőben szokatlan, bár az előző héten már lehetett látni, hogy a TV2 bivalyerős építménye meginogott, ugyanis kevesebben nézték a vasárnapi adást, mint az azt megelőző héten, és ez a tendencia most is folytatódott, ráadásul úgy, hogy a közönségarány 20 százalék alá esett, amire még nem volt példa.


Az RTL-en mindeközben folytatódott a The Voice, ami ebben a szakaszban szombaton és vasárnap is jelentkezett (ezután szombatonként látható a tévében az élő show-kkal). A vasárnapi adást 170 ezren nézték a közönségarány 14,6 százalék volt, ami jobb eredmény, mint az előző héten.

The Voice; Forrás: TV2 Sajtószoba

 

A szombati Voice-ot 196 ezren követték figyelemmel, 18,6 százalékos közönségaránnyal, ami megint csak sokkal jobb eredmény, mint az előző heti – az énekes tehetségkutatóval párhuzamosan a TV2-n a Dancing with the Stars második adását nézhették a tévé előtt ülők: 212 ezren választották ezt a műsort, itt 20,5 százalékos volt a közönségarány, vagyis nem sok különbség volt a két csatorna között.

De most vissza a Nyerő Pároshoz: hétköznaponként az Ázsia Expressz-szel kell megmérkőznie, és a fiatalok körében rendre veri a TV2 utazós realityjét: a Nyerő Páros adásait átlagosan 244 ezren nézik majdnem 23 százalékos, nagyon magas közönségaránnyal, az Ázsia Expressz adásait 200 ezren nézik, itt 18,8 százalékos a közönségarány.


A Survivort viszont még veri a TV2 nagy dobása, A Nagy Ő, de

ennek a műsornak is megkopott a fénye az előző héthez képest, amikor még újdonság volt Jákob Zoltán és az ő párkeresése.

Az előző héten még majdnem 200 ezren néztek egy-egy adást őrülten magas, 24,5 százalékos közönségaránnyal, múlt héten már csak 134 ezren követték figyelemmel Jákobot és a háremet, a közönségarány is 17,1 százalékra csökkent.

A teljes lakosság körében teljesen más a kép, ott szinte minden maradt a régiben, azzal a különbséggel, hogy már ebben a célcsoportban is kezdi elveszíteni varázsát a Sztárban sztár leszek, ami a múlt héten már csak az ötödik helyt tudta elcsípni, és hát hol van már a milliós nézőszám! A „Magyarország legnagyobb házibulijaként” aposztrofált showműsort 735 105-en nézték, a közönségarány 21,6 százalék volt. A teljes lakosság körében a TV2 táncos showműsora, a DWTS volt a hét legnézettebbje 836 ezer nézővel, ez viszont magasabb szám, mint a premieradásé. Ebben a célcsoportban továbbra is a TV2 teljesít jobban, itt bőven veri az Ázsia Expressz a Nyerő Párost, és a Tények is jobban muzsikálnak, mint az RTL Híradója.

Az egyik legfontosabb nézettségi mutató, a főműsoridőben a fiatalok körében mért közönségarány tekintetében is jön föl az RTL, a TV2 18,2 százalékon áll, míg az RTL 17,3 százalékon, vagyis a Nyerő Párosnak és a hétvégi The Voice-nak köszönhetően tovább szűkül az olló a két rivális csatorna között.