Kultikus sci-fi, ami majdnem a második Csillagok között lett

Az Érkezés egy érzékeny és látványos science fiction, ami katonák helyett egy nyelvészt küld, hogy megoldja az űrből érkező inváziót.

Ted Chiang Életed története című novellája alapján készült 2016-os film egy fenyegető felütéssel indul: a Föld különböző pontjaira idegen űrhajók szállnak le, de senki sem tudja, hogy pontosan mit akarnak. És bár az ember előszeretettel pusztítja el azt, amit nem ért, ezúttal a józan ész kerekedik felül, és először megpróbálnak kommunikálni az idegenekkel, akiket heptapodoknak neveznek el, mivel hét lábuk van. Az ember ugyanis nyugodtabb, ha valamit névvel tud illetni. Louise Banks (Amy Adams), aki általános nyelvészetet tanít az egyetemen, vállalja, hogy megpróbál kommunikálni a lényekkel, vagyis megfejti nyelvüket, amiben segítségére van egy elméleti fizikus, Ian Donnelly (Jeremy Renner).

Az Érkezést az a Denis Villeneuve rendezte, aki az utóbbi években sikerre vitte a Dűne legutóbbi adaptációját, és markáns világépítése és látványvilága már ebben a filmben kidomborodik. A film vizuális stílusát Villeneuve úgy definiálta, hogy „dirty sci-fi”, vagyis „piszkos sci-fi”, ami az ő megfogalmazásában azt jelenti, hogy a történet eseményei olyanok, mint

„egy kellemetlen, esős kedd reggel, amikor gyerekként az iskolába igyekszel a busszal, és az ablakon kinézve álmodozol, miközben a felhőket nézed.”

Mivel az Érkezés elsősorban a nyelvről, a kommunikációról szól, nem csoda, hogy végül a legjobb hangvágás kategóriában nyert Oscar-díjat, ugyanakkor a forgatókönyv is elég masszív, hiszen egy olyan csavarral sokkol a végén, ami az egész sztorit átértelmezi. Ez amúgy egészen más lett volna, hiszen eredetileg azt tervezték, hogy a végén az űrlények különböző fejlett technikákat ajándékoznak az országoknak: például Amerika egy fénysebességnél is gyorsabb űrhajót kap, Kína pedig egy csúcstechnológiás létfenntartó berendezést. Az egész emberiség pedig egy csillagközi űrhajó tervrajzát. Ám miután 2014-ben kijött a Csillagok között, a producerek úgy döntöttek, hogy új lezárást kell írni az Érkezéshez, hogy ne mutasson hasonlóságot Christopher Nolan sci-fijével.

még több csavaros sci-fi

A legsokkolóbb filmes csavarok

Íme a filmtörténet 15 legemlékezetesebb csavarja, amiket most SPOILERESEN jól le is lövünk.

Tovább

 

(via ScreenRant)