Mel Gibson a hétvégén különböző történelmi korokban, mesterségekben és valóságsíkokon veri le mérgét azokon, akik fel merték bosszantani - de többnyire rendőrként teszi mindezt.
Mad Max 3. - Az igazság csarnokán innen és túl (1985)
A túlélhetetlen jövő örök vándora, Mad Max (akit természetesen ismét Mel Gibson alakít) ezúttal újfent a túlélésért küzd. Az elhagyott sivatagban épült különös város úrnője – őt Tina Turner játssza – gladiátorjátékokkal szórakoztatja magát. Mad Max kiállja a próbát, mégis halára ítélik. Ám a nukleáris katasztrófa utáni világ mindig újabb meglepetéseket tartalmaz: egy különös, csak gyerekekből álló törzs menti meg őt, és segíti bosszúját. Csodálatos fantáziával készült ez a film: különös járművek, hihetetlen fegyverek és elképzelhetetlen emberek töltik meg képeit. Izgalmas és félelmetes: csak azoknak ajánljuk, akik szeretik a feszültséget, a gyors akciókat, és szabadjára tudják engedni a fantáziájukat.
Halálos fegyver 4. (1998)
Riggs, Murtaugh és Cole nyomozó állandó segítőjük, a hiperaktív Leo Getz (a mindig zseniális, nemrég Oscarral is jutalmazott Joe Pesci) segítségével újra romba döntik a várost. Ezúttal a kínai triádokkal kerülnek összetűzésbe, melynek brutális vezetője (Jet Li) Amerikában akar illegális pénzügyleteket bonyolítani. Ráadásul ezúttal minden szülésre képes nő terhes: Lorna Riggs gyermekét várja, míg Martaugh lánya egy zsarutól terhes. És az a jó, hogy Jet Li itt tényleg laposra veri Gibsont, nem is egyszer - miközben az poénkodik rajta!
Visszavágó (1999)
Porter (Mel Gibson) egyszerű, törvénytisztelő tolvaj. Végzi a munkáját, szereti a feleségét: nem tör nagyra. Amikor egy ravasz terv segítségével ő és társa megszerzi egy kínai banda pénzét, akkor sem jár más az eszében, mint hogy tisztességes osztozkodás után mindenki élvezze nyugodtan munkája gyümölcsét. Partnerének azonban más ötlete támad. Porter felesége segítségével átveri a gyanútlan gazembert, és megpróbálják megölni őt, ám a látszat ellenére Porter nem hal meg. Felgyógyul, és úgy dönt, nagyobb gazember lesz, mint valaha volt. Bosszút akar állni feleségén és árulóján, de valahogy nem megy neki a nagystílűség. Kezdi úgy érezni, hogy az egész alvilág összeesküdött ellene: vagy az is lehet, hogy a csapda, amit nemrég neki állítottak, csak egy még nagyobb szabású, még bonyolultabb terv része. És a szálakat valaki más mozgatja.
A hazafi (2000)
Benjamin Martin (Mel Gibson) igazi harcos volt: kegyetlen, kiismerhetetlen, engesztelhetetlen. Mára azonban egyedül neveli hét gyerekét, és rájött arra, hogy a béke létszükséglet számára. Az amerikai függetlenségi háború azonban nem kedvez a kívülállóknak, és a legnagyobb fiú, Gabriel (a szintén ausztrál Heath Ledger) másképp gondolkodik, mint apja: kerüljön bármibe, a függetlenséget akarja szolgálni. Aki veszélybe került, meg kell védeni, akinek baja esett, azt meg kell bosszulni! Ha eljön az idő, Benjamin Martin újra fegyverbe szólítja régi harcostársait, és elindul, hogy az őrült háborúban megkezdje a maga őrült hadjáratát.
A sötétség határán (2010)
Thomas Craven (Mel Gibson) elmagányosodott, veterán nyomozó a bostoni rendőrség gyilkossági csoportjánál. Egy este épp rég nem látott lányával érkezik haza, amikor megtámadják őket, és a 24 éves Emma (Bojana Novakovic) a karjai között hal meg. Mindenki úgy gondolja, hogy a golyót Cravennek szánták, azonban neki más gyanúja támad, ezért magánnyomozásba kezd. A nyomok az óriásvállalatok és az állam összefonódásainak tükörlabirintusába vezetnek egy bizonyos Darius Jedburgh (Ray Winstone) személyén keresztül, aki a kormány ügynökeként a bizonyítékokat tünteti el. Craven véres bosszúhadjárata egyetlen lánya gyilkosai után saját érzelmeihez és lelkiismeretéhez is elvezetik a tomboló és megállíthatatlan férfit.
Kegyetlen zsaruk (2018)
Rendőri túlkapás miatt felfüggesztik a veterán Ridgemant (Gibson) és nála valamivel fiatalabb társát, Anthony Lurasettit (Vince Vaughn). Ám a pénz kell, ezért elhatározzák, kirabolják az egyik alvilági nagymenőt. Mindent gondosan elterveztek, ám a dolgok rosszra fordulnak – ahogy ilyenkor szokták. S. Craig Zahler, a nagyszerű Csontok és skalpok rendezője kemény, ellentmondást nem tűrő filmet készített arról, milyen az, ha elmosódik a határ zsaru és bűnöző között, és itt nem csak Gibson jó, de Vaughn is, akiről már majdnem lemondtunk a sok igénytelen vígjátéka után.