Mestermű! A legjobb maffiafilm a Nagymenők óta! Íme az első kritikák a The Irishmanről

Martin Scorsese legújabb maffiaeposza a New York-i filmfesztiválon debütált. A kritikusok el voltak ájulva tőle!

Bár a The Irishman majd csak november 27-től kerül be hivatalosan a Netflix kínálatába (november elején pedig néhány moziban is levetítik), a legszerencsésebb kritikusok viszont már a New York-i Filmfesztiválon megnézhették Martin Scorsese legújabb maffiaeposzát. Amiben ráadásul együtt szerepel a műfaj három legnagyobb királya, Robert De Niro, Al Pacino és Joe Pesci! A 160 millió dollárból leforgatott The Irishman De Niro, Joe Pesci és Scorsese hatodik közös munkája (Pacinóval először dolgozott együtt a rendező), de mindannyian most először vették igénybe a CGI technológiát ahhoz, hogy a főszereplőket digitálisan megfiatalítsák. A történet ugyanis számos flashback jelenetet tartalmaz a valóságban is létező, 25 embert meggyilkoló maffiózó, Frank „The Irishman” Sheeran életéből, amihez De Nirót hol elmaszkírozták 30 évesnek, hol pedig ősz hajú nagypapát csináltak belőle.

Stephanie Zacharek, a Time magazin munkatársa ezt írta a filmről:

Okos és szórakoztató.

Eric Kohn így dicsérte az IndieWire-ön:

A The Irishman Martin Scorsese legjobb maffiafilmje a Nagymenők óta.

A The New York Times is hasonlóan jókat írt:

Ez Scorsese legkevésbé szentimentális képe a gengszterek életéről, de pont emiatt ez a legmegrendítőbb... Igazi ajándék most ez a mozirajongók számára, ugyanakkor a korlátok közé szorítások sajnálatos elismerése is.

Richard Lawson ezt írta a Vanity Fair hasábjain:

Csupa rossz fiú, akik rossz dolgokat csináltak, ám a film olvasatában minden, amit elkövettek, egy-egy metaforája annak a harcnak, amelyeket mi is megteszünk a saját életünkben.

A New York Times-nak, a Vulture-nek, a Vice-nak kritikákat író Karen Han ezt írta a Twitterén:

The Irishman: Al Pacinóé lesz az Oscar?

A Newsday kritikusa, Robert Levin így lelkendezett:

Ez egy korszakos mestermű.

Hasonló véleményen volt Chris Evangelist a Slashfilmtől:

A The Irishman egy mestermű. Vicces, epikus és legfőképpen melankolikus, mert Scorsese szembenéz benne az öregedéssel, az örökül hagyott dolgokkal és a halállal. Nem akartam könnyezni a végén, de sikerült...

A BBC munkatársa viszont a CGI-n élcelődött a cikkében:

Rettenetesen bosszantóak azok a jelenetek, ahol De Niro fiatal. Úgy néz ki, mintha valaki túl sok botoxot kapott volna.

Matt Zoller Seitz, a RogerEbert.com hasábjain a női főszereplőket hiányolta:

A főleg a férfiakra összpontosító történetben nincs semmi elfogadhatatlanul bántó. Ugyanakkor nem hiszem, hogy véletlen lenne az, hogy Scorsese két legnagyobb maffiaeposza, a Nagymenők és a Kaszinó a feleségek, barátnők, anyák és lányok kedvenc filmje lenne.

(via Independent & IndieWire)