Sokáig emlegeti majd a szombati X-Faktort az RTL Klub

Beindult a nagy őszi műsordömping, hétvégén az RTL Klub és a TV2 is csatasorba állította a nagyobbnál nagyobb sajátgyártású show-kat.

Elképesztő nézőszámmal és még elképesztőbb közönségaránnyal nyerte a hetet – és az egész évet  – a szombat esti X-Faktor.

A 18 és 49 év közöttiek körében 424 376 nézővel és 40,6 százalékos közönségaránnyal indított a tehetségkutató legújabb évada: minden tekintetben uralta a hetet, a teljes lakosságot tekintve is az év eddigi legnézettebb műsora lett, megelőzve a konkurens TV2 másnapi műsorát, a Sztárban sztár leszek-et is.

 

Forrás: RTL Klub/Sajtóklub

 

A fiatalok körében a TV2 tehetségkutatója 325 865 nézőt vonzott, a közönségarány 29 százalék volt. Elnézve a számokat, bődületes a különbség a két csatorna két showműsora között ebben a célcsoportban, viszont a teljes lakosság körében már nem ekkora a differencia: Az X-Faktor itt is győzedelmeskedett, kis híján elérte az egymilliós álomhatárt: 964 281-en voltak kíváncsiak az X-Faktor válogatójára, - ami még a trashélmény jegyében zajlott - a közönségarány ebben a célcsoportban 29,7 százalékos lett. A Sztárban sztár leszek vasárnapi adása a teljes lakosság körében a második helyen ért célba 940 808 nézővel és 26,6 százalékos közönségaránnyal.

Az X-Faktor legjobban a 13-29 évesek körében teljesített, ebben a célcsoportban a showműsor 54,8 közönségarányt hozott.

 

Biztosan ki lehettek már éhezve a nézők ezekre a showműsorokra, hosszú volt az uborkaszezon, és ezt támasztják alá a hihetetlenül magas nézőszámok is. A hétvégéket tehát most egy darabig uralják majd a sajátgyártású műsorok,  a múlt héten már a hétköznapokon is lehetett látni egy párválasztós realityt: az RTL Klubon futó Házasodna a gazda is nagyon jó eredményeket produkált, a fiatalok körében a legnézettebb műsorok listáján mind az öt adás benne van az első tíz helyezettben, és a Keresztanyu című sorozat utolsó évadának epizódjai is magabiztosan hozták az estéket a csatornának, az epizódok szintén a lista élbolyában végeztek.

 

Forrás: TV2

 

A fiatalok körében a tizennegyedik helyen debütált a Money or Love, a TV2 párválasztó realityje (kritikánk itt olvasható) 173 531 nézővel és 17,2 százalékos közönségaránnyal – a teljes lakosság körében a 31. helyet tudta megnyerni magának 499 215 nézővel és 17,5 százalékos közönségaránnyal. A műsor viszont átköltözik a SuperTV2-re, ahol hétköznaponként lehet gyönyörködni a párkeresőkben.

A TV2 múltidéző műsora, a TV2 25 az X-Faktor mellett labdába sem tudott rúgni: a fiatalok körében a lista 48. helyéig jutott 96 029 nézővel és 9,4 százalékos közönségaránnyal, a teljes lakosság körében 34. lett 474 069 nézővel és 14,2 százalékos közönségaránnyal.

Vasárnap este viszont az RTL Klub új show-ja, a Tehetség első látásra (kritikánk itt olvasható) "indult hátrányból", hiszen a TV2 Sztárban sztár leszekje minden évadban hihetetlenül magas nézőszámokat és közönségarányokat produkált. Az RTL Klub műsora a fiatalok körében 160 133 nézőt tudott összeszedni 14,9 százalékos közönségarány mellett, ami a toplista 16. helyére volt elég. A teljes lakosság körében csak a 39. helyig jutott 456 621 nézővel és 13,3 százalékos közönségaránnyal.

A szombat és a vasárnap papírforma szerint nagyjából le van osztva a két csatorna között, már ha nem történik nagy meglepetés: szombatot általában viszi az X-Faktor, a vasárnapot pedig a Sztárban sztár leszek, és eddig a hétköznapok is az RTL Klub győzelmével értek véget, ezen a héten azonban már vetélytársa is lesz a csatornának, ugyanis a TV2 Város vs vidék című félresikerült show-ja helyett ettől a héttől kezdve a Séfek séfe legújabb évadát láthatjuk a csatornán, és a kétórás gasztrovetélkedő a már bejáratott formulával akár fejfájást is okozhat a rivális csatornának. Múlt héten erről még mindenesetre szó sem volt, amit tükröznek a fiatalok körében, főműsoridőben mért közönségarányok: RTL Klub: 20,4%; TV2: 11,7%.