Tévénézettség: a Sztárban sztár leszek máris lekörözte az X-Faktort

Míg a múlt heti nézettségi cikkben az X-Faktor totális fölényéről írtunk, az RTL Klub tehetségkutatójának második hete már elmaradt a konkurens csatorna hasonló tematikájú műsorától, a Sztárban sztár leszektől.

Múlt héten szombaton láthatták a nézők az X-Faktor második, válogató adását, ami sokkal haloványabb eredményeket hozott a csatornának, mint az első rész – mind a fiatalok (18 és 49 év közöttiek) körében, mind a teljes lakosság (4+) körében. Míg az első adást 964 281-en látták, addig a második adásra már „csak” 898 041-en maradtak, ami 66 000-rel kevesebb nézőt jelent, a közönségarány 29,7 százalékról 27 százalékra csökkent. A fiatalok körében arányaiban nagyobb veszteséget könyvelhetett el a csatorna: az első adás 424 376 nézőt és 40,6 százalékos közönségarányt hozott, a múlt hetit 379 755-en nézték ebben a célcsoportban, a közönségarány 35,9 százalékosra csökkent (a különbség 44 621 néző).

Sztárban sztár leszek; Forrás: TV2 Sajtószoba

 

Így tehát az X-Faktor mindkét vizsgált célcsoportban csupán a második helyet szerezte meg,

az első helyezett a Sztárban sztár leszek vasárnapi válogatója lett.

A TV2 tehetségkutatója az előző héthez képest növelni tudta nézőszámát mindkét célcsoportban: a fiatalok körében 67 639-cel többen nézték a második adást (393 504 néző; 32,3% SHR) az elsőhöz képest, a teljes lakosság körében pedig a nézőszám elérte a bűvös egymilliót, sőt: 1 066 466-an volt kíváncsiak a műsorra, a közönségarány az előző heti 26,6 százalékról 28,8 százalékra nőtt. A nézőszám ebben a célcsoportban 125 658-cal nőtt, ami hihetetlen teljesítmény.

Az RTL Klub új műsora, a Tehetség első látásra jól láthatóan nem hatotta meg a nézőket, és elkönyvelhet egy buktát magának: míg az első adást a fiatalok körében 160 133-an nézték, addig a második adásra ez a szám 122 826-ra csappant, a teljes lakosság körében 456 621 nézőről 381 284-re csökkent azok száma, akik kíváncsiak voltak a műsorra. Az amúgy sem túl combos első heti eredmények tehát a második héten még rosszabbak lettek, de ezzel valószínűleg tisztában voltak a csatornánál is, hiszen a TV2-n azonos időben sugárzott Sztárban sztár leszek mindig viszi az adott estét.

Múlt héten tehát a Sztárban sztár leszek győzedelmeskedett, és tényleg hatalmasat nyert. Mind a fiatalok, mind a teljes lakosság körében az X-Faktor lett a második helyezett, és innen szét is válik a két célcsoport kedvenceinek listája: a fiatalok körében harmadik helyezést ért el a Forma 1 Nagydíj, negyedik helyen ért célba a múlt hét legnézettebb Séfek séfe adása, ami a pénteki lett 202 523 nézővel és 19,3 százalékos közönségaránnyal. Az ötödik és hatodik helyezést egy-egy Házasodna a gazda-adás nyerte, aztán két Keresztanyu epizód következik, majd újra egy Séfek séfe-adás.

X-Faktor; Forrás: RTL Klub/Sajtóklub

 

A teljes lakosság körében a Sztárban sztár leszek és az X-Faktor után 5 Tények-adás következik a nézettségi listán, aztán a Keresztanyu múlt heti legnézettebb, keddi része 614 972 nézővel és 17,6 százalékos közönségaránnyal.

És ha már a Keresztanyunál tartunk, nézzük meg egy kicsit közelebbről ezt a műsorsávot is! A TV2 múlt héten beizzította a Séfek séfe legújabb évadát, amivel a hétköznap estéket szeretné elnyerni az RTL Klubtól. Az RTL eddig papírforma szerint hozta hétfőtől péntekig a napokat a Keresztanyu utolsó évadával és az utána következő Házasodna a gazdával, de ez a tendencia megváltozhat, ugyanis a Séfek séfe egészen megnyerő eredményeket produkált az első hetében, a kérdés az, hogy a nézőknek tetszik-e, amit a TV2-n látnak, vagy ez a figyelem csak az első hétnek szólt. Mindenesetre a Séfek séfe a fiatalok körében átlagosan 174 187 nézőt ért el (16,9% SHR), míg az RTL Klubon azonos időben kezdődő Keresztanyu egy-egy adását átlagosan 182 474-en nézik (17,9% SHR). A teljes lakosság körében sokkal meggyőzőbb a Keresztanyu fölénye, ebben a célcsoportban 591 701-en néznek egy epizódot, míg a Séfek séfe esetében ez a szám csupán 474 380 néző. A Keresztanyu után kezdődik a Házasodna a gazda az RTL Klubon, ami a fiatalok körében jobb, a teljes lakosság körében rosszabb eredményeket produkál, mint a Keresztanyu: a 18 és 49 évesek körében egy adást átlagosan 184 695-en néznek, a teljes lakosság körében 533 326-an választják a párkereső realityt.

Séfek séfe; Forrás: TV2 Sajtószoba

 

A Város vs Vidék című TV2-es vetélkedő tehát hamarosan feledésbe merül (ahova való), és a Séfek séfén a sor, hogy a hétköznapokat megnyerje a TV2-nek. A következő hetekben azonban az RTL Klub is izzítja az újabb és újabb rakétáit, ugyanis a Házasodna a gazda után következik majd a Nyerő Páros, és még az ősszel láthatjuk a Celeb vagyok, ments ki innen új évadát is. Lesz mit néznünk.