Múlt héten véget ért Az Árulók az RTL-en, az Ázsia Expressz a TV2-n. A végjáték izgalmai még több nézőt ültettek a képernyők elé, mint az előző hetekben, azonban van egy adat, ami nem teljesen simul bele ebbe a logikába.
Mind Az Árulók, mind az Ázsia Expressz növelni tudta nézettségét, ráadásul mindkét célcsoportban.
A két „nagyvad” összecsapása végül Az Árulók győzelmével zárult a kereskedelmileg fontos 18 és 49 év közöttiek körében:
az RTL nyomozós realityjét átlagosan 268 ezren nézték 26,1 százalékos, kimagaslóan magas közönségaránnyal, míg az Ázsia Expressz adásait átlagosan 216 ezren követték figyelemmel, itt 21,3 százalékos volt a közönségarány. Talán a TV2 kalandrealityje egy kicsit elfáradt a hat hét során, ennél már volt jóval magasabb nézettsége a műsornak. Az Árulók három hetes intenzív etapja hétről hétre emelte a tétet, viszont – ahogy azt a címben is jeleztük, egy furcsaság akadt az utolsó hét során: mind a fiatalok körében, mind a teljes lakosság körében az utolsó adást nézték a héten a legkevesebben.

Aki nézte a műsort, az tudja, hogy egy óriási csavart hoztak be a játékba a készítők az Őszinteség Vacsorájával, amivel Hevér Gábor, az áruló meglehetősen nehéz helyzetbe került. Természetesen rajta múlt, hogy hogyan alakítja a továbbiakban a játékot, mint azt a PORT és a műsor közös kibeszélőjében kifejtette, személyiségéből adódóan nem próbálta meggyőzni az ártatlanokat, nem volt opció számára, hogy társai szemébe hazudjon, mert abban nem funkcionál jól. A kérdés, hogy vajon ez okozta-e az utolsó adás lendületvesztését.

Az Ázsia Expressz esetében szintén nem az utolsó epizód lett a legnézettebb, de ott nincsenek ekkora különbségek a záróepizód és a többi rész között.

árulók - titkok a kastélyból

Az utolsó beszélgetés során mindenre választ kaptunk. Még az "őszinteség vacsoráján" történtekre is.
Tovább
Az RTL-en (Az Árulók után) folytatódott a Házasodna a gazda című párkereső reality, ami hangyányit növelni tudta nézettségét az előző héthez képest: a fiatalok körében hibahatáron belüli a növekedés (108 helyett 110 ezer néző; 14,8% SHR), a teljes lakosság körében viszont nagyjából 20 ezerrel többen néztek egy-egy adást (352 ezer néző; 15,4% SHR), mint az előző héten.
A gazdák szerelmi életének taglalásával egy időben sugározta a TV2 A Kísértést, ennek is múlt héten lett vége, és ez a műsor is növelni tudta nézettségét mindkét célcsoportban, ezzel pedig simán verte az RTL műsorát. A Kísértést a fiatalok körében 155 ezren követték figyelemmel, és a közönségarány is magas, 22,1 százalékos volt.
A hétvége és egyben a hét legnézettebb műsora ismét az X-Faktor lett, de jócskán csökkent a nézettsége az előző héthez képest.
350 ezren választották a fiatalok körében a műsort szombati kikapcsolódás gyanánt, előző héten ez a szám még 388 ezer volt, és a közönségarány is csökkent 37,7 százalékról 33,7 százalékra. A helyezés ennél a célcsoportnál tehát megmaradt, viszont a teljes lakosság körében elszenvedett 86 ezer néző elvesztése már a végerdményen is meglátszik: az előző heti második helyről a nyolcadik helyre csúszott a műsor a nézettségi toplistán.

A Sztárbox sem jeleskedett: az RTL verekedős műsora még az X-Faktornál is jelentősebb veszteséget szenvedett el: a fiatalok körében 53 ezerrel nézték kevesebben a legújabb adást, mint az előző hetit, ezzel az ötödik helyről a 13. helyig csúszott vissza ebben a célcsoportban, a 243 ezres nézősereg 190 ezresre apadt. A teljes lakosság körében sosem volt igazán kedvenc a műsor, de itt is elkönyvelhet egy jelentős csökkenést: 511 ezerről 440 ezerre esett a nézőszám, a 33. helyezésről a 37. helyre csúszott vissza.
A TV2 hétvégi műsorai viszont felfelé mozdultak: az előző heti Megasztár-fiaskó most nem történt meg, sőt: mindkét célcsoportban növelni tudta nézőszámát. A fiatalok körében 17 ezerrel 257 ezerre, a teljes lakosság körében viszont csupán kétezerrel többre, 890 ezerre.
ez is érdekelhet

A hét vesztese egyértelműen a TV2 lett: a Megasztár és az Ázsia Expressz is veszített nézettségéből, előbbi ráadásul tetemes mennyiséget.
Tovább
Az első adást pár hete még a fiatalok körében kerek százezerrel nézték többen, a teljes lakosság körében pedig átlépte a bűvös egymilliót. A Sztárban Sztár All Stars a fiatalok körében kétezres csökkenést könyvelhetett el, viszont a teljes lakosság körében 788 ezerről 833 ezerre ugrott a nézőszám.

A teljes hetet tekintve, a fiatalok körében, főműsoridőben mért közönségarányok tekintetében
egy hajszállal tudott nyerni a TV2: 19,6 százalékot teljesített, az RTL 19,5 százalékot, vagyis egy tized százaléknyi különbség van most a két csatorna között,
meglátjuk, hogy a héten bevezetett műsorok új évadai hogyan muzsikálnak majd.