Tévénézettség: Az Árulók tőrt döfött a TV2 főműsoridejébe, a Sztárbox meg is forgatta

Múlt héten újabb nagy gyomrost kapott a TV2 az RTL-től, az RTL most két olyan műsorral is előrukkolt, amik megmozgatták a tévénézőket, és kis túlzással erről beszél most mindenki.

Ahogy a vasárnapi Sztárboxban elhangzott, van miről beszélni most a közértben, meg számos egyéb helyen. Nagyon régen volt már tévéműsornak ekkora közösségi élménye, mint most a Sztárboxnak – és ehhez vegyük hozzá Az Árulókat is.

Forrás: RTL

Múlt héten nagyot robbantott az RTL az első krimirealityvel, a magyar kereskedelmi tévék történetében még nem volt ehhez hasonló koncepció, pedig a számokból ítélve, igény volna rá! A kilencvenes évek elején készült egy ehhez hasonló műsor Antal Imre műsorvezetésével, ez pedig a Krimiben tudós címet kapta, mi is megemlékeztünk róla ebben a cikkben:

ez is érdekelhet

Sátánisták, gyilkosság: így nyomozott Antal Imre '91-ben a tévében

A Krimiben tudós? című bűnügyi vetélkedő eredetileg 1981-ben indult el. A rendszerváltás után a Szeszélyes évszakok házigazdájával támadt fel, és még nyomtatott formában is megjelent.

Tovább

 

De visszatérve az RTL műsorára: a nézettségi adatokból ítélve a tévézők ki voltak már éhezve egy ilyen produkcióra, mert bizony Az Árulók a fiatalok körében hatalmas fölénnyel nyerte a sávját a konkurens TV2-es Farm VIP ellenében.

Talán az újdonság varázsa is kellett ehhez az eredményhez, hiszen a Farm VIP már egy kipróbált, éppen a negyedik évadát taposó produkció, itt már szinte csak a casting sikerességén áll vagy bukik a műsor. És esetünkben bukik: a Farm VIP átlagos nézettsége ebben a célcsoportban 183 262 néző/adás (17,1% SHR), míg Az Árulók – Gyilkosság a kastélyban átlagos nézőszáma a műsor első hetében 250 244 néző/adás (23,1% SHR) volt. A fiatalok körében tehát hatalmas siker volt az új krimireality első hete, a teljes lakosság körében azonban maradtak a szokásosnál, vagyis a Farm VIP adásai kerültek ki győztesen a hétköznapi főműsoridős produkciók közül.

Forrás: RTL Sajtóklub

 

Az Árulókat akkora várakozás előzte meg, hogy az első adás lett a hét második legnézettebb műsora 268 565 nézővel és 23,8 százalékos közönségaránnyal. Az is sokat elárul a reality sikerességéről, hogy szinte alig volt lemorzsolódás, ebben a célcsoportban az első helyezett Sztárbox után a másodiktól a hatodik helyezettig az Árulók öt adása áll a toplistán.

És akkor így már az is világos, hogy

a kereskedelmi célcsoportban a hét legnézettebb műsora a Sztárbox lett 410 429 nézővel és 32,8 százalékos, bődületesen magas közönségaránnyal.

A teljes lakosság körében a műsor a második legnézettebb lett a héten 825 458 nézővel és 22,9 százalékos közönségaránnyal. Ebben a célcsoportban a szombati TV2-es műsor, a Dancing with the Stars volt a legnézettebb 835 130 nézővel és 25 százalékos közönségaránnyal. Itt a Tények és a Farm VIP volt a menő múlt héten, a harmadiktól a tizedik helyig ezek az adások állnak a toplistán, 11. helyen végzett a Sztárban sztár leszek.

Forrás: TV2 Sajtószoba

 

Apropó, Sztárban sztár leszek: mint azt már a múlt héten is megírtuk, egyre inkább csökken a műsor nézettsége, ami azért is említésre méltó, mert volt idő, amikor ez volt a TV2 aduásza, és az RTL nem győzött próbálkozni, hogy valami ellenszert találjon az énekes tehetségkutató sikerére.

Az RTL az Árulók és a Sztárbox mellett további műsorformákkal is próbálkozik mostanában: szombaton ment le a LEGO Masters második adása, ami elég nagy buktát könyvelhet el: a premieradás 167 ezres nézőszáma és 17 százalékos közönségaránya a második adásra 143 ezerre és 12,6 százalékra csökkent, a teljes lakosság körében sem jobb a helyzet, ott 420 ezerről csökkent 320 ezerre a nézőközönség. Az RTL másik próbálkozása a Kanapéhuszárok volt, aminek a premieradását a fiatalok körében 144 ezren nézték, a közönségarány 15 százalékos volt, ami a toplistán a 38. helyet jelentette a műsornak, a teljes lakosság körében csupán 296 ezren voltak rá kíváncsiak, ez pedig 10,3 százalékos közönségarányt jelentett a műsornak. Mondhatjuk, elég harmatos volt a bemutatkozás, és nem tennénk rá a házat, hogy lesz ennél jobb eredménye is a műsornak.

Az egyik legfontosabb mérőszám a nézettségnél a kereskedelmi célcsoportban, főműsoridőben mért közönségarány, amiben most az RTL húzott el 19,2 százalékkal, a TV2 16,1 százalékkal követi. A nézők valószínűleg kitartanak Az Árulók mellett, vagyis vélhetően ezt a hetet is nyerni fogja az RTL, a nagy kérdés, hogy decembertől hogyan alakulnak a számok, meg tudja-e tartani a csatorna nehezen megszerzett elsőségét.