Két műsor nézettsége is bebizonyította: az embereknek cirkusz kell - kenyér mellett persze. A múlt hét legnézettebb műsora mindkét főbb célcsoportban az augusztus 20-i tűzijáték közvetítése volt, de van itt még egy műsor, amit hatalmas étvággyal fogyaszt a közönség.
A múlt hetet a Duna Tv nyerte, mégpedig a tűzijáték közvetítésével:
a teljes lakosság körében 954 672-en voltak kíváncsiak a látványosságra, az éppen tévét nézők 29,3 százaléka. A fiatalok körében 248 027-en nézték kényelmesen, a fotelból az attrakciót, a közönségarány itt alacsonyabb, 25 százalékos lett, ami még így is magasnak számít: az éppen tévét nézők közül minden negyedik ember választotta a szórakozásnak ezt a formáját.
A második helyet mindkét célcsoportban a Szerencsekerék szerezte meg, sőt, itt nem állt meg a műsor, mivel egy adás kivételével mind az első tíz helyezett közé tudott kerülni mind a teljes lakosság, mind a fiatalok körében. Ez pedig azt jelenti, hogy Kasza Tibor vetélkedőjének új részei ismételten beváltották a csatorna hozzájuk fűzött reményeit, és nem rúghatott labdába mellette az RTL-es Celebrandi sem, aminek ráadásul a múlt heti adásai voltak az évad záró epizódjai (ha egyáltalán lesz új évad, nem vagyunk biztosak benne a gyenge nézettség miatt).
A Celebrandi még a végén egy kisebb fajta bukást is elkönyvelhet az amúgy sem túl acélos nézettség mellett:
eddig ha minimálisan is, de hétről hétre nőtt a műsor nézőszáma, ám a legutolsó héten már nem tartott ki a közönség, és mind a fiatalok, mind a teljes lakosság körében kevesebben nézték a záróepizódokat, mint az előző hetieket. Ez pedig nem épp dicsőséges búcsú, de legalább kipróbáltak egy új formátumot. (Előző héten a fiatalok körében átlagosan 104 ezren néztek egy adást 12,7 százalékos közönségarány mellett, a múlt héten ez már csak 99 ezer lett, a közönségarány pedig 11,9 százalék. A teljes lakosság körében az előző heti átlagos nézőszám 261 ezer volt, ami múlt hétre 231 ezerre csökkent. A közönségarány 8,4 százalékról 7,6 százalékra esett vissza.)
ez is érdekelhet
Az RTL új celebpárkereső reality sorozata arról biztos nem szólt, hogy magányos "hírességek" testi és lelki párra találjanak, mert az egészet végigbeszélgették, majd beszélgettek arról, hogy miről beszélgettek, külön-külön és együtt is.
Tovább
Az RTL ismét nagyon rossz helyzetbe került: a teljes lakosság körében már egyszerűen nem tud labdába rúgni, a múlt héten a 17 legnézettebb műsor TV2-es volt (Szerencsekerék, Tények, Tények Plusz), csupán a 18. helyre tudta felküzdeni magát a hét legnézettebb RTL-es műsora, a szerdai RTL Híradó. Ebben a célcsoportban csak az RTL hírműsorára van kereslet, a következő RTL-es műsor a listán, ami nem Híradó, a 38. helyen végzett, ez pedig a szerdai Fókusz adás volt. Eközben a TV2 a már említett trió mellett behúzta a délutáni műsorsávot is Az aranyifjú című szappanoperával, és itt még a Zsákbamacska ismétlések is jobban muzsikálnak az RTL-es A mi kis falunk ismétléseinél, amik közül egyetlen epizód sem került fel a top 50-be.
Az RTL tehát kipontozódott a teljes lakosság körében, a kereskedelmi célcsoportban sem igazán áll jól a szénája, de azért még mindig reménytelibb a helyzet, mint a teljes lakosságnál.
A kereskedelmi célcsoportban tehát szintén a TV2 van jobb helyzetben, második-harmadik lett egy-egy Szerencsekerék adás, harmadik-negyedik helyen pedig egy-egy Tények adás végzett, viszont itt a hét hatodik legnézettebb műsoraként a keddi RTL Híradó ért célba, ezt követi hetedik helyen a csatorna szerdai hírműsora. Itt is megfigyelhető tehát a nézők híréhsége, amit a Tényekkel és az RTL Híradóval csillapítanak. Ebben a célcsoportban a huszadik helyen ért célba a hét legnézettebb Celebrandi-adása, ami meglepetésre nem a pénteki, hanem a keddi lett. Ez is bizonyítja, hogy a nézőket nem igazán érdekelte a műsor végkimenetele, nem voltak itt nagy megfejtések.
A mi kis falunk ismétlései is gyengébben szerepeltek az előző hetekhez képest, és a TV2-n újraindult Zsákbamacska ismétlések már majdnem annyi nézőt vonzanak, mint az RTL sorozatának újrája. Ez pedig azt is jelenti, hogy a fiatalok körében is erősíteni tudott a TV2: a főműsoridőben mért közönségarányok eképpen alakultak: TV2: 13,5%; RTL: 11%.
Kíváncsian várjuk, hogy a héten az RTL-en elkezdődött A Konyhafőnök legújabb évada mennyire tudja majd megszorongatni a bebetonozott nézettséggel rendelkező Szerencsekereket.